Citat:
Ursprungligen postat av
Tykeil
Putin tyr sig såklart till samma konspirationsteorier som Trump. ”Tänk på utvecklingsländerna” är ett villospår / en halmgubbe för att inte behöva varken lyssna på vetenskapen eller ta ansvar för de egna utsläppen, trots att man själv inte styr över ett utvecklingsland.
Känslosargument, fakta, det spelar ingen roll. Han har inte för avsikt att lyssna på något av det.
Putin och Trump är de som står emot vansinnet. Jag trodde aldrig jag skulle ta en rysk presidents parti framför en svensk regerings. Det visar hur jävla sjukt och korrupt Sverige är. Jag minns när Sverige lyste som en klar stjärna i världen och man var stolt över att säga att man kom från Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
MisterAdamov
Helt rätt av Putin.
Han säger precis vad föräldrar, reklambyrå och alla andra borde sagt till henne redan innan skolstrejken. Istället understödde dom hennes hallucinerande.
Oansvarigt att lura denna psykiskt bräckliga människa att bli en rollmodell för folk med klimatfantasier. Kommer i sämsta fall att driva henne till ett grandiost självmord när hon blir äldre och förstår att hon blev lurad.
Om hon verkligen tror på klimattjafset så kan hon mycket väl drivas till självmord i framtiden, när hon väl inser att hennes egna föräldrar utnyttjade henne i politiska syften. Se tex de apatiska barnen som nu börjar växa upp och bli vuxna med distans till livet. Hela världen har sett Greta "skämma ut sig själv" i FN.