Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-27, 07:27
  #193
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Då besökte du inte rastplatserna vid Autobahn... riktigt smutsigt
Där håller jag inte med dig. De flesta är mkt välskötta o toaletterna tusen ggr färschare än våra svenska. alltid noggranna invandrarfamiljer som sköter dessa o ligger prestige i renlighet o dricks efter besök.
Citera
2019-10-27, 08:12
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Indien är, av de länder jag varit i, utan tvekan i en egen klass. Makalöst mycket skräp och skit överallt. Som om de inte hade kommit på detta med papperskorgar, soptunnor och liknande. Istället slänger de allt på marken, precis där de står.

Sri Lanka som finns strax söder om Indien (och som är ungefärligen lika stort som Irland) är rent och prydligt, nästan som i Sverige. Att det är så skräpligt och skitigt i Indien beror väl därför, skulle jag tro, på kulturen. I Indien är det vanligt och normalt att slänga skräp och skit på gatan.

Men varför i helvete kan Indierna inte skärpa sig och sluta skita och skräpa ner överallt?


Edit: ska lägga till att även i västerländska länder kan det ibland vara skräpigt, ta t ex den knappa timmens tågresa från London till kuststaden Brighton.

Ett tillägg från mitt tidigare inlägg gällande Indien. Många områden har faktiskt börjat städa upp Se tex Kerala, en av de mest fantastiska platser jag varit På!

För att fortsätta on topic, var i Bulgarien för en 15+ år sedan,.i Sofia. Första natten hörde ja sjuk skottlossning o tänkte bara vad i helvete..
När jag vaknade på morgonen efter såg jag att det var polisen som skjutit. Herrelösa hundar låg kvar i sina blodpölar och nu snackar vi minst ett par hundar per gata.
Skapligt vidrigt att se
Citera
2019-10-27, 09:30
  #195
Medlem
Indien, New Delhi... FY SATAN!!
Citera
2019-10-27, 12:24
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskleraret
Indien, New Delhi... FY SATAN!!

Delhi har välkända problem med renhållning. Mumbai är bättre.
Citera
2019-10-27, 21:55
  #197
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Bangkok är ett rövhål till stad. Avgaser, sopor, avloppsstank... Man behöver ha munskydd och helst gasmask när man vistas utomhus. På alla hotell jag har bott har det även funnits skadedjur av olika slag. Sist jag var där fick en i sällskapet denguefeber av nån jävla moskito.

Jag har varit överallt och Bangkok tar priset som smutshuvudstad.
Citera
2019-10-28, 01:31
  #198
Medlem
BizarreReverends avatar
Sverige,Stockholm.
Citera
2019-11-01, 22:00
  #199
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Tenderloin?

Hela SF.
Citera
2019-11-01, 22:14
  #200
Medlem
NamnlosBarns avatar
Indien lortigaste äckligaste landet på jorden!
Citera
2019-11-02, 01:20
  #201
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hela SF.

Det var värst. Besökte bara turistiga delar med Tenderloin som enda avvikaren (Mikkeller).
Citera
2019-11-02, 01:32
  #202
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag vidhåller dock att inget land varit skitigt på ett sätt som stört mig sedan jag fått pengar och förstånd. Som fattig och oerfaren hittade jag mer att störa mig på i utlandet. Som utlandssvensk störs jag numera mest av hur Sverige ser ut, typ som folk som inte dukar av efter sig på snabbmatskedjor. Eller som kastadkräks i tunnelbanan och kissar på gatan.
Citera
2019-11-20, 22:21
  #203
Avstängd
Aanal1s avatar
Manila ( Filippinerna)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3088238

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback