Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-15, 23:45
Medlem
flipMaisters avatar
Hallå, Ska ner till thai, Phuket under nyår. Ska vara nere där i 1 månad med några polare. Vi alla e runt 20 års åldern.

Vi undrar därför vad man kan göra där nere och då menar jag inte de enkla ställena då vi alla varit där tidigare. Har försökt att leta efter svar till detta på nätet men hittar inget.

Med exklusiva menar jag typ om nån har besökt en "hidden" plats. T.ex. vattenfall eller ett fint område. Kan även vara något kul man gör och behöver inte vara sevärdheter bara.

Hade uppskattats otroligt mycket ifall någon visste något ställe eller något man kan besöka med polare.
Citera
2019-09-16, 00:04
Bannlyst
Gå till en enklare restaurang där ortsbefolkningen äter och bjud någon som snackar engelska på en bit mat eller en bärs, där får du bäst tips och kan förmodligen hooka upp med en chaufför.
Citera
2019-09-16, 00:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipMaister
Hallå, Ska ner till thai, Phuket under nyår. Ska vara nere där i 1 månad med några polare. Vi alla e runt 20 års åldern.

Vi undrar därför vad man kan göra där nere och då menar jag inte de enkla ställena då vi alla varit där tidigare. Har försökt att leta efter svar till detta på nätet men hittar inget.

Med exklusiva menar jag typ om nån har besökt en "hidden" plats. T.ex. vattenfall eller ett fint område. Kan även vara något kul man gör och behöver inte vara sevärdheter bara.

Hade uppskattats otroligt mycket ifall någon visste något ställe eller något man kan besöka med polare.

Hyr båt och ta en några dagars dyka o fiska charter till Surin Island o stanna till vid Similand.
Mellan dessa öar finns en spektakulär undervattenspelare jag inte minns namnet på.
Citera
2019-09-16, 01:08
Medlem
flipMaisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff
Gå till en enklare restaurang där ortsbefolkningen äter och bjud någon som snackar engelska på en bit mat eller en bärs, där får du bäst tips och kan förmodligen hooka upp med en chaufför.

Ska testas!
Citera
2019-09-16, 01:12
Medlem
flipMaisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hyr båt och ta en några dagars dyka o fiska charter till Surin Island o stanna till vid Similand.
Mellan dessa öar finns en spektakulär undervattenspelare jag inte minns namnet på.

Låter väldigt intressant, ifall du gjorde det varifrån hyrde ni båten?
Citera
2019-09-16, 09:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Låter väldigt intressant, ifall du gjorde det varifrån hyrde ni båten?

I hamnen i Phuket. Det var drygt 20 år sedan.
Citera
2019-09-17, 01:13
Medlem
Antexs avatar
Eller hyr en bil och åk till t ex Nakhon si thammarat.

Och upplev något utanför Phuket.
Citera
2019-09-18, 07:48
Medlem
ni ska väl inte vara fast på ett ställe i 1 månad? åk runt med båt eller buss prova Ao Nang Krabi
varför inte en utflykt upp till tigergrottstemplet får ni lite motion dessutom
eller en sväng till fullmånepartyt, borde vara varje 20 årings dröm, men det kanske ni provat
en sväng till bangkok kanske flyg eller ta nattåget
Citera
2019-09-21, 02:10
Medlem
flipMaisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Eller hyr en bil och åk till t ex Nakhon si thammarat.

Och upplev något utanför Phuket.

Vi är inte intresserade av ”buddha” grejer annars hade det varit en bra idé!

Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ni ska väl inte vara fast på ett ställe i 1 månad? åk runt med båt eller buss prova Ao Nang Krabi
varför inte en utflykt upp till tigergrottstemplet får ni lite motion dessutom
eller en sväng till fullmånepartyt, borde vara varje 20 årings dröm, men det kanske ni provat
en sväng till bangkok kanske flyg eller ta nattåget

Nej verkligen inte, vi tänkte några dagar här och där! Blir patong på nyår. Ska kolla hur det ser ut! Tigergrottatemplet låter intressant. Haha kanske provar det också
Citera
2019-09-21, 17:32
Medlem
Citat:
Vi är inte intresserade av ”buddha” grejer annars hade det varit en bra idé!

Nej verkligen inte, vi tänkte några dagar här och där! Blir patong på nyår. Ska kolla hur det ser ut! Tigergrottatemplet låter intressant. Haha kanske provar det också
Ja fy faaan, 2005 var jag där o besökte tigergrotts templet. Har för mig det är runt 1200 trappsteg att gå, när jag kommit lite mer än hälften kom världens störtregn! Blev djävligt halt men jag kämpade mig upp.
Citera
2019-09-22, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Undervattenspelaren du tänker på heter Richelieu Rock och där är det helt fantastisk dykning
Citera
2019-09-22, 06:40
Medlem
Är ni där 1 månad så hade jag definitivt kört ett prova på dyk och om ni gillar det så ta ett cert. Sen köra en liveaboard där ni bor på en dykbåt och i princip dyker, äter och sover.
Sen får ni inte missa zipline på Flying Hanuman om ni är lite äventyrliga, den längsta är 400 meter.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3076702

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här