2019-10-25, 03:05
Medlem
En bekant fick sina prylar stulna och följde efter personerna för att få fast de.
Personerna låste in de i en bostad. Antagligen deras egen bostad.
Min bekant ringde polisen när personerna lämnat sin bostad. Prylarna låg kvar i deras bostad.

Hur som helst så åker polisen inte ut till bostaden ens för att "de inte har någon radiobil ledig".
Min bekant och polisen diskuterar i telefon och polisen åker inte ut när en polisbil är ledig ens för de får inte bryta sig in i någon annans bostad utan vidare. Trots att min bekant är vittne till stölden av sina prylar.

Min bekant är medelsvensson med vanligt jobb, så det är inga pundare vi snackar om nu.

Detta skulle alltså kunna hända vem som helst i Sverige utan påföljder eller någonting. Jag skulle alltså kunna gå in på valfri hustomt o roffa åt mig allt jag ser och sticka trots att vittnen ser mig.

Kan någon förklara för mig varför det kan gå till såhär?

Så varför betalar vi skatt när samhällskontraktet uppenbart inte håller?
Jag har själv haft problem med kontanter nu medans man studerar så jag kanske skulle göra någon stöld bara för att lätta på ekonomin lite?
Citera
2019-10-25, 03:24
Medlem
Din polare är ett skämt som tror att man kan få hjälp av polisen... Det kunde man 1999... till och med till viss del 2009... men 2019? Inte en chans. Han får knyta sin näve i fickan... jättehårt. Och sen köpa nya grejer. Gå vidare med livet. Det är bäst så. Inte värt att dra i gång hela karusellen på egen hand, för det blir inga konsekvenser för förövarna ändå. Och något skadestånd betalas aldrig ändå.
Citera
2019-10-25, 03:56
Medlem
Dags med folkmilis samt hemvärnsmän.
Senast redigerad av mikael2 2019-10-25 kl. 04:01.
Citera
2019-10-25, 06:19
Medlem
Varför följde han bara efter? Varför stoppade han inte tjuvarna o tog tillbaka sina grejer?
Varför bröt han sig inte in i lägenheten om han var för feg att slå ihjäl tjuvarna direkt?
Ringa polisen? Hahaha

Ja nu blev han av med grejerna och han får skämmas att han är för feg att försvara sitt hem.
Citera
2019-10-25, 07:27
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Den enda rättvisa som skipas i Sverige 2019 är den man skapar själv. Åk tillbaka till bostaden när han sover, häll in bensin i bostaden och tänd på.
Citera
2019-10-25, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
En bekant fick sina prylar stulna och följde efter personerna för att få fast de.
Personerna låste in de i en bostad. Antagligen deras egen bostad.
Min bekant ringde polisen när personerna lämnat sin bostad. Prylarna låg kvar i deras bostad.

Hur som helst så åker polisen inte ut till bostaden ens för att "de inte har någon radiobil ledig".
Min bekant och polisen diskuterar i telefon och polisen åker inte ut när en polisbil är ledig ens för de får inte bryta sig in i någon annans bostad utan vidare. Trots att min bekant är vittne till stölden av sina prylar.

Min bekant är medelsvensson med vanligt jobb, så det är inga pundare vi snackar om nu.

Detta skulle alltså kunna hända vem som helst i Sverige utan påföljder eller någonting. Jag skulle alltså kunna gå in på valfri hustomt o roffa åt mig allt jag ser och sticka trots att vittnen ser mig.

Kan någon förklara för mig varför det kan gå till såhär?

Så varför betalar vi skatt när samhällskontraktet uppenbart inte håller?
Jag har själv haft problem med kontanter nu medans man studerar så jag kanske skulle göra någon stöld bara för att lätta på ekonomin lite?

Finns det inge radiobil ledig eller med ett lågprioriterat ärende så är det så.. svårt att trolla.

De får mycket väl bryta sig in, om det krävs för att återta godset.
Skulle vilja påstå att även din bekant skulle få göra det i rätt situation.

Fördomsfull som jag är ibland så känns det som om polisen inte tog din vän på allvar av någon anledning.. Eller så var det helt enkelt för lågt värde i godset så det prioriterades helt enkelt inte..
Citera
2019-10-25, 07:58
Moderator
yz44s avatar
Känns inte som att din historia går ihop, vem följer efter utan att ingripa?
Citera
2019-10-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Känns inte som att din historia går ihop, vem följer efter utan att ingripa?
Det precis såhär man SKA göra !
Risken är ju stor annars att man får på nöten..
Det man ska göra är att inte ge med sig när man anmäler och vill dom inte ta tag i det så får man väl tala med deras chef..
Citera
2019-10-25, 10:21
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Det precis såhär man SKA göra !
Risken är ju stor annars att man får på nöten..
Det man ska göra är att inte ge med sig när man anmäler och vill dom inte ta tag i det så får man väl tala med deras chef..

Man skall nog dock tillägga att man tyckte man såg en pistol i byxlinningen på tjuven, då blir det bättre fart på polisen.
Inte olagligt att se fel.
Citera
2020-01-04, 13:05
Medlem
https://www.liveleak.com/view?t=C9CKF_1520757442
Citera
2023-09-22, 08:39
Medlem
Tratten52s avatar
Svenska polisen kanske skall lära sig lite från usa. LAPD tex, kolla in vad dom får betalt. En svensk har kanske 25tkr i mån. https://www.joinlapd.com/salary-and-benefits
Citera
2023-09-22, 19:17
Medlem
LSS-Bubbas avatar
Svenska polisen kommer inte vid mindre brott längre, även om det är pågående!

Jag har satt upp nya regler om jag blir drabbad! Jag lägger noga märke till vilka gärningsmännen är, i bästa fall filmar tjuvarna/rånarna, en ensam person kan inte göra mycket mot 5 st 20 åriga negrer som kan slåss. Då kan det sluta med ett förnedringsrån.

Sedan får du leka detektiv och söka reda på dom. O då tar du dom en efter en, börja med att döda deras anhöriga, deras barn, det ska bli ett helvete för dom! Dom ska ångra sig. Efter nått år kan du fimpa själva huvudpersonen. Fortsätt tills alla är terminerade.

Det behöver inte ens gälla mig personligen som blivit utsatt, jag skulle hjälpa en kvinnlig kompis som blivit utsatt för exempelvis en gruppvåldtäkt. Det här med att ha ihjäl deras anhöriga är nytt, men de har själva precis börjat med det, o då får de också leken tåla.

Se för guds skull till att du inte blir påkommen, jag övar mig via skrifter som förklarar hur man dödar på avstånd, hur man får bort DNA och annat man kan åka dit på! Läs på allt sånt, träna, bli din egen hemlige agent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in