Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-04, 18:46
  #565
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Splittringen mellan DFS och Björn Björqvist verkar dock ha gått jättebra.
Om jag fattat det är det så skildes de som vänner?
Har jag sagt något om det?

Vad är din poäng?
Citera
2024-05-05, 13:10
  #566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Man kan verkligen diskutera ordvalen som NMR använder sig av.
Saxlind medgav väl i Guldtands podd (tror jag det var) att orginsationen minskat.
Däremot är de ju ständigt aktuella och jag tycker de sköter sig bäst av de "organisationer" som finns idag.
Även om de var få till antalet på demon så blev väl gick väl demon viral på sociala medier vill jag minnas?



Forsén får väl svara för sig själv men Hagberg gästade ju RF för ett tag sedan och stämningen var god.
Innerst inne så vet nog dessa att de står på "samma sida".
Det är väl just nu brist på marker och jägare men precis som när älgjakten drar igång så förenas de små jaktlagens revir för att sedan sitta i varsit jakttorn igen.

NMR får en massa saker gjorda och så kommer Forsén och påstår att det inte finns någon nationell rörelse. Det visar väl på att man har diametralt olika synsätt på saker och ting.
NMR och deras verksamhet är alltså lika med noll i stort sett, enligt Patrik.

Vad Forsén och andra från hans sfär har för ideologisk grund kan verkligen ifrågasättas.

När han debatterade mot Söderman huruvida man skulle rösta på SD eller SvP så menade Patrik att det är skit samma att SD inte är ett s.k. etnonationalistiskt parti, han tillade att om han skulle bilda ett parti så skulle det vara som SD.
NU kom med bisarra uttalanden och prioriteringar om att sprida den universalistiska abrahamitiska (anti-nationalistiska) kristendomen till negrer och lära dem att abort är fel.
Att man kan kommunicera med andra radikala element och saknar beröringsskräck ändrar inte på deras ställningstaganden och utgångspunkter.
Citera
2024-05-05, 13:47
  #567
Medlem
SaboMuggades avatar
Får nog bli ett sista svar för denna gång.

Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nej, jag menar att SD:s riksdagsinträde påverkat folk gemen att bli mer frispråkiga samt gjort att icke-nationella tvingas ta ställning till frågor som förut inte ens fanns på den politiska kartan. Den nationella rörelsen som helhet driver nu både SD och resten av riksdagspartierna än mer till "höger" även i frågor som rör det etno-nationalistiska.

Och i praktiken agerar väl SD snarare brandfackla åt globalism genom ökat Israelstöd,Nato-vurmande,krimminalisering kring förnekande av folkmord samt funderingar på att förbjuda NMR osv.
Men visst de har breddat åsiktskorridorenen .... Eller om det är deras väljare som gjort det?

Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Detta är ingen patetisk tävling. Jag har aldrig nämnt något om att AfS var först bara att de lyckats göra frågan mer aktuell än tidigare och sätta press på SD i samma riktning.

Och SD verkar ta efter?


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vem har blivit utbränd menar du? Seriöst att börja svamla om bordsböner när du blir motbevisad ang deras program för återvandring
Frågan gäller inte personer utan det ideologiska innehållet hos respektive grupp. Till skillnad från dig ser överlag positivt på båda.
Du vet mycket väl varför jag nämnde det.
Ingen bryr sig om Afs idag då de saknar existensberättigande.
Stora delar av partistyrelsen valde att lämna partiet efter valet och nu väntar en granskning av partiet av bla Dulny och Christian P.

Vad jag menar med att bli politisk utbränd?
Precis som när ND körde slut på en del aktivister i mitten av 2000-talet så tröttnade många på Afs efter lögnen om "hur återvandringståget dundrade fram" De vet att vi är är över spärren och kan dundra in på 7-8%" som Gustav sade på ett torgmöte i Uddevalla.
Den politiska jordbävning han lovade sina väljare uteblev och istället blev det ett internt jordskred som många av hans aktivister och väljare ramlade ned i och de har fortfarande inte tagit sig upp upp. = Utbrända
I Kungsängen 2018 samlade han ca 1000 personer och i våras samlades ett 50-tal på deras torgmöte på Söder.
Deras nya stjärnskott (polisen från Nacka) låtsades under talet som att allt var som inför 2018 och pratade om den "höga energin".
Den samlade kraften på plats kanske skulle kunna ackumulera styrfart åt en snipa med viss draghjälp från motdemonstranteras enfaldiga ramsor.

