Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Ja du.
1: NIST har ju valt att inte visa fortsättningen av sin simulering så det finns ju inte mer än det initiala att jämföra
Den initiala fasen han benämner som mer korrekt är ju när penthouse rasar. Längre ner skriver han att NISTs modell blir helt fel när fasaden kollapsar.
Citat:
2: Det är ju HELT uppenbart så att Hulseys ”animation” av din i initala kollapsen liknar verkligheten mycket mer
Hulseys Penthouse böjs jättemärkligt utåt som om någon drog från båda håll, därefter faller det som en statisk klump en liten bit ner i byggnaden för att därefter stanna..
Tycker du det är likt verkligheten där byggnaden dels kunde ses bukta allteftersom penthouse rasade igenom våningsplanen, och där det var en tydlig kink i taklinjen (hela huset säckade ihop) innan fasaden ens rörde sig, så skulle jag kunna förlåta ett sånt omdöme som ren okunskap om det inte vore för det totalt verklighetsfrämmande i hur Hulseys modell inte påverkas över huvud taget av att penthouse faller igenom våningarna - inte en enda balk som rör sig, böjs, eller ens darrar till ...
Citat:
Men visst, det kanske är jag som läser in något här, han kanske menar att den är mer ”korrekt” även om den avviker mer från verkligheten 🤔
Jag tror du missade vad han menade med den intala fasen helt enkel .