2019-09-22, 17:48
Medlem
valyrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det vet jag inte, det är värt att försöka ta reda på.
Det var så jag tänkte, det blir billigare för de drabbade.
Det kanske går att väcka grupptalan?
De drabbade bör ställa sig frågan, finns det några pengar att hämta? Eller vill jag bara att bedragarna skall straffas?

Hittar man en advokat i USA som år relativt säker på att kunna vinna så finns det väldigt många som gör jobbet gratis men istället tar en lite stötta summa ifall målsägande får rätt.
Citera
2019-09-22, 17:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valyria
Hittar man en advokat i USA som år relativt säker på att kunna vinna så finns det väldigt många som gör jobbet gratis men istället tar en lite stötta summa ifall målsägande får rätt.

Det förutsätter att det finns pengar att hämta hos bedragarna eller ett försäkringsbolag.
Citera
2019-09-23, 17:54
Medlem
valyrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnie66
Skvaller behöver inte vara sant. Inget här är osant. De fakto att hon presenterade sig på BNI som affärsjurist för att få det att låta fint är ju ännu ett tecken på hur blåst hon är.

Nu kan ju iof vem som helst som inte ens läst en enda poäng juridik kalla sig för jurist eftersom att det inte är en skyddad titel. Hon har väl pluggat lite affärsjuridik men enligt Jönköpings universitet verkade det inte som att hon gjort klart utbildningen. Svaret jag fick var ”jag kan inte se att hon slutfört sin utbildning, men pga dataskyddsdirektivet kan jag inte säga mer än så” det säger ju dock inget om att hon inte jobbat med juridik. Senast jag kollade hennes linkedin stod det dock inget om att hon faktiskt haft en anställning där hon jobbat som jurist. Men i praktiken gör hon inget fel i att kalla sig jurist, vem som helst har rätt att kalla sig jurist.
Citera
2019-09-23, 18:18
Medlem
Citat:
Nu kan ju iof vem som helst som inte ens läst en enda poäng juridik kalla sig för jurist eftersom att det inte är en skyddad titel. Hon har väl pluggat lite affärsjuridik men enligt Jönköpings universitet verkade det inte som att hon gjort klart utbildningen. Svaret jag fick var ”jag kan inte se att hon slutfört sin utbildning, men pga dataskyddsdirektivet kan jag inte säga mer än så” det säger ju dock inget om att hon inte jobbat med juridik. Senast jag kollade hennes linkedin stod det dock inget om att hon faktiskt haft en anställning där hon jobbat som jurist. Men i praktiken gör hon inget fel i att kalla sig jurist, vem som helst har rätt att kalla sig jurist.

Men hur kan det stämma ? Är det verkligen så att vem som helst kan kalla sig affärsjurist?! varför ska man då läsa i 5 år ? verkar ju sjukt ? stämmer verkligen det här?
Undrar om hon deklarerar sin lägenhet i Solna hon säkert hyr ut svart för ockerpriser? Lite kul ändå att adressen är "Klippgatan". Hennes man Joakim Urheim är skriven på Östermalm. Låter inte så troligt att Kajsa bor i Solna och den hon är gift med bor där.
Citera
2019-09-23, 19:21
Medlem
valyrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnie66
Men hur kan det stämma ? Är det verkligen så att vem som helst kan kalla sig affärsjurist?! varför ska man då läsa i 5 år ? verkar ju sjukt ? stämmer verkligen det här?
Undrar om hon deklarerar sin lägenhet i Solna hon säkert hyr ut svart för ockerpriser? Lite kul ändå att adressen är "Klippgatan". Hennes man Joakim Urheim är skriven på Östermalm. Låter inte så troligt att Kajsa bor i Solna och den hon är gift med bor där.

Kajsa Sihlen begår inget brott när hon kallar sig jurist. Det är bara advokat som är en skyddad titel. Av den anledningen ska man alltid kolla upp jurister extra noga så att de faktiskt är duktiga på vad de gör. Egentligen finns det ju heller inget som säger att en jurist med en jur. kand är en bättre jurist än någon rainman som snöat in på juridik.
Citera
2019-09-24, 18:35
Medlem
trottwells avatar
Prova att polisanmäla henne i Sverige, någon gång kommer hon hit.
Det kanske går att hänga ut henne/företaget på olika sidor som varnar för bedragare, googla "fraud warning pages, scam allert, fraud allert" etc

Tänk på att i Sverige kan inte företag förtalas, ni kan skriva väldigt mycket skit om företaget i Sverige utan att hon kan göra något åt det.
"Warning Solid Capital Group bla bla bla skit skit warning warning"

