Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-01, 08:59
Medlem
HLM28100s avatar
Man är igång med skiftande kvalité. Kollade nyss.

Det är mycket laggande, bilden fryser, repeterar 20 - 30 sekunder.

Man får "mycket" för pengarna men inte det man vill ha, stabil ljud o bild.
Citera
2019-11-03, 14:14
Medlem
HLM28100s avatar
Ökade Buffertime till 5 sek och nu verkar det att bli bättre.

Skall försöka få testpiloten att kolla på det under en längre stund. Hon är ganska trött på detta nu efter att ha provat under ett antal månader med bara strul.
Citera
2019-11-04, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
Ökade Buffertime till 5 sek och nu verkar det att bli bättre.

Skall försöka få testpiloten att kolla på det under en längre stund. Hon är ganska trött på detta nu efter att ha provat under ett antal månader med bara strul.

Vad kör du för hårdvara/box?
Citera
2019-11-04, 03:14
Medlem
HLM28100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad kör du för hårdvara/box?

Formuler Z8 med senaste upgrade. Den man gör via 0227 + röd knapp. Finns på Tuben https://www.youtube.com/watch?v=DSAD...ature=youtu.be

Har även kabel till boxen, Wifi känns som en problemkälla till. När allt fungerar som det skall kan man dra ner på vissa saker, men nu får man vara glad om ljud och bild är från samma program (lite elakt).

Vill gärna spela om små avsnitt 2 - 5 min 2 - 3 gånger, ljud o bild laggar, kan vara samtidigt eller var för sig. Vissa kanaler fryser (men det är kallt - 25).

Har dåligt koll på andra inställningar som kanske behövs göras, någon som vet??

Kör Speedtest mot WorldStream B.V. ligger runt 90 Mbit upp/ner 40 Ping
Senast redigerad av HLM28100 2019-11-04 kl. 03:19.
Citera
2019-11-04, 09:24
Medlem
Citat:
Formuler Z8 med senaste upgrade. Den man gör via 0227 + röd knapp. Finns på Tuben https://www.youtube.com/watch?v=DSAD...ature=youtu.be

Har även kabel till boxen, Wifi känns som en problemkälla till. När allt fungerar som det skall kan man dra ner på vissa saker, men nu får man vara glad om ljud och bild är från samma program (lite elakt).

Vill gärna spela om små avsnitt 2 - 5 min 2 - 3 gånger, ljud o bild laggar, kan vara samtidigt eller var för sig. Vissa kanaler fryser (men det är kallt - 25).

Har dåligt koll på andra inställningar som kanske behövs göras, någon som vet??

Kör Speedtest mot WorldStream B.V. ligger runt 90 Mbit upp/ner 40 Ping
Med den hårdvaran du har och hastigheterna du har på ditt bredband så borde det flyta på bra.

Testat någon annan leverantör?
Citera
2019-11-04, 13:38
Medlem
HLM28100s avatar
Inte mer än några timmars test, här o där. Är lite luttrad.
Alla är bäst innan man köper, när man köpt och det strular blir det ingen återbetalning, knapp någon hjälp och man kan inte avsluta och får pengar i retur. Utan man får en halvtaskig tjänst som inte går att använda. Jag får inte sätt igång det för frugan, hon blir bara så less på det.

Det var därför jag var inne på att det skulle vara fritt att ansluta, är kunderna nöjda tror jag helt säkert att man skänker en slant, så länge det fungerar.
Skulle även komma från detta med Svarat pengar men det är det väl ingen som vill eller hur!!
Citera
2019-11-04, 16:46
Medlem
Citat:
Inte mer än några timmars test, här o där. Är lite luttrad.
Alla är bäst innan man köper, när man köpt och det strular blir det ingen återbetalning, knapp någon hjälp och man kan inte avsluta och får pengar i retur. Utan man får en halvtaskig tjänst som inte går att använda. Jag får inte sätt igång det för frugan, hon blir bara så less på det.

Det var därför jag var inne på att det skulle vara fritt att ansluta, är kunderna nöjda tror jag helt säkert att man skänker en slant, så länge det fungerar.
Skulle även komma från detta med Svarat pengar men det är det väl ingen som vill eller hur!!

Med tanke på hur många som är nöjda efter dom testat och därefter beställer så måste du ju inse att felet inte kan ligga hos ALLA leverantörer.

Att du har problem med svenskanaler betyder ju inte att andra leverantörer är likadana.

Testat på din mobil?
Testat med din box hemma hos någon annan?
Citera
2019-11-07, 19:44
Medlem
HLM28100s avatar
Nu har jag provat o provat det går inte att få en riktig bild. Det går i någon minut sen fryser det och blir så. Startar om och efter en stund är det samma runda igen.

Vad gör man, vem kan leverera en tjänst som fungerar?

Det som inte fungerar är Svenska Kanaler . com

Fick mail från dom Sv Kanaler där man undrade hur det gick med Nordiciptv, "dom finns visst inte kvar längre va?"

Inte nog med att man inte kan leverera man hånar andra leverantörer till råga på allt.
Senast redigerad av HLM28100 2019-11-07 kl. 19:48.
Citera
2019-11-09, 12:42
Medlem
HLM28100s avatar
Nu har jag provat att koppla förbi min router. Formuler Z8 är nu ansluten med kabel direkt till media burken där fibern kommer in. Där finns 5 portar och peppar, peppar det verkar funka bättre. Dock är det skillnad mellan HD och FHD. På vissa kanaler är det bättre med HD och på andra FHD bättre. Någon som vet varför? Har inte fått EPG att ladda ner, tips på detta, tack.

Det som är dåligt är att man skall själv lägga ner en massa tid på att hitta lösningar det borde leverantören kunna och informera om, nu när man är det bästa som finns???

Får man något svar om man ställer frågan vilka som finns och kan leverera IPTV som fungerar idag eller var kan man hitta denna information. Jag vill ha infon från kunder som VET eller det får man inte diskutera här.

Än så länge stabilt, har varit igång nu c:a ½ tim.
Citera
2019-11-10, 17:06
Medlem
HLM28100s avatar
Hoppet är idiotens sista val!

Detta fungerar inte, detta abonnemang är kasst!!!!!!!!!

Vad göra??
Citera
2019-11-10, 21:41
Medlem
Hej!
Jag tog också Svensk kanaler och det var ett stort misstag, det har inte fungerat en enda dag utan problem, kanske nån men få. Jag betalade för 12 månader från Januari.
Där sitter några personer och tjänar stora pengar på att sälja tjänster som absolut inte fungerar, med andra ord kriminellt i dubbel bemärkelse. Som tur är har jag Com Hems basutbud. Jag vill ha IP TV men vem funkar?
Citera
2019-11-10, 21:54
Medlem
Tycker det vore bra om vi hjälpte varann, tipsade om nån leverntör som fungerar, med den utrustning, bandbredd som erfordras. Svenska Kanaler ska ingen ta,
helt värdelöst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in