Citat:
Ursprungligen postat av
kukkarusellen
En bekant fick sina prylar stulna och följde efter personerna för att få fast de.
Personerna låste in de i en bostad. Antagligen deras egen bostad.
Min bekant ringde polisen när personerna lämnat sin bostad. Prylarna låg kvar i deras bostad.
Hur som helst så åker polisen inte ut till bostaden ens för att "de inte har någon radiobil ledig".
Min bekant och polisen diskuterar i telefon och polisen åker inte ut när en polisbil är ledig ens för de får inte bryta sig in i någon annans bostad utan vidare. Trots att min bekant är vittne till stölden av sina prylar.
Min bekant är medelsvensson med vanligt jobb, så det är inga pundare vi snackar om nu.
Detta skulle alltså kunna hända vem som helst i Sverige utan påföljder eller någonting. Jag skulle alltså kunna gå in på valfri hustomt o roffa åt mig allt jag ser och sticka trots att vittnen ser mig.
Kan någon förklara för mig varför det kan gå till såhär?
Så varför betalar vi skatt när samhällskontraktet uppenbart inte håller?
Jag har själv haft problem med kontanter nu medans man studerar så jag kanske skulle göra någon stöld bara för att lätta på ekonomin lite?
Finns det inge radiobil ledig eller med ett lågprioriterat ärende så är det så.. svårt att trolla.
De får mycket väl bryta sig in, om det krävs för att återta godset.
Skulle vilja påstå att även din bekant skulle få göra det i rätt situation.
Fördomsfull som jag är ibland så känns det som om polisen inte tog din vän på allvar av någon anledning.. Eller så var det helt enkelt för lågt värde i godset så det prioriterades helt enkelt inte..