Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-02, 21:57
  #721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Bra att man har med sig gäster från alla möjliga sfärer och faktiskt utmanar andra grupperingar på diskussion. Det är vad som idag gör Radio Cui Bono till en av dom intressantaste svenska alternativpoddarna.

Ha inte för höga förväntningar på detta avsnitt. Jag har lyssnat på det och konstaterar att det inte alls handlar om att utmana andra grupperingar. Tvärtom håller gästen och panelen med varandra i det mesta så någon debatt blir det inte. Dessutom detta eviga tjat i stil med "börja tänka själva" och "vi har förstått hur det hänger ihop, alla andra är lurade".

I mitt tycke har gästen (Andreas) en massa åsikter men övertygar inte med fakta som backar upp det hela. Påståenden som att de som tjänar på pandemin inte går att lita på är inte fakta eller bevis i min värld.

Som vanligt tar man upp Lanka och att virus aldrig isolerats. Samtidigt är man tydlig med att virologin har en annan definition av virusisolation än den som John Blaid och panelen tjatar om. Det kanske vore på sin plats att vara lite konstruktiva och undersöka virologins definition närmare, helst genom att fråga en "riktig" virolog. För helt ärligt, hur kan man vara så korkad att man tror att en hel forskarvärld har fel och att ett gäng icke-utbildade inom området vet bättre?

Vad du menar med intressant podd vet jag inte men jag kan hålla med om att den har ett visst underhållningsvärde.
__________________
Senast redigerad av knowledgehunger 2021-09-02 kl. 22:15.
Citera
2021-09-02, 22:42
  #722
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Ha inte för höga förväntningar på detta avsnitt. Jag har lyssnat på det och konstaterar att det inte alls handlar om att utmana andra grupperingar. Tvärtom håller gästen och panelen med varandra i det mesta så någon debatt blir det inte. Dessutom detta eviga tjat i stil med "börja tänka själva" och "vi har förstått hur det hänger ihop, alla andra är lurade".

I mitt tycke har gästen (Andreas) en massa åsikter men övertygar inte med fakta som backar upp det hela. Påståenden som att de som tjänar på pandemin inte går att lita på är inte fakta eller bevis i min värld.

Som vanligt tar man upp Lanka och att virus aldrig isolerats. Samtidigt är man tydlig med att virologin har en annan definition av virusisolation än den som John Blaid och panelen tjatar om. Det kanske vore på sin plats att vara lite konstruktiva och undersöka virologins definition närmare, helst genom att fråga en "riktig" virolog. För helt ärligt, hur kan man vara så korkad att man tror att en hel forskarvärld har fel och att ett gäng icke-utbildade inom området vet bättre?

Vad du menar med intressant podd vet jag inte men jag kan hålla med om att den har ett visst underhållningsvärde.

Nej det trodde jag inte heller. Jag menar mer allmänt så är man förmodligen den podden som haft med överlägset flest gäster från dom olika dissidentsfärer som finns och som befinner sig i olika skeden av uppvaknande. Det skapar intressanta diskussioner, och även om inte alla avsnitt kan vara fullpoängare i den aspekten så finns ändå dynamiken där att man tycker och tror olika om saker och ting och diskuterar kring det.

Om det är några poddar som misslyckas med att skapa diskussioner bland oliktänkande så är det nationella poddar, där bjuder man endast in dem som tycker som en själva och är livrädda för att utmana systemet på något särskilt djupare plan än ideologiskt tänkande.

Kul att du tycker podden är underhållande i varje fall, även om du nog ej menade det i en positiv bemärkelse så väljer du att lyssna ändå, t.o.m. före mig som uppskattar podden. Jag hoppas det blir många nya gäster framöver. Har just nu inget önskemål eller tips om någon särskild gäst för podden men återkommer om jag kommer på någon.
Citera
2021-09-03, 05:44
  #723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
I mitt tycke har gästen (Andreas) en massa åsikter men övertygar inte med fakta som backar upp det hela. Påståenden som att de som tjänar på pandemin inte går att lita på är inte fakta eller bevis i min värld.
Han väcker frågan. Om man inte sedan tidigare "har följt pengarna" runt pandemin så är det ju bara att göra det efter avsnittet. Lite jobb får man lägga ned själv.
Citera
2021-09-03, 10:22
  #724
Medlem
patrixxs avatar
Ja kom gärna med tips på gäster som kan tänkas ställa upp. Vi vill gärna ha debatt men tyvärr ställer inte meningsmotståndare upp.
Citera
2021-09-03, 21:12
  #725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja kom gärna med tips på gäster som kan tänkas ställa upp. Vi vill gärna ha debatt men tyvärr ställer inte meningsmotståndare upp.

Självklart vore det bästa att få en debatt mellan er och någon virolog, astronom eller fysiker men det tycks ni ha svårt att få till.

