• 1
  • 2
2023-04-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wegasson
Jag r mycket frvntansfull p Silksong som kommer i juni efter fyra rs vntan.
Knner mig nstan tveksam till detta nu. Det r liksom 60 dagar eller ngot till det datum man tror r deadline men det r fortfarande knpptyst frn Team Cherry. Tror man haft stora problem med att utveckla Silksong i jmfrelse med Hollow Knight och att det drfr tagit s lng tid.

P tal om DLC och utmaningar, klarade jag av Pantheon of Hallownest utan att ta skada frra ret, efter mycket, mycket grinding: https://www.youtube.com/watch?v=-jLWVRWOag4
Citera
2023-04-29, 16:43
Avstngd
zergrushs avatar
Cherry fr vldigt grna ta ytterligare 1-2 r till p sig att koka ihop rtten.
Originalet med all "dlc" (som allihop var gratis "mini-expansioner" slppta efter spelets releasedatum) var ett rent msterverk och ngot av en milstolpe inom metroidvania-genrn, och dataspel verhuvudtaget, s jag kan allt vnta ett tag till p att de lyckas matcha "ettan"...
Mitt steamlibrary p 900+ titlar ska nog hlla tlamodet sysselsatt och det slpps rligt talat fantastiska spel nstan varenda mnad: Jag tycker mnniskor som pratar om att "alla spel r s dliga nu" verkar leva p en annan planet?

Nr Silksong vl dyker upp, vare sig det r om ngra veckor eller 18+ mnader, s hoppas jag upplevelsen, musiken och grafiken kommer stanna kvar i minne och tanke s som originalet gjorde och fortfarande gr: https://www.youtube.com/watch?v=xaZ1qCnIEtw
Citera
2023-09-25, 14:53
Medlem
Wegassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Knner mig nstan tveksam till detta nu. Det r liksom 60 dagar eller ngot till det datum man tror r deadline men det r fortfarande knpptyst frn Team Cherry. Tror man haft stora problem med att utveckla Silksong i jmfrelse med Hollow Knight och att det drfr tagit s lng tid.

P tal om DLC och utmaningar, klarade jag av Pantheon of Hallownest utan att ta skada frra ret, efter mycket, mycket grinding: https://www.youtube.com/watch?v=-jLWVRWOag4

Ja din tvekan var ju tyvrr mycket rttfrdigad.

jag kollade precis p din hitless run och det var mycket bra gjort. Grattis!

Jag kpte Hollow knight p switch och frstod inte p lnge att vissa saker var dlc, fr dem kom med direkt nr jag kpte spelet.

Hoppas Silksong kommer till Jul iaf.
Citera
2023-10-17, 06:41
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jag tror Silksong kommer till jul men 2024 om jag mste gissa.

Spelade nyligen om Hollow Knight och fan vad bra det r. Tror jag r p 108% Bara klarat frsta Pantheon eller vad det kallas och inte klarat av NMKG men vet att man kan hoppa ver honom. Knns svrt att f 112% och vet inte om mitt tlamod kommer hlla i sista Pantheon efter att ha gnat en jvla massa timmar i Trial of the fools. Hittade till slut en lite ovntad "cheese" taktik som jag kom p sjlv och klarade av det. Tom. White Palace var lttare.
Citera
2023-10-24, 17:26
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag tror Silksong kommer till jul men 2024 om jag mste gissa.

Spelade nyligen om Hollow Knight och fan vad bra det r. Tror jag r p 108% Bara klarat frsta Pantheon eller vad det kallas och inte klarat av NMKG men vet att man kan hoppa ver honom. Knns svrt att f 112% och vet inte om mitt tlamod kommer hlla i sista Pantheon efter att ha gnat en jvla massa timmar i Trial of the fools. Hittade till slut en lite ovntad "cheese" taktik som jag kom p sjlv och klarade av det. Tom. White Palace var lttare.
Ndde 112% fr inte s lnge sen. Det jag gjorde sist och det som tog lngst tid var nog P2-P4, men p ngot stt var det nd en mindre frustrerande utmaning n Trial of the fool som satt riktigt lngt inne. I pantheons kan du ju va p varje boss separat hur mycket du vill och utan ngon overhead medan varje gng du dr i delen utan golv i Trial of the fool r det tio minuters knappande till nsta frsk...

NMKG gillade jag ven om det tog ngra timmar att klara honom. Men det kommer svrare bossar senare, s jag tycker inte att man ska skippa honom fr att han r fr svr om man siktar p 112% :P
Senast redigerad av buzzkillington 2023-10-24 kl. 17:30.
Citera
2024-05-01, 23:03
Medlem
Silksong kommer bli s kungligt spel. Hoppas musiken blir lika bra som i frsta. Fr jag knner mig inte alls orolig ver sjlva spelet i sig att det kommer bli smre n frsta. Kommer va minst lika bra tror jag, bara att vi snackar mer n dubbelt s stort. I frsta spelet finns det 130 olika fiender och 40 checkpoints. Silk Song har ver 300 olika fiender och ver 100 checkpoints. S vi har mycket utforskning p G att gra.
Citera
2024-05-10, 23:07
Medlem
Ser framemot Silksong, men brjar ju tvivla p om det ngonsin kommer slppas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in