Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-14, 10:52
Medlem
Kameraförsedda brevduvor, Korpar som planterar avlyssng, Delfiner som...
Citat:
The CIA has declassified details of its secret Cold War spy-pigeon missions.

The files reveal how pigeons were trained for clandestine missions photographing sensitive sites inside the Soviet Union.

The release also reveals how ravens were used to drop bugging devices on window sills and dolphins were trained for underwater missions.

The CIA believed animals could fulfil "unique" tasks for the agency's clandestine operations.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49692534

Några år sedan jag var där senast, men kan verkligen rekommendera CIA-museet i Langley och NSAs publika (krypto-)museum utanför Washington DC!

Jag tror 'vanliga' drönare kan/kommer att kunna utföra mycket av det som man drömde om att kunna utföra med djur. Vad tror ni?
Citera
2019-09-14, 11:04
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Pyttesmå drönare som kan misstagas för insekter kommer att förses med kameror och/eller gift som kan sprutas in i människor som dom vill ta livet av.
Dessa insektsdrönare kommer att kunna ta sig in i vanliga bostäder för att spionera eller utföra morduppdrag.
Citera
2019-09-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Pyttesmå drönare som kan misstagas för insekter kommer att förses med kameror och/eller gift som kan sprutas in i människor som dom vill ta livet av.
Dessa insektsdrönare kommer att kunna ta sig in i vanliga bostäder för att spionera eller utföra morduppdrag.

Insektokopters finns redan, bland annat på det museet som trådstarten handlar om. Otroligt fascinerande.
Citera
2019-09-14, 11:11
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Insektokopters finns redan, bland annat på det museet som trådstarten handlar om. Otroligt fascinerande.
Ja jag har sett någon artikel om "myggdrönare" förut, och jag tror att det kommer att bli än mer vanligt förekommande i framtiden ju snabbare den tekniska utvecklingen går.
Citera
2019-09-14, 11:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Kameraförsedda brevduvor, Korpar som planterar avlyssng, Delfiner som...
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49692534

Några år sedan jag var där senast, men kan verkligen rekommendera CIA-museet i Langley och NSAs publika (krypto-)museum utanför Washington DC!

Jag tror 'vanliga' drönare kan/kommer att kunna utföra mycket av det som man drömde om att kunna utföra med djur. Vad tror ni?
Det är ju en sak att ha en häftig idé eller ett utvecklingsprogram och en annan sak att framgångsrikt använda idén i fiendeland. Det verkar svårt att få djuren att göra riktigt det man vill och det nämns inget om några framgångsrika verkliga operationer.

Om vi tar det där med korpen som skulle placera en mikrofon med sändare på fönsterblecket så skulle det önskade fönstret pekas ut med en laserprick som korpen var tränad på att flyga till. Det går säkert bra men nu ser man ju lasersändaren jäkligt tydligt även om den inte lyser rakt in i ens öga så risken att operationen skulle upptäckas ser jag som överhängande. Man skulle behöva använda en laservåglängd som människan inte kan se men jag tror tyvärr inte att korpar kan se andra våglängder än vi.
Citera
2019-09-14, 12:34
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det var bättre man avklassificerade Lee Harvey Oswald militära papper. Det här skiter jag i...
Citera
2019-09-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Frågan är väl bara hur långt en sådan rimligtvis kan tänkas flyga (räckvidden bör ju vara högst begränsad). Men tanken har redan skapat skräckhistorier (särskilt svärmar av dessa). Det var ett avsnitt av Black Mirror där man i en alternativ framtid använde robotiserade bin för förbättrad pollinering, vilka givetvis blev hackade och attackerade specifika människor genom ansiktsigenkänning.
Citera
2019-09-14, 18:41
Medlem
PlutoJs avatar
Ett gammalt avsnitt av X-Files innehöll små robotkackerlackor som angrep människor, efter något hemligt experiment som gick snett.
Citera
2019-09-14, 19:10
Medlem
Ulfssons avatar
Så länge det inte är ett nytt mkultra så lär folk knappast höja på ögonbrynen...
Citera
2019-09-14, 21:49
Medlem
På 70-talet presenterade man en pistol som framkallade en hjärtinfarkt på offret.

Den verksamma substansen förseglades i en pytteliten pil helt gjord av is. Denna skjuter man iväg med pistolen ---> ispilen penetrerar offrets hud ---> offret får hjärtinfarkt. Substansen upptäcks inte vid en obduktion, ingångshålet är mikroskopiskt och upptäcks heller inte vid en obduktion.

Detta var för 50 år sedan.

Inse hur många spännande saker de amerikanska myndigheterna har i sina händer idag!

Just lönnmord är busenkla att utföra om man har gaser/substanser som ej upptäcks i en obduktion. Sådana här gaser och substanser utvecklas av forskarna anställda av underrättelsetjänsterna.

Inducerad cancer är en annan favorit. Cancerframkallande substanser, som utvecklar cancer rekordsnabbt, placeras i personens hem/sockerbitar/mat/etc... Efter ett par dagar och veckor är cancern långt skriden.
Citera
2019-09-14, 21:52
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det var bättre man avklassificerade Lee Harvey Oswald militära papper. Det här skiter jag i...
Jag tror han var CIA-agent.
Citera
2019-09-14, 22:43
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
På 70-talet presenterade man en pistol som framkallade en hjärtinfarkt på offret.

Den verksamma substansen förseglades i en pytteliten pil helt gjord av is. Denna skjuter man iväg med pistolen ---> ispilen penetrerar offrets hud ---> offret får hjärtinfarkt. Substansen upptäcks inte vid en obduktion, ingångshålet är mikroskopiskt och upptäcks heller inte vid en obduktion.

Detta var för 50 år sedan.

Har du någon källa? Mig veterligen går det inte att avfyra projektiler gjorda av is eftersom dessa smälter omgående på grund av friktionsvärmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in