Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-09-17, 23:41
Bannlyst
Jag menar så korrupt att allt förtroende är borta för allt och alla, förutom kanske
den närmaste familjen och en del vänner.
Jag menar också så korrupt att man måste hålla på och muta folk och att typ
100% av de som besitter maktpositioner utnyttjar det på ett korrupt sätt
och skapar ett vardagligt helvete för alla dom som de inte är kompisar med.

Har vi haft det så i Sverige nån gång?
När då om så är fallet?
Hur gjorde vi för att ändra systemet så att korruptionen försvann?
Citera
2019-09-17, 23:44
Medlem
2019.
Citera
2019-09-17, 23:45
Medlem
Sugminhalals avatar
Nu!
Citera
2019-09-17, 23:50
Medlem
Låter länken redovisa svaret på frågan.

https://www.youtube.com/watch?v=P1J_bodCRKk
Citera
2019-09-17, 23:53
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectricLadyland
Jag menar så korrupt att allt förtroende är borta för allt och alla, förutom kanske

När då om så är fallet?

Nej, den typen av korruption har vi aldrig haft i Sverige.
Tendenser till det har funnits bland adeln om du går tillbaka några hundra år i tiden, men aldrig i den utsträckning som i vissa andra delar av världen.

Detta är dock inte en fråga som lämpar sig överdrivet här på Flashback eftersom det finns en massa negativa konspirationsteoretiker här som har noll koll på det som jag vill kalla verkligheten...
Citera
2019-09-18, 00:06
Medlem
Haddock93s avatar
2019, tro det eller ej. Ungefär som Sovjetunionen innan dess kollaps skulle jag tro, kanske inte lika illa men inte långt ifrån. Idag finns internet så svårt att mörka för mycket.
Citera
2019-09-18, 01:09
Medlem
2019 är kulmen men det började redan vid WWII där Sverige var allierade med nazisterna. Det hela har sedan tagit fart iom den korrupta Palme.
Citera
2019-09-18, 01:37
Medlem
Jirens avatar
Sveriges regering har aldrig varit så korrupt och genomvidrig som den är idag år 2019.
Citera
2019-09-18, 01:49
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Sveriges regering har aldrig varit så korrupt och genomvidrig som den är idag år 2019.
På vilket sätt exakt är Sverige genomkorrupt idag? Jag är jättenyfiken. Ge gärna exempel med källor.
Citera
2019-09-18, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElectricLadyland

När då om så är fallet?

På 1700 talet under föra demokratin, politikerna spenderade friskt med skattepengarna och flörtade med ryssarna, det sluta med revolution 1772.

Det var så illa i landet pga politikernas vanstyre att folk bokstavligen söp ihjäl sig, sprit flödade som vatten, för det var de enda som fick folk att tänka på något annat än skiten politikerna ställt till med.
Citera
2019-09-18, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
På vilket sätt exakt är Sverige genomkorrupt idag? Jag är jättenyfiken. Ge gärna exempel med källor.

Regeringen struntar i kompetens bland ministrar. Det räcker att Anders Ygeman är vän med Löfvén, och plötsligt är han tillbaka i regeringen. Trots att han är en av tidernas mest ogillade minister. Främst tack vare skandalen på Transportstyrelsen.

Regeringen skiter fullständigt i svenska folket och gör allt för folkutbytets skull. Man ger invandrare förtur till skola, förskola och bostäder. Man har inga problem med att betala för invandrare men inte fan kan man hjälpa pensionärer som bor på äldreboende och xfår äta popcorn till frukost.

Varför tror du att man gör såhär?
Citera
2019-09-18, 07:27
Nu?

Annars var Vasa-tiden ett aber av korruption, men ska man hårddra det så är modern demokrati nog mer korrupt än historisk despotism.

Ett exempel kan vara hur man "fördelar" skattemedel åt syften som gagnar den egna saken för stunden, utan en tanke på vad pengarna används till. På ren lättbegriplig svenska innebär det att man tar pengar från arbetande Svenssons och ger till exempelvis Muslimska Brödraskapets olika utstickande bidragskranar. Det finns flera exempel på just detta på Rebecca Uvells blogg.

Alla vet det. Ingen pratar om det. Sook ifrågasätter. Under tiden rullar skattemedlen in i moskén. Det är en jävla tur att man inte förvärvsarbetar eller betalar skatt i Sverige.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2019-09-18 kl. 07:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in