Det fetade återkommer jag till.



Citat:
Ursprungligen postat av skillnad

Du ifrågasatte att AfS (som parti) inte var nationalister. Då krävs det naturligtvis att du ger en förklaring till hur AfS skiljer sig från motströms på den punkten. Speciellt eftersom ena halvan av podden ifrågasätter att kalla sig nationalist. Svara på det nu är du gullig.

Som jag redan sagt så är det vissa tendenser där jag ser ibland.
Allt ifrån uttalande som man inte utvisar på etnisk grund eller partiprogramets prat om kaosblattar.

"Huvudregeln i Alternativ för Sveriges återvandringspolitik är att probleminvandrare från inkompatibla kulturer ska återvandra. Gruppen probleminvandrare utgörs av invandrare som är kriminella, invandrare som är bidragsberoende, invandrare som ljugit om sin identitet för att få stanna, invandrare som inte kunnat eller velat anpassa sig till det svenska samhället, samt invandrare som kommer från inkompatibla kulturer med liten eller ingen utsikt för att kunna leva i harmoni med svenska folket.

Vi vill dock understryka att inte finns någon absolut rättighet ens för skötsamma personer att få invandra fritt till Sverige i obegränsade mängder och stanna för all framtid, lika lite som den rättigheten finns i något annat land på jorden. "
https://alternativforsverige.se/politik/atervandring/
Lite trevande får du väl medge att det är?
Låter inte som det jag hör i radion på Motströms från Forsen och De Geer.


Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Personligen tycker jag Bernpaintner är både vettig politiskt och klart intressant att lyssna på i flera sammanhang. Han intervjuar som ende svensk internationella storheter som Douglas Macgregor. Bernpaintner är en given gäst i motströms om du frågar mig. Men sånt skit är väl lika bra att lägga ner enligt dig, folk kan ju bli "utbrända" av hans swexit prat DefinieraÅterigen inget svar på frågan.

Då tolkar jag det som allt ditt prat om demonstrationer bara är rena påhitt. Då vet vi.

Det är inte mycket jag håller med liberatrianen om.
Han sa väl också att om Sveriges befolkning genom decentralisering byts ut så gör det inget då det är vad folket ökar men invandringen skall inte komma ovanifrån?
Något sånt var iaf andemeningen.
Varför skulle jag inte vilja se honom i Motströms kunde blivit en intressant diskussion? även om jag inte håller med honom om nästan något.
Faktum är mytomanen Håkan Bergmark intervjuat Bernpaintner en gång.


Och på tal om Håkan Bergmark och det fetade inlägget som jag skulle återkomma till.
Denna mytoman tillsammans med hans kompisar på Swebbtube med diverse lustiga smeknamn och än lustigare huvudbonarer pratar också "bra" om återvandring.
Det verkar vara det viktigaste för dig? Vad som står på pappret eller "ideologin" bakom.

Att Afs partiledning är så kass att alla slutar och att personer som Pavel Gamov får bli länsledare gör såklart inget.
Att Afs har två högt avlönade personer trots att inget verkar är struntsamma.
Att deras företrädare kommer från nätverket är oviktigt.
Hur en orginsation är beskaffad är med andra ord inte av intresse så länge det finns ett bra partiprogram.

Likaså med att märkligheter kring DFS.
Citera
2024-05-05, 13:53
  #568
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
NMR får en massa saker gjorda och så kommer Forsén och påstår att det inte finns någon nationell rörelse. Det visar väl på att man har diametralt olika synsätt på saker och ting.
NMR och deras verksamhet är alltså lika med noll i stort sett, enligt Patrik.
Vet ej om jag känner igen mig i din beskrivning.


Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
När han debatterade mot Söderman huruvida man skulle rösta på SD eller SvP så menade Patrik att det är skit samma att SD inte är ett s.k. etnonationalistiskt parti, han tillade att om han skulle bilda ett parti så skulle det vara som SD.