Kanske någon från Swebbtv? De är delvis inne på samma linje som er men ändå inte så extrema att de ifrågasätter virus existens. De har bl.a. haft med Ulf Beijerstrand som även varit med hos er så ni har ju en del gemensamt. Men, precis som ni, brukar de klaga på att MSM aldrig vill ställa upp på debatt.

Kanske även Ole Dammegård kan vara intressant för er. I mitt tycke har han en livlig fantasi och när det kommer till psyops är ni säkert överens om mycket.

Några riktiga långskott: Christer Sturmark, tidigare ordförande i Humanisterna eller kanske någon från VoF, exempelvis Sören Holst, fysiker och skeptiker i samma paket.
Citera
2021-09-03, 21:26
  #726
Medlem
AN68s avatar
Tobias Lindberg från NMR brukar prata om virus och sjukdomar och honom har ni haft med tidigare. Skulle ni inte kunna ta med honom igen? Där tror jag att det hade kunnat bli lite diskussion och inte som nu där ni alla håller med varandra hela tiden. Fabian är en annan ni kan fråga och han är den enda som gått tvärtemot er i podden såvitt jag minns. Jonas De Geer är mycket intressant men han tror jag inte är så inläst på något utan för han räcker det att veta att allt inte är som det ser ut och hur det egentligen ligger till är sekundärt.
Citera
2021-09-04, 10:28
  #727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja kom gärna med tips på gäster som kan tänkas ställa upp. Vi vill gärna ha debatt men tyvärr ställer inte meningsmotståndare upp.
Kom gärna med återkoppling på föreslagna gäster. Om ni kontaktat dem eller om ni inte finner dem intressanta.
Citera
2021-09-04, 11:35
  #728
Medlem
Patrixx, här finns ett ypperligt tillfälle att lägga fram era teorier kring 9/11:

https://www.vof.se/kalendarium/skept...rs-since-9-11/

Antingen får ni mothugg eller så lyckas ni värva några nya anhängare till "förinspelad film"-teorin.
__________________
Senast redigerad av knowledgehunger 2021-09-04 kl. 12:16.
Citera
2021-09-04, 12:21
  #729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Patrixx, här finns ett ypperligt tillfälle att lägga fram era teorier kring 9/11:

https://www.vof.se/kalendarium/skept...rs-since-9-11/

Antingen får ni mothugg eller så lyckas ni värva några nya anhängare till "förinspelad film"-teorin.
En sak kan man vara säker på angående 11 september 2001, den offentliga historien stämmer inte.
Citera
2021-09-06, 13:02
  #730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja kom gärna med tips på gäster som kan tänkas ställa upp. Vi vill gärna ha debatt men tyvärr ställer inte meningsmotståndare upp.

Patrixx, jag vill ännu en gång tipsa om detta event som kommer att äga rum online ikväll 6/9:

https://www.vof.se/blogg/skeptics-in...rs-since-9-11/

En av de deltagande experterna (Claus Larsen och Steen Svanholm), Claus Larsen, kommer att berätta om sina egna erfarenheter då han själv bodde i New York under händelsen. Det kommer dessutom att finnas möjlighet att ställa frågor.

Det här kan vara ett "once in a lifetime"-tillfälle för er att debattera/ifrågasätta det ni anser vara felaktigt eller orimligt. Det kan även ge er material till ett kommande avsnitt av podden. Kanske kan ni bjuda in någon av dem som presenterar händelseförloppet under kvällen. Det vore så klart spännande att höra vad Simon anser om det som kommer att diskuteras.
Citera
2021-09-08, 00:49
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Patrixx, jag vill ännu en gång tipsa om detta event som kommer att äga rum online ikväll 6/9:

https://www.vof.se/blogg/skeptics-in...rs-since-9-11/

En av de deltagande experterna (Claus Larsen och Steen Svanholm), Claus Larsen, kommer att berätta om sina egna erfarenheter då han själv bodde i New York under händelsen. Det kommer dessutom att finnas möjlighet att ställa frågor.

Det här kan vara ett "once in a lifetime"-tillfälle för er att debattera/ifrågasätta det ni anser vara felaktigt eller orimligt. Det kan även ge er material till ett kommande avsnitt av podden. Kanske kan ni bjuda in någon av dem som presenterar händelseförloppet under kvällen. Det vore så klart spännande att höra vad Simon anser om det som kommer att diskuteras.

Du känner säkert till det men i en del avsnitt, till exempel 28RCB "Rapport från fältarbete ..." finns ljudinspelningar från när de trakasserar föreläsare i olika ämnen (ej 9.11 dock, vad jag minns).
Citera
2021-09-08, 17:44
  #732
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja kom gärna med tips på gäster som kan tänkas ställa upp. Vi vill gärna ha debatt men tyvärr ställer inte meningsmotståndare upp.
Ställa upp på vad? Att höra er upprepa upprepa upprepa exakt samma sak som ni sagt i 80 avsnitt?

I senaste likadant; ingen förklaring om "terrängteorin" inget bemötande av argument mot er. Istället bara samma pladder LankaBainVirusVaccinSchaktNineeleven.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in