Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Du måste ju inse att musiksmak är personligt som så mycket annat. Du kan därför självklart inte skriva annans smak på deras näsor. Du har minst lika taskig musiksmak som alla andra.
Troligt! Det är ju precis samma sak som att säga att Einstein hade riktigt taskig smak om universum.
Man går ju en viss väg inom musiklyssnade och förstår vad som är riktigt uselt när man är redo för det. T.ex. förstod jag att The Beatles är ett uselt kommersiellt plojband redan när jag var sex år och lyssnade på skitplattan The White Album på bilblioteket. Jag minns fortfarande hur t.ex. sofforna såg ut osv. Jag pallade inte ens att lyssna mer efter den pinsamt usla "låten" Ob-La-Di, Ob-La-Da. Jag har lyssnat på hela eländet senare.
Jag kan erkänna att The Beatles har gjort EN bra låt. Tomorrow Never Knows. Men det är ju egentligen bara George Martin som gör ett bra jobb där.
Vissa band går ju att diskutera om dom är bra eller dåliga. Men inte The Beatles, så klart. Led Zeppelin är ett sånt exempel. Där är det många (inkl. mig själv) som inte klarar av att lyssna på skiten eftersom Robert Plant är så fruktansvärt dålig.