Där tycker ju jag att Patrik är ute på ett tåg.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
NU kom med bisarra uttalanden och prioriteringar om att sprida den universalistiska abrahamitiska (anti-nationalistiska) kristendomen till negrer och lära dem att abort är fel.
Att man kan kommunicera med andra radikala element och saknar beröringsskräck ändrar inte på deras ställningstaganden och utgångspunkter.

Det första är så dumt av dig att jag inte vet vart jag skall börja.
Universella sanningar gäller såklart alla folk om de nu är sanna, Tyngdkraften gäller alla jordens folk och är inte något som bara "drabbar" vita.
Universalism och internationalism är inte samma sak.


Sedan har du fel i att NU var en katolsk/kristen orginsation vilket Hagberg förtydligade när han gästade RF
https://nordfront.se/rn-direkt-248
Övrigt var Hagberg mycket bra i denna intervju och jag håller med honom i många av hans analyser.
__________________
Senast redigerad av SaboMuggade 2024-05-05 kl. 13:55.
Citera
2024-05-05, 13:55
  #569
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Har jag sagt något om det?

Vad är din poäng?

Har ingen poäng.
Allt handlar om det ideologiska och att man "hjälper bönder" lokalt.
Citera
2024-05-05, 15:15
  #570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Vet ej om jag känner igen mig i din beskrivning.




Där tycker ju jag att Patrik är ute på ett tåg.



Det första är så dumt av dig att jag inte vet vart jag skall börja.
Universella sanningar gäller såklart alla folk om de nu är sanna, Tyngdkraften gäller alla jordens folk och är inte något som bara "drabbar" vita.
Universalism och internationalism är inte samma sak.


Sedan har du fel i att NU var en katolsk/kristen orginsation vilket Hagberg förtydligade när han gästade RF
https://nordfront.se/rn-direkt-248
Övrigt var Hagberg mycket bra i denna intervju och jag håller med honom i många av hans analyser.

???

Vad pratar du om?
Citera
2024-05-05, 15:17
  #571
Medlem
SaboMuggades avatar
Vad är det du inte förstår?
Universalism är inte detsamma som internationalism.

Övrigt @skillnad blev det fel i inlägget ovan
Jag menar att Håkan har intervjuat Douglas Macgregor.
Citera
2024-05-06, 18:43
  #572
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Får nog bli ett sista svar för denna gång.

Och i praktiken agerar väl SD snarare brandfackla åt globalism genom ökat Israelstöd,Nato-vurmande,krimminalisering kring förnekande av folkmord samt funderingar på att förbjuda NMR osv.
Men visst de har breddat åsiktskorridorenen .... Eller om det är deras väljare som gjort det?
Nu diskuterar vi inte potentiella negativa eller positiva sidor hos SD, utan huruvida folkrörelsen SD är en del av den nationella rörelsen, vilket de uppenbarligen är.
Citat:
Och SD verkar ta efter?
Som jag sade, retoriken har blivit mer tillspetsad och skulle bli än mer om AfS eller någon annan får framgångar. Om du ser detta som något dåligt så sällar du dig till den svenskfientliga vänstern som i princip säger samma sak.

Jag har personligen inga illusioner om stora framgångar eller hundraprocentig tillit till något parti, grupp eller organisation. Min inställning är pragmatiskt och politiskt helhetsbaserad. Du å andra sidan resonerar teoretiskt och fullständigt defaitistiskt.
Citat:
Du vet mycket väl varför jag nämnde det.
Ingen bryr sig om Afs idag då de saknar existensberättigande.
Stora delar av partistyrelsen valde att lämna partiet efter valet och nu väntar en granskning av partiet av bla Dulny och Christian P.

Vad jag menar med att bli politisk utbränd?
Precis som när ND körde slut på en del aktivister i mitten av 2000-talet så tröttnade många på Afs efter lögnen om "hur återvandringståget dundrade fram" De vet att vi är är över spärren och kan dundra in på 7-8%" som Gustav sade på ett torgmöte i Uddevalla.
Den politiska jordbävning han lovade sina väljare uteblev och istället blev det ett internt jordskred som många av hans aktivister och väljare ramlade ned i och de har fortfarande inte tagit sig upp upp. = Utbrända
I Kungsängen 2018 samlade han ca 1000 personer och i våras samlades ett 50-tal på deras torgmöte på Söder.
Deras nya stjärnskott (polisen från Nacka) låtsades under talet som att allt var som inför 2018 och pratade om den "höga energin".
Den samlade kraften på plats kanske skulle kunna ackumulera styrfart åt en snipa med viss draghjälp från motdemonstranteras enfaldiga ramsor.
Återigen har du svårt att hålla dig till sakfrågan.

