Haha, ja... "nordicchannels" och "svenskakanaler" säljer Europas i särklass sämsta IPTV-tjänst: "Svenska Kanalar" (de kallar sig så). Faktum är att jag tror ägarna GÅTT I SÄRKLASS i skolan om vi säger så... Jag skulle inte ens ge deras tjänst 1 stjärna av 5... det vore för generöst.
Deras trial gäller bara i 4 timmar (de är rädda för att visa upp sig ordentligt) medans alla andra har minst 24h ibland 3 dagar trial. Jag körde ett 4 timmars test för att lära mig mer om dem för några veckor sedan.
Kanallistan är irriterande för varje kanal har störande "SWE" prefix typ "[SWE] TV 12 FHD".
De PÅSTÅR att de har "7 dagars catch-up och timeshift", men kollar man listan så SAKNAR majoriteten ens catch-up. De fåtal som har catch-up har oftast bara 24 timmar. Ett fåtal har 3 dygn. LOL. (Som jämförelse: Den BRA leverantören som de flesta använder har 3 dagar catch-up på nästan alla kanaler).
Så fort jag försökte spela catchup stod det "file missing" och spelades ej.
Deras kanallista är väldigt liten.
Kanalerna sänds i lägre kvalitet för att de vill spara bandbredd. Och det buffrade.
På VOD-filmer (video on demand) fanns ENBART 291 filmer, fast majoriteten av dem är DUBLETTER delade i två delar helt stört, "CD1" och "CD2" med typ 40 minuter per videofil, för att SE UT som att det finns "många" filmer. Hahah. Och deras lista har 52st "nordic" och 238st "english" filmer. Delat på två (pga CD1/CD2) så är det 26 nordiska och 119 engelska filmer. I princip majoriteten av filmerna var dessutom barnfilmer (tecknat, Lejonkungen, Djungelboken, Toy Story och sånt). Inne på filmlistorna är det dessutom massa idiotdöpa skräpfiler kvarlämnade i listan, typ "Test Filmtitel" etc. Total skittjänst! (Jämför med den BRA leverantören som har runt fyra tusen riktiga filmer och det läggs till 10-30 nya i veckan, och med stor kvalitetsfokus på att alltid ha Svensk (och annan nordisk) undertext inkluderat i allting).
På VOD-serier fanns det 44st vara fyra är "nordic" och resten "english". Men roligt nog har de lagt 2st av de med "[SERIES NORDIC]" prefix i sin english-lista. Totala idioter. (Som jämförelse: Den BRA leverantören har runt 250 serier).
Finns inget bra att säga om "svenska kanalers" tjänst. Sunkigt skräp! Kostar dessutom mest av alla leverantörer!!
Dessutom har dessa scumbags en fejk-recensions-sida kallad "svenska-iptv-leverantorer" som ger alla andra leverantörer 3a och sig själva 9a, med massa lögner om konkurrenterna, lol, bland annat massa skitsnack om att de är de enda som är krypterade (nope svenska kanaler har okrypterad http:// x
(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)