Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-10-02, 02:36
Medlem
Hej, snabba svar uppskattas,

En polare har totalflippat och befinner sig nere i Kroatien. Måste hämta honom ASAP. Kan inte flyga ner och måste hämta honom med bil snabbt som fan innan han skadar sig själv. Tänkte sova ett par timmar nu och sedan imorgon köra raka vägen ner till Kroatien och hämta honom. Är ganska van långkörare men det verkar bli cirka 20 timmars körning vilket kommer bli tufft som fan.

Har en bror med ADHD som har följande hemma:
Elvanse 50 mg
Concerta 36 mg
Attentin 5 mg

Har bara erfarenhet av Ritalin och det tog jag någon tablett för flera år sen. Helt novis på centralstimulantia alltså.

Kan ni tipsa på vad jag kan använda för att hålla mig alert i 20 timmar? Listan ovan är det jag kan få tag på hos min bror.

Moralkärringar kan hålla sig borta. Jag vet att det inte är optimalt att köra i 20 timmar, men det är akut nu.

Mvh
Citera
2019-10-02, 02:46
Medlem
Katten-Gustavs avatar
Äääh. Hålla sig vaken 20h är väl ingen konst? Jag skulle råda dig till att "låna" burkarna och inte ta något förrens du känner dig riktigt trött. Sedan kan du dosera efter behov så att säga... Jag har ingen större erfarenhet av apoteksamfetamin men 91mg är ingen vidare mängd skulle jag tro (dock troligen tillräckligt för att höja vakenheten i några timmar).
Citera
2019-10-02, 03:01
Medlem
20 h fixar man utan några piller. Köp några kaffe längs vägen och ha med dig både godis och lite mackor.
Citera
2019-10-02, 03:25
Medlem
elva9tolvs avatar
Att ta ADHD medicin när man inte har ADHD kan leda till motsatt effekt av vad man önskar. Dessutom är dessa piller inget som verkar på en kvart. Det är inga behovsmediciner som tex Alvedon som du tar en av och så når du bra. Det är mediciner som du ska ta över tid för att få effekt.
Så dessa kan du ju glömma av flera orsaker. Satsa på socker och koffein istället!
Citera
2019-10-02, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Att ta ADHD medicin när man inte har ADHD kan leda till motsatt effekt av vad man önskar. Dessutom är dessa piller inget som verkar på en kvart. Det är inga behovsmediciner som tex Alvedon som du tar en av och så når du bra. Det är mediciner som du ska ta över tid för att få effekt.
Så dessa kan du ju glömma av flera orsaker. Satsa på socker och koffein istället!

Du har ingen aning om vad du snackar om.

Alla de medicinerna är centralstimulerande och fungerar som sådana.
Citera
2019-10-02, 03:44
Medlem
makduis avatar
Ta 300mg mdma och drick stark kaffe, då blir du mycket varm i kroppen o knoppen

Kaffe har exakt samma effekt som concerta/ritalin
Senast redigerad av makdui 2019-10-02 kl. 03:47.
Citera
2019-10-02, 03:45
Medlem
Souths avatar
En bensträckare.
Citera
2019-10-02, 03:48
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
En bensträckare.
Då får han slå sig själv i pungen då så han vaknar till litegrann
Citera
2019-10-02, 04:01
Medlem
sebastian66s avatar
Jag är van lastbilschaufför kör och kan arbeta typ 18 timmar i sträck köra 20 tveklöst med fokus
Bästa alternativet är att du tar med dig en polare dela på körningen säkrare körning.
Lite tufft att dra 20 timmar genom europa med fokus på vägarna det bästa och inte flyg funkar
Citera
2019-10-02, 04:14
Medlem
Vilken väg ska du ta? Du har alternativet 6 timmars båten till Rostock och kan där vila. Eller Rödby-Puttgarden hållet?

Ta absolut inga piller. Jag har själv bilat ner till Kroatien och det är fina, bra vägar. Motorvägen hela vägen. Men Tyskland har i år MÅNGA vägarbeten så förbered dig på stau en rejäl bit av Tyskland speciellt när alla ska hem från sina arbeten.

Varifrån Sverige åker du från? På 20 timmar når du knappast Adriatiskahavet om det är till kusten du ska till.

Mitt råd är Redbull som ska vara starkare i Tyskland och kaffe. Det räcker. Håll koll på alla städer så du inte kör vilse och lita inte enbart på gps:en. Ha en karta och skriv ner ALLA städer du ska mot.

Och tänk på att ha pengar med dig, det kostar att åka bil till Kro. En massa avgifter längs hela vägen, samt vinjetter i Österrike och Slovenien samt väg- och tunnelkostnader. Minst 12000 kr. Kronan är piss svag.
Senast redigerad av Martlet 2019-10-02 kl. 04:21.
Citera
2019-10-02, 04:21
Medlem
Kaffe och läsk för koffein och socker så klarar du 20 timmar hur lätt som helst och utan ev bieffekter eller lagbekymmer som tjack medför.
Citera
2019-10-02, 05:32
Bannlyst
Ganska van långkörare.. Du behöver knark för att vara vaken 20h så du kan inte vara speciellt van.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in