Aktiespararna behöver informeras om denna tråd.

https://www.aktiespararna.se/analysg...bostader-i-usa
Senast redigerad av trottwell 2019-09-24 kl. 19:23.
Citera
2019-09-24, 22:15
Medlem
valyrias avatar
Vi kanske ska hålla oss till ämnet och lämna Kajsa Sihlens utseende utanför. Det viktiga här är att se till att eventuella framtida husköpare gör ordentlig research innan de köper något via Solid Capital Group. Vill någon ändå köpa så är de iaf förvarnade om att en stor del av husen aldrig blir uthyrda och att Management bolagen misskött dem till tusen.
Citera
2019-09-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det vet jag inte, det är värt att försöka ta reda på.
Det var så jag tänkte, det blir billigare för de drabbade.
Det kanske går att väcka grupptalan?
De drabbade bör ställa sig frågan, finns det några pengar att hämta? Eller vill jag bara att bedragarna skall straffas?

Detta måste väl ändå tala emot fastighetsinvesterarnas erfarenhet och vara att fara med osanning.

https://fastigheteriframkant.se/lamn...hyresintakter/
Citera
2019-09-24, 23:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karma2U
Detta måste väl ändå tala emot fastighetsinvesterarnas erfarenhet och vara att fara med osanning.

I högsta grad.
Jag har arbetat med fastigheter i hela mitt liv, sådana som Kajsa Sihlen skall bort från branschen, hon skall sitta inom lås och bom.
Citera
2019-09-25, 13:52
Medlem
valyrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karma2U

Jag tror inte fastighetsinvesterarna är medvetna om hur Solid Capital Group sköter sina affärer. På ytan får ju Kajsa Sihlen företaget att se bra ut genom full kontroll. Men får man tillräckligt många att göra en tillräckligt dålig investering så dyker förr eller senare den här typen av trådar upp som avslöjar att många kunder inre haft någon avkastning någonsin utan bara utgifter.
Citera
2019-09-25, 17:55
Medlem
Som så ofta handlar det i grund och botten om karaktär. Bara en snabb titt på Instagram-kontot och det osar bekräftelsebehov och snabba pengar-begär. Skulle inte ta några som helst risker med henne, nej.
Citera
2019-09-27, 10:17
Medlem
Citat:
För ett par år sedan kom jag i kontakt med Kajsa Sihlen första gången. Jag valde att inte investera i de fastigheter som hon förmedlar i USA men har tyvärr stött på åtskilliga personer som har gjort det. De har köpt fastigheter i USA som Kajsas kompanjoner/affärspartners bolag skulle förvalta. Husen skulle renoveras och sedan hyras ut. Av någon anledning så har husen inte renoverats och många har efter 1-2 år fortfarande inte fått några hyresgäster då husen inte är i uthyrbart skick, och kostnaderna skenar. Gång på gång får husägarna veta att deras hus utsatts för vandalisering, troligen för att förhala att katastrofen ska uppdagas. En husköpare jag träffade har köpt ett hus, fick bilder på att huset var renoverat men när hon sedan bad sin nya managementfirma om bilder så visade det sig att de bilderna på det renoverade huset verkar ha varit bilder på ett annat hus eftersom att hens hus fortfarande ser likadant ut som när hen köpte det. Hen har dock betalt i runda slängar 400 000 SEK för renoveringen som aldrig utförts. Kajsa syns allt mer i olika typer av media så därför tänkte jag att det är bra att folk kollar upp henne lite noggrannare innan de köper något via henne.

Såg inlägget här. Rätt ny på såna här trådar. Jag kan också intyga att folk ska hålls sig borta från den här människan och hennes partners.
Jag köpte ett hus för 1.5 år sen. Bara utgifter och huset är i sådant skick att de inte går att hyra ut. Kajsa Sihlen och Solid capital group är inget annat än fastigheternas gangster. De skickar ut olika svar och räkningar utan fotobevis på vad de gjort.
Nu har jag fått vattenläcka och Kajsa Sihlen vill inte kännas vid detta. Nu har jag dessutom fått höra av en annan husägare att hon hotat med polisanmälan och avidentifiering på alla som skriver negativa saker om henne på nätet.
Jag har förlorat ca 500 000 kr på henne nu med hyror som avsaknats sedan 1.5 år samt räkningar man vet inte ens vet till vad.
Jag är i princip ruinerad på hennes lovord om avkastning på 20 %. Kajsa Sihlen Solid CG har däremot haft 100 % avkastning på mig.
Jag önskar henne 7 års olycka och 50 år bakom galler. Fruktansvärd oetisk individ med total avsaknad av sympati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in