Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-24, 06:05
  #1
Avstängd
seekkkm1s avatar
Jag måste dra till med Indien, ett land jag aldrig besöker igen, landet som gud glömde.

Sopor överallt, stinker piss och bajs, mer eller mindre alla byggnader ser ut som SKIT och osar piss, barn sitter och bajsar på öppen gata inför allas ögon, bajs och skit överallt. Riktigt vidrigt.

Ni som rest mycket, vilket land upplevde ni som skitigast? Vi pratar skitigaste platsen på jordklotet.
Citera
2019-10-24, 06:08
  #2
Medlem
zxcvb45s avatar
Indiens massiva befolkning gör ju att landet blir som ett stort avlopp. Har hört att det ska ha gått framåt i vissa delar dock.
Citera
2019-10-24, 06:23
  #3
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kina men skulle tro att bl a Indien är värre men där har jag inte varit.
Citera
2019-10-24, 06:31
  #4
Medlem
Delar av Los Angeles är lika skitiga som Peking, bortsett från smogen som vanligen är bra mycket värre i Peking... långt fler nedknarkade zombies i LA också, vilket kanske kan räknas som skräp.

När grannöarna dumpat sina sopor i havet och vinden för dem till Bali... att vada ut bland sopor i vad som en gång var paradiset känns rätt ruttet.
__________________
Senast redigerad av 666ten 2019-10-24 kl. 06:36.
Citera
2019-10-24, 06:37
  #5
Medlem
Pershagen76s avatar
Delar av Bolivia och Filippinerna.
Citera
2019-10-24, 06:45
  #6
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Delar av Los Angeles är lika skitiga som Peking, bortsett från smogen som vanligen är bra mycket värre i Peking.

När grannöarna dumpat sina sopor i havet och vinden för dem till Bali... att vada ut bland sopor i vad som en gång var paradiset känns rätt ruttet.


Beror på hur man ser d.. När jag skulle gena över de breda gräsområdet vid Waikiki för jag tänkte duscha nere vid havet nattetid så var det bokstavligen smockfullt av hemlösa drägg på sina filtar där så man kom inte fram. Råkade trampa på en filt , "WANNA PIECE OF ME!!" det var ett drägg som hoppa upp med en skruvmejsel.
Jag kutade och hörde ett förvirrat flabb bakom mig...
Citera
2019-10-24, 06:58
  #7
Medlem
AliciaicilAs avatar
Sri Lanka och Kambodja.

Kommer aldrig sätta min fot i Indien. 9/10 som besökt Indien bär tydligen på MRSA när de återvänder hem, enligt senare studier.
Citera
2019-10-24, 07:10
  #8
Medlem
ReiseReises avatar
Indien utan tvekan.

U-länder som Kambodja, Guatemala och Zimbabwe är skitiga med mycket flaskor. plast och bara allmänt skrot som ingen har tagit bort, men de kommer inte nära Indien.

Kineserna bryr sig inte heller ett piss om miljön eller naturen, de har inte riktigt lyckats skapa någon mentalitet kring de faktum att något kan ligga kvar i hundra år om ingen plockar upp det, vilket har lite med deras galet snabba industrialisering att göra.
Regeringen försöker hålla rent i de mest turistiga områderna och städerna, men ute i den verkliga bygden så ligger det skräp längst med vägarna. Folk ser det som naturligt att veva ner rutan och slänga ut sitt avfall ut genom fönstret, vilket kan vara extremt frustrerande som backpacker när man är ute i de mest finaste och sköraste delarna av världen i exempelvis Tibet eller eller västra Yunnan, och ser hur dessa människor beter sig.
Citera
2019-10-24, 07:20
  #9
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Indien - inte tu tal som saken.

Vidrigt land på alla sätt.
Citera
2019-10-24, 07:32
  #10
Medlem
elopis avatar
Ja Indien är riktigt skitigt... där är ju luften så vidrig också om man inte kommer upp i bergen lite. Ändå har jag starkare smutsminnen av Uganda och senare Kenya. I det första låg det soptippar överallt men sådana där superäckliga maraboustorkar som gick runt och käkade. Hellre en ko som äter plast på en strand då. Sjukt nog. Hamnade på sjukhuset i Uganda med. Fick lämna urinprov på en smutsig hål-i-golvet-toa. Kändes sådär.

I Nairobi var gränderna fulla med sopor, iaf när jag var där. Räckte med att man tittade in mellan två hus, "ah, en sopstation", flera meter hög. Kryllade av råttor. Fick lite vibben av New York på 20-talet. Bara i vissa delar dock.

Sjukt att åka över gränserna till Rwanda där de har obligatorisk gatustädning varje månad. Inte ett skräp på backen.
Citera
2019-10-24, 08:08
  #11
Medlem
Basspyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1
Jag måste dra till med Indien, ett land jag aldrig besöker igen, landet som gud glömde.

Sopor överallt, stinker piss och bajs, mer eller mindre alla byggnader ser ut som SKIT och osar piss, barn sitter och bajsar på öppen gata inför allas ögon, bajs och skit överallt. Riktigt vidrigt.

Ni som rest mycket, vilket land upplevde ni som skitigast? Vi pratar skitigaste platsen på jordklotet.


Jag skulle vilja flika in Kolkata (calcutta) som det absolut skitigaste stället jag varit på. Det var absurt... Andra städer i Indien vi besökte var inte alls i samma nivå som det skirhålet
Citera
2019-10-24, 08:18
  #12
Medlem
Knucklehugss avatar
Indien. Oerhört skitigt ändå var jag i den fina delstaten Kerala.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3088238

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback