• 1
  • 2
2019-10-05, 14:38
Medlem
En kommun till som behöver prioritera om.

https://www.na.se/artikel/larmgruppe...und-av-det-har

"På larmgruppen jobbar 14 personer. De åker på larm mellan sju på morgonen och tio på kvällen. För natten finns en egen organisation.

– Det kan handla om allt, från att någon fått en stroke, inte kan andas eller bara råkat larma, berättar Åsa Hållén."

Svar på tal:
https://www.na.se/artikel/kommunalra...-kontinuiteten

"Larmgruppen menar att de avlastar hemvården som annars måste avbryta det de håller på med och åka på larm. Hur ska det här bli effektivare?

– Det är den bedömning förvaltningen gör, säger John Johansson (S).

Kommer hemvården få mer personal för att också göra larmgruppens jobb?

– Nej, det här ska skötas inom befintlig personal, säger John Johansson."

- - - - - -

Nya effektiviseringar alltså. Är det ett bra sparalternativ?

Har vi kanske inget val?
Citera
2019-10-05, 14:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Örebro kommuns skulder är ju episka, överraskar mig inte.
Citera
2019-10-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591

"På larmgruppen jobbar 14 personer. De åker på larm mellan sju på morgonen och tio på kvällen. För natten finns en egen organisation.

– Det kan handla om allt, från att någon fått en stroke, inte kan andas eller bara råkat larma, berättar Åsa Hållén."

Svar på tal:

"Larmgruppen menar att de avlastar hemvården som annars måste avbryta det de håller på med och åka på larm. Hur ska det här bli effektivare?

- - - - - -

Har vi kanske inget val?

Nu är dessa artiklar bakom betalvägg så man får inte hela historien.

Men att det ska skötas inom befintlig personal låter knappast som en förbättring. Men så är det också en sossepolitiker som uttalar sig. Och då låter det plötsligt som att man gör en förbättring.
Citera
2019-10-05, 14:47
Medlem
pantherTypeGs avatar
Jag skrev i min tråd att enda lösningen är sänka bidragen.

(FB) Nu måste väl ändå socialbidragen sänkas?

Men jag fick mycket mothugg. Många som tycker att socialbidrag är viktigare än sjukvård.
Citera
2019-10-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG

Men jag fick mycket mothugg. Många som tycker att socialbidrag är viktigare än sjukvård.
Problemet är inte socialbidrag utan det är svartskallarna. Är detta för svårt för dig att begripa?
Citera
2019-10-05, 14:52
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Problemet är inte socialbidrag utan det är svartskallarna. Är detta för svårt för dig att begripa?
Jo jag fattar. Men vad som är svårt för dig och alla andra att fatta är att ingen av dagens riksdagspartier kommer att kasta ut blattarna. Dom är här för att stanna. Då får man anpassa sig efter situationen.
Citera
2019-10-05, 15:15
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591

Svar på tal:

- - - - - -

Har vi kanske inget val?

Allt kommer sparas in tills det kollapsar, mer press på personalen.

Citat:

Ja du fick mothugg för ditt förslag var korkat och inte genomtänkt, hur många i tråden tyckte att socialbidraget var viktigare än sjukvården?

Du tänker alldeles för enspårigt, du la inte en enda tanke om vilken signal det skulle sända till alla arbetare i Sverige som betalar skatt "Bli inte arbetslös, för då är du körd".
Vem vill stanna och arbeta kvar i Sverige då?

Du la inte fram några genomtänkta argument på exakt vad som skulle bli bättre genom att folk får börja svälta.
Men jag antar att du anser att Örebro gör ett genidrag som denna tråd handlar om? Man sparar in på pengar, vilket ger ett bättre resultat på annat håll.
Citera
2019-10-05, 15:22
Medlem
Citat:
Jo jag fattar. Men vad som är svårt för dig och alla andra att fatta är att ingen av dagens riksdagspartier kommer att kasta ut blattarna. Dom är här för att stanna. Då får man anpassa sig efter situationen.
Defaetistiskt skitsnack, packet ska ut.
Citera
2019-10-05, 16:02
Medlem
johanjosefssons avatar
Ahmed och hans klaner behöver varsin bostadsrätt av kommunen. Då finns inte pengar till oviktiga struntsaker som akutvård.
Citera
2019-10-05, 16:18
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Allt kommer sparas in tills det kollapsar, mer press på personalen.

Ja du fick mothugg för ditt förslag var korkat och inte genomtänkt, hur många i tråden tyckte att socialbidraget var viktigare än sjukvården?

Du tänker alldeles för enspårigt, du la inte en enda tanke om vilken signal det skulle sända till alla arbetare i Sverige som betalar skatt "Bli inte arbetslös, för då är du körd".
Vem vill stanna och arbeta kvar i Sverige då?

Du la inte fram några genomtänkta argument på exakt vad som skulle bli bättre genom att folk får börja svälta.
Men jag antar att du anser att Örebro gör ett genidrag som denna tråd handlar om? Man sparar in på pengar, vilket ger ett bättre resultat på annat håll.
Dom som har arbete vill stanna? Menar du att det sker en massflykt från USA?

Hur motiverande är det att arbeta och betala HÖGA skatter om man inte får något för det? Där pratar vi om arbetsflykt. Dom med de högsta och unika kompetenserna kommer att lämna först.
Citera
2019-10-05, 17:10
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Defaetistiskt skitsnack, packet ska ut.
I ett normalt land hade det blivit så. Nu är det Sverige det handlar om.

Så länge SD har under 50% av rösterna så är blattarna en permanent del av Sverige, och svenska folket är dömt att ägna en stor del av sina liv till att arbeta för dessa.
Citera
2019-10-06, 04:44
Avstängd
Niggerss avatar
Ytterligare en S styrd kommun som har slängt pärlor till svinen och förlorat allt på en för generös asylmottagning .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in