Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-10-05, 02:46
  #1
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Jag har under flertalet år funderat över denna kvinnas ekonomiska ställning och var pengarna till hennes lyxkonsumtion kommer ifrån.
Hon arbetade som företagare under många år inom klädbranschen och kikar man på de siffrorna,så var de givet dåliga. Det är svårt att få en verksamhet med dyra kläder att fungera i Borås.
En man i Landvetter stod som ägare då.
MC är gymnasielärare sedan drygt ett år och även om löner ökat så betalar det inte i närheten för hennes utgifter.

http://michelacastellari.se/

Jag har mina aningar om vad som sponsrar hennes lyxleverne. Jag tror hon knullar sig till pengar, eller snarare övertygad.

Min fråga: någon som känner till henne? Har jag fog för mitt antagande ?

Hon umgås även med kändiskåta familjen Johanna Toftby


Fram med skvaller tack
Citera
2019-10-05, 03:00
  #2
Medlem
Hon ser vanskapt ut i ansiktet. Gick det snett när hon låg under kniven? Nåja. Jag ser inget extravagant leverne vid första anblick på bloggen. Hon köpte en kanelbulle, entrébiljett till bokmässan och har en MK-väska... knappast något som sticker ut precis. Så vad är det för orimliga utgifter du pratar om?
Citera
2019-10-05, 03:50
  #3
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Hon ser vanskapt ut i ansiktet. Gick det snett när hon låg under kniven? Nåja. Jag ser inget extravagant leverne vid första anblick på bloggen. Hon köpte en kanelbulle, entrébiljett till bokmässan och har en MK-väska... knappast något som sticker ut precis. Så vad är det för orimliga utgifter du pratar om?

Hon köpte sig en nybyggd bostadsrätt för inte så länge sedan, hon har hyrt in inredare och har uppdaterat precis allt. Hon kör en relativt ny Audi och ”får” gåvor.. hermesbälten, designerringar, springer och fixar ansikte och hår konstant. Åker frekvent utomlands. Det är bara några grejer jag räknar upp.
Hon jobbade som chef för ett par år sedan på Borås camping där hon stal närmare en hundring* sedan ingen direkt inkomst och sedan lärare på Lerums gymnasium. It does not ad up.
Citera
2019-10-05, 04:17
  #4
Medlem
Att man innehar en bostadsrätt och en ny bil betyder inte att man har stora tillgångar eller inkomster. Hon är väl belånad upp till öronsnibbarna som så många andra.
Citera
2019-10-05, 04:21
  #5
Medlem
Jävligt ful var hon, påminner om en gammal klasskompis med en alldeles för rik farsa som också operera sig sådär .
Citera
2019-10-05, 05:22
  #6
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Kändisskvaller? Personen i fråga kan ju knappast räknas som kändis?
Stäng tråden

Hon var med i tv3s realityserie "Småstadsdrottningar" och med tanke på nivån som det räknas för att vara "kändis" i Sverige, så...

Hon har i alla fall stulit från sin arbetsgivare förr:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...n-arbetsgivare
Citera
2019-10-05, 06:43
  #7
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hon var med i tv3s realityserie "Småstadsdrottningar" och med tanke på nivån som det räknas för att vara "kändis" i Sverige, så...

Hon har i alla fall stulit från sin arbetsgivare förr:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...n-arbetsgivare

Aha! Hade inte en aning om det. Visste inte inte ens att det fanns ett sånt program haha.
Citera
2019-10-05, 07:53
  #8
Medlem
Jisses, varför vill man se ut så? Är det snyggt? Samma drag på alla dom här sönderskurna kvinnorna och det blir bara värre för varje gång dom lägger sig under kniven. Botox och lyft.

Liten brasklapp ifall hon varit med om en olycka, kanske krockat eller brännskadad. Fått syra i ansiktet? Vet inget om henne och vände så fort jag såg bilden. Kan inte se på sånna, hon får ursäkta om hon läser tråden. Man vill ju säga att utseendet inte spelar roll men om hon gjort såhär för att bli vackrare så är det ju en megafail. Hon borde få minimal uppmärksamhet, vi måste vända den här jävla trenden.
Citera
2019-10-05, 08:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Jag har under flertalet år funderat över denna kvinnas ekonomiska ställning och var pengarna till hennes lyxkonsumtion kommer ifrån.
Hon arbetade som företagare under många år inom klädbranschen och kikar man på de siffrorna,så var de givet dåliga. Det är svårt att få en verksamhet med dyra kläder att fungera i Borås.
En man i Landvetter stod som ägare då.
MC är gymnasielärare sedan drygt ett år och även om löner ökat så betalar det inte i närheten för hennes utgifter.

http://michelacastellari.se/

Jag har mina aningar om vad som sponsrar hennes lyxleverne. Jag tror hon knullar sig till pengar, eller snarare övertygad.

Min fråga: någon som känner till henne? Har jag fog för mitt antagande ?

Hon umgås även med kändiskåta familjen Johanna Toftby


Fram med skvaller tack

Jag köper inte din teori, för om hon har ägnat tid åt att läsa till lärare och skaffa sig ett jobb som lärare, så behöver hon nog faktiskt ett arbete för att försörja sig. Vilka ämnen undervisar hon i?

För övrigt så känns det ju inte klockrent att misstänka prostitution så fort en medelålders kvinna äger bostadsrätt och bil. Lån, arv, tidigare jobb och företagande, vem vet? Men det verkar ju inte som hon lever något helt over the top-lyxliv direkt, som influencer får hon nog en del gratis för övrigt. Extensions verkar vara spons och det finns säkert en del annat som också är spons. Jag greppar inte riktigt varför företag är så intresserade av mindre influencers, men det verkar ju vara så.
Citera
2019-10-05, 08:09
  #10
Medlem
PaulRonges avatar
Fel barn. Elin heter dottern.

Men å andra sidan så fyller hon 48år i november, fick Elin när hon var 27år
Btw. Elins kille Andree äger en AUDI RS7:a med 560hk... den är inte billig.

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Jävligt ful var hon, påminner om en gammal klasskompis med en alldeles för rik farsa som också operera sig sådär .
__________________
Senast redigerad av PaulRonge 2019-10-05 kl. 08:17. Anledning: Fel barn
Citera
2019-10-05, 08:20
  #11
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Har sonen på sig en tröja någon gång där det står:
Pappa betalar ! 😈
Citera
2019-10-05, 08:32
  #12
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Men å andra sidan så fyller hon 48år i november, fick Elin när hon var 27år
Btw. Elins kille Andree äger en AUDI RS7:a med 560hk... den är inte billig.

Hon har en flicka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in