Faktum är att AfS i motsats till SD har en trovärdig (åtminstone på pappret) nationalistisk politik. Man skulle kunna säga att AfS är bra där SD är dåliga, just de punkter där du själv kritiserar SD för att inte vara nationalistiska. Så där blir ju hela din ideologiska kritik mot AfS bara massa virrigt snömos.

Man siktade högt men nådde inte fram, so what. Att svennebanan valde SD och M istället gör ju inte AfS politik sämre.
Citat:
Som jag redan sagt så är det vissa tendenser där jag ser ibland.
Allt ifrån uttalande som man inte utvisar på etnisk grund eller partiprogramets prat om kaosblattar.

"Huvudregeln i Alternativ för Sveriges återvandringspolitik är att probleminvandrare från inkompatibla kulturer ska återvandra. Gruppen probleminvandrare utgörs av invandrare som är kriminella, invandrare som är bidragsberoende, invandrare som ljugit om sin identitet för att få stanna, invandrare som inte kunnat eller velat anpassa sig till det svenska samhället, samt invandrare som kommer från inkompatibla kulturer med liten eller ingen utsikt för att kunna leva i harmoni med svenska folket.

Vi vill dock understryka att inte finns någon absolut rättighet ens för skötsamma personer att få invandra fritt till Sverige i obegränsade mängder och stanna för all framtid, lika lite som den rättigheten finns i något annat land på jorden. "
https://alternativforsverige.se/politik/atervandring/
Lite trevande får du väl medge att det är?
Låter inte som det jag hör i radion på Motströms från Forsen och De Geer.
Då ser du tendenser som inte har med verkligheten att göra om du tror det är vita man vill utvisa

Det är såklart politiskt omöjligt att propagera för att utvisa alla ickevita från Sverige, knappast något man ger uttryck för i Motströms heller.
Citat:
Det är inte mycket jag håller med liberatrianen om.
Han sa väl också att om Sveriges befolkning genom decentralisering byts ut så gör det inget då det är vad folket ökar men invandringen skall inte komma ovanifrån?
Något sånt var iaf andemeningen.
Varför skulle jag inte vilja se honom i Motströms kunde blivit en intressant diskussion? även om jag inte håller med honom om nästan något.
Faktum är mytomanen Håkan Bergmark intervjuat Bernpaintner en gång.


Och på tal om Håkan Bergmark och det fetade inlägget som jag skulle återkomma till.
Denna mytoman tillsammans med hans kompisar på Swebbtube med diverse lustiga smeknamn och än lustigare huvudbonarer pratar också "bra" om återvandring.
Det verkar vara det viktigaste för dig? Vad som står på pappret eller "ideologin" bakom.
Nej, han är troende kristen, traditionalist och konservativ.

Resten orkar jag inte bemöta annat än med tipsa om en bra intervju Jonas Nilsson gjorde med Klaus Bernpaintner.

Frihet genom tro med Klaus Bernpaintner:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4GQjTltcsM&t=26s
Citat:
Att Afs partiledning är så kass att alla slutar och att personer som Pavel Gamov får bli länsledare gör såklart inget.
Att Afs har två högt avlönade personer trots att inget verkar är struntsamma.
Att deras företrädare kommer från nätverket är oviktigt.
Hur en orginsation är beskaffad är med andra ord inte av intresse så länge det finns ett bra partiprogram.

Likaså med att märkligheter kring DFS
Det fetstilta håller jag absolut med om. Självklart räcker det inte med bara ett vettigt partiprogram och naturligtvis bör man vara försiktig med vilka man låter påverka partiet inifrån. Detta är nog också AfS största problem.
__________________
Senast redigerad av skillnad 2024-05-06 kl. 18:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback