Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-11, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag vet inte om jag bara är dum i huvudet, du skriver så förvirrat som jag brukar göra, du skriver konstigt med fil, du skriver kånstigt med oflit, du skriver knostigt med åtur, men den var svår att läsa.

Jag har sett att flera med Aspergers syndrom har börjat ta över skällsordet "autist" till "oss" själva. Det verkar vara den trenden i Sverige. Tidigare har det varit lite olika: "assberjer" har försökts lanseras, mm. Assburger är nog det som gäller i Sverige.

Ni som inte förstår logiken kring det hela får söka lite på internet och klura lite på det.

<asperger>
Vad menar du med perioder? Det är inte tydligt definierade tidsintervall. Det är klart att du kan hitta ett visst tidsintervall där 100% av all musik kommer är sk. "dynga". Du kan även hitta väldigt långa tidsintervall av musik som kommit som är ingenting: En ton av tystnad (för att vara lite "poetisk"). Det har inte ens kommit ut något. Hur menar du egentligen? Det går inte att diskutera ditt uttalande.
</asperger>

Pårökt? Tabletter? Ja psykedelia?
Citera
2021-02-11, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Pårökt? Tabletter? Ja psykedelia?

1) nej 2) nej 3) Aspergers syndrom 4) KNÄPP (förkortning av det mer vanligt förekommande: "knäpp")
Citera
2021-02-11, 12:15
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
1) nej 2) nej 3) Aspergers syndrom 4) KNÄPP (förkortning av det mer vanligt förekommande: "knäpp")

Det är ju lika många bokstäver. Du är en fara för samhället.
Citera
2021-02-11, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är ju lika många bokstäver. Du är en fara för samhället.

Nej. Det ena är versaler och dett andra småttingar. Inte samma sak.
Citera
2021-02-11, 14:10
Medlem
proconsuls avatar
Folk lyssnar på kass musik för att de inte är musikintresserade, egentligen. Om man är konstintresserad hänger man inte upp hötorgskonst, som jämförelse.
Citera
2021-02-11, 14:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Det både stämmer och inte stämmer. Vi kan ta Blanc Space med Taylor Swift (Max Martin) som ett exempel på att bra musik står sig starkast och slår i taket i listorna. Detta är en perfekt mix, med en perfekt komposition och väldigt unik och annorlunda låt.

Pratar vi hip hop så är det äckligt, vidrigt och fruktansvärt. Jag tror väl att ADHD/ADD horungar vars mamma var drogpåverkad under graviditeten predisponeras till att bli hip hopare.

Fast den låten (och artisten och producenten) är ju ett skolexempel på kass musik.

Det har gjorts mycket bra Hip-Hop, exempelvis var ju Tupac och Nate Dog fantastiska. Men i stort är rappen för jävla tråkig, det håller jag med om.
Citera
2021-02-11, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Fast den låten (och artisten och producenten) är ju ett skolexempel på kass musik.

Det har gjorts mycket bra Hip-Hop, exempelvis var ju Tupac och Nate Dog fantastiska. Men i stort är rappen för jävla tråkig, det håller jag med om.

Låten som tog 8 x Platina skulle vara "kass"?
Citera
2021-02-11, 16:12
Bannlyst
Citat:
Folk lyssnar på kass musik för att de inte är musikintresserade, egentligen. Om man är konstintresserad hänger man inte upp hötorgskonst, som jämförelse.

"Folk" är ganska brett. Jag skulle tro att det finns i alla fall ett par hundra miljoner människor som ändå kan gå som (brett, ja!) musikintresserade. Det här med musik och rytmer är ju rätt poppis trots allt.
Konstiga rytmgrejer, cermonier, mässor i kyrkor osv. Dom är väl också musikintresserade som är där, på sitt sätt. Musiken är en stor del av hela upplevelsen, men jag tror inte dom hittar rätt musik via spotify-scams osv.
Citera
2021-02-11, 16:16
Bannlyst
Vilken artist eller vilket band är sämst i förhållande till popularitet i Sverige idag då?

Jag följer inte views-och-plays-hysterin direkt men utser Ghost i det här fallet. Dom är ju objektivt sett otroligt dåliga nu (jag jobbar på bevismaterial till wikipedia). Det borde ju vem som helst höra egentligen. Men ändå väldigt populära. Det fenomenet är ju inte nytt i sig, men dåliga artister blir populära via andra metoder idag.
Citera
2021-02-11, 19:42
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Tyvärr är det ocksä så att bra musik appellerar till ett (högre) medvetande som inte finns representerat i dagens kollektiva (degenererade) medvetande.

Att lyssna på bra musik blir därför lite som att ta en psykedelisk drog, man "trillar ur" samtidskontexten på ett medvetandeplan, och det kan uppfattas som förvirrande.

Bra musik kommer också från de "bästa" delarna av kollektivt medvetande. Tyvärr är de bästa delarna av dagens kollektiva medvetande inte tillräckligt bra för kunna producera kvalitetsmusik. Det är därför vi får gå tillbaka till musik från 1900-tal(60,70,80,90) för att hitta bra musik.
Citera
2021-02-11, 19:56
Medlem
Soterns avatar
Vad är bra musik? Vem ska avgöra det? Själv tycker jag att musiken blivit sämre men jag tror det har att göra med ålder.
Vem man än frågar oavsett ålder om vilken musik som var bäst är alla överens: Det var när man var ung.
Citera
2021-02-11, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad är bra musik? Vem ska avgöra det?

Jag. Det är facit. Har du inte märkt det än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in