Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Omvärlden ser mycket förvånat på hur Sverige nu, helt på egen hand utan krig eller så, självvalt blir en failed state utan rättsväsende och vars ekonomi störtkollapsar. Förvåningen är, som man ser i utländska medier, kombinerad med skadeglädje, hån och förakt. Som snart övergår till rent HAT mot den allvarliga skada som svenska folket enhälligt har åsamkat hela Europa!
Som boende utomlands sedan tidigt 90-tal så kan jag skriva under på att Regeringens och MSM's Sverigebild inte på något sätt stämmer med den bild som floerar utomlands.
En stor majoritet av mina "utlandsår" har jag spenderat i "Muslimska länder". Nu så bor jag i en sekulär stat där man är lika mycket Muslimer som Svenskar är Kristna, typ.
Här är man helt paffa över att Sverige har släppt in "stenåldersmänniskor" som tillåts att förstöra ett annars så bra land.
Och är det något som verkligen har skadat Sveriges anseende så är det den absoluta flatheten vad det gäller den Svenska regeringens relation till mullorna i Iran.
Snacka om att bilderna på de Svenska ministrarna iklädda sina hucklen valsalde runt i media tillsammans med synnerligen upprörda kommentarer från kvinnorättskämpar i Iran och andra Muslimska länder.
Idag så skäms man faktiskt över att vara Svensk.