Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-09-19, 19:20
Bannlyst
Jag vill gärna ha ett svar här.
Varför kommer det sig att så många hatar svenskar och beter sig illa mot våra äldre som har byggt upp landet som möjlig gör det för dom att komma hit och få det bra.

Hur fasen kan man bete sig så dåligt mot någon som tar emot en och vill hjälpa?

Jag fattar verkligen inte, jag skulle lixom aldrig flyttat till ett ställe med folk jag avskyr lixom.
Visar ju bara hur jävla dum man är, och ha nerven att spotta på folk som hjälper en.

Jag flyttar ju exempelvis inte direkt till Ryssland om jag skulle avskytt stället.
Förstår mig inte på sådan mentalitet bara.

Edit: Dra åt helvete med folk som beter sig så.
Citera
2019-09-19, 19:23
Medlem
Varför förutsätter du att "man" gör det? Det här låter väldigt fördomsfullt.
Citera
2019-09-19, 19:32
Medlem
För att man blev hotad till livet när man försökte skydda barnet.

Man sa ju dessutom tydligt att det endast var rånarna som man hatade.

Om ditt barn blev hotat och rånat, skulle du inte bli arg på gärningsmännen?

Edit:
Om du talar om någon annan händelse så kan det vara en god idé att specificera vad du talar om. Det kan kanske underlätta när du frågar om om orsaken bakom någonting?

Annars så ber du oss chansa eller fantisera ihop någonting. Och då väljer jag scenariot ovan.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-19 kl. 19:39.
Citera
2019-09-19, 19:33
Medlem
Kan du utveckla mer, tack. Det är en relativ fråga beroende på scenariot. Var det t.ex. någon som inte erbjöd sin plats till en äldre på en buss eller tunnelbana? Kan det ha varit att den äldre gjort någon kränkande gest eller sagt något kränkande?

Ditt perspektiv verkar vara väldigt färgat av en eller flera händelser du har varit med om alt. läst om.
Citera
2019-09-19, 19:33
Medlem
Svantevits avatar
Håller med helt och hållet. En förklaring kan väl vara att personer med låg intelligens har svårt att lyfta blicken. De ser bara sina personliga problem och projicerar dessa på omgivningen.

I mitt idealsamhälle skulle alla otacksamma få åka hem igen. Ingen har bett dem att komma hit.
Citera
2019-09-19, 19:34
Medlem
gurkmajjas avatar
Bidrag och utnyttjande av välfärd i övrigt. Enda anledningen.
Citera
2019-09-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Varför kommer det sig att så många hatar svenskar och beter sig illa mot våra äldre som har byggt upp landet som möjlig gör det för dom att komma hit och få det bra.

Jag fattar verkligen inte, jag skulle lixom aldrig flyttat till ett ställe med folk jag avskyr lixom.
Visar ju bara hur jävla dum man är, och ha nerven att spotta på folk som hjälper en.

Jag flyttar ju exempelvis inte direkt till Ryssland om jag skulle avskytt stället.

För att svenskarna betalar.
Citera
2019-09-19, 19:37
Medlem
Citat:

De är indoktrinerade sedan födseln till att se ickemuslimer som mindre värda. Jämför med t.ex. Hitlerjugend och deras syn på judar.
Anledningen till att de kommer hit trodde jag var uppenbar men tydligen inte. Låt mig säga så här: hade vi inte kastat bidrag på varenda jävla svarting som lyckas ta sig över gränsen så hade de aldrig kommit hit.
Citera
2019-09-19, 19:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det är personer som har en herrefolksmentalitet. De flyttar hit för att exploatera oss.

Exploateringen orkestreras av de sju migrationsansvariga partierna som erhåller röster i utbyte för den utsugning som de ombesörjer.
Citera
2019-09-19, 19:43
Medlem
Dom vill leva som dom gjorde i sin gamla kultur men dom vill att svenskarna ska stå för bostad och bistånd.
Citera
2019-09-19, 19:45
Medlem
Kanske man börjar "hata" först efter att man har träffats 😂

Sen media rasist hit ,rasist dit 🙄
Citera
2019-09-19, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför förutsätter du att "man" gör det? Det här låter väldigt fördomsfullt.

Inga fördomar men du får ju hålla med om att det är många som beter sig så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in