Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-27, 14:08
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Som jag skrivit i mina tidigare trådar så är Sveriges största utmaning att män i dagens Sverige har ett för litet nätverk av vänner.

Ensam är inte stark. Har du inte 10-15 manliga vänner du kan ringa och samla på 24 timmar så är du ensam.
Då är du utlämnad till staten. En stat som inte kan leverera sina grundläggande åtaganden när det främst kommer till den inre säkerheten i landet.

Därför föreslår jag att vi ordnar en hemsida.
En hemsida som 5-10 personer utspridda i Sverige sätter upp. Varje person blir huvudansvarig för sin region.
Varje region delas sedan in i små hemgrupper i 10-15 personer max som bor i samma stad, by eller stadsdel. Hemgrupper där svenska män samlas 2-3gr i månaden hemma hos varandra.
Samtalar och lär känna varandra.
Som medlem får man också tillgång till en smsgrupp som når ut till alla 10-15 lokala medlemmar ifall t.e.x. något akut har hänt.
Man kan sedan bygga vidare detta till hur stort som helst. Ordna sammankomster 2 ggr per år för alla lokala grupper i större städer som Sthlm och Gbg.
Man behöver inte uppge namna eller foton till andra medlemmar. Men man måste identifiera sig hos regionsansvarig som gör en bakgrundskoll.

Detta är ingen politisk sammankomst. Jag återupprepar...INGEN POLITISK grupp.

1 krav:

-Bara svenska män

Vad tror ni om detta?

Vi skall inte diskutera vad som är etniskt svenskt. Utan frågeställning är hur man kan skapa detta? Vilka utmaningar som kommer uppstå och hur man hanterar det.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-10-27 kl. 14:45.
Citera
2019-10-27, 14:22
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Som jag skrivit i mina tidigare trådar så är Sveriges största utmaning att män i dagens Sverige har ett för litet nätverk av vänner.

Ensam är inte stark. Har du inte 10-15 manliga vänner du kan ringa och samla på 24 timmar så är du ensam.
Då är du utlämnad till staten. En stat som inte kan leverera sina grundläggande åtaganden när det främst kommer till den inre säkerheten i landet.

En hemsida som 5-10 personer utspridda i Sverige sätter upp. Varje person blir huvudansvarig för sin region.
Varje region delas sedan in i små hemgrupper i 10-15 personer max som bor i samma stad, by eller stadsdel. Hemgrupper där svenska män samlas 2-3gr i månaden hemma hos varandra.
Som medlem får man också tillgång till en smsgrupp som når ut till alla 10-15 lokala medlemmar ifall t.e.x. något akut har hänt.
Man kan sedan bygga vidare detta till hur stort som helst. Ordna sammankomster 2 ggr per år för alla lokala grupper i större städer som Sthlm och Gbg.
Man behöver inte uppge namna eller foton till andra medlemmar. Men man måste identifiera sig hos regionsansvarig som gör en bakgrundskoll.

Tre krav:

-Bara män
-Bara etniskt svenska män
-Blandade åldrar

Vad tror ni om detta?

Vi skall inte diskutera vad som är etniskt svenskt. Utan frågeställning är hur man kan skapa detta? Vilka utmaningar som kommer uppstå och hur man hanterar det.
Låter som en bra idé, tyvärr så tror jag inte att det kommer funka , vi etniska svenskar är uppfostrade till att inte lägga sej i.
Citera
2019-10-27, 14:53
Medlem
Nu är jag ingen fan av facebook men vore det inte enklare där?

Är inte "Det fria Sverige" något liknande?

Din ide är inte dum annars.
Citera
2019-10-27, 14:59
Medlem
franges avatar
Det stora problemet är att det kommer ta ungefär två sekunder innan det kommer utav regimen avlönade vänsterlöss för att infiltrera och sabotera det hela för att få den nedstängd. För att inte tala om massanmälningar mot allt och alla. Det är bara att titta på hur vänsterlössen agerar här i tråden - direkt försöker få tråden stängd genom att gå OT och sabotera all form av diskussion.

Titta på hur det har gått med diverse Facebookgrupper och annat, senast nu Politikfakta på Facebook som blivit nedstängd, alla regimkritiska YT-kanaler som blivit nedstänga pga massanmälningar, osv osv osv.
Citera
2019-10-27, 15:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det stora problemet är att det kommer ta ungefär två sekunder innan det kommer utav regimen avlönade vänsterlöss för att infiltrera och sabotera det hela för att få den nedstängd. För att inte tala om massanmälningar mot allt och alla. Det är bara att titta på hur vänsterlössen agerar här i tråden - direkt försöker få tråden stängd genom att gå OT och sabotera all form av diskussion.

Titta på hur det har gått med diverse Facebookgrupper och annat, senast nu Politikfakta på Facebook som blivit nedstängd, alla regimkritiska YT-kanaler som blivit nedstänga pga massanmälningar, osv osv osv.

Instämmer.
Därav min idé med 5-10 pers som känner varandra och startar denna rörelse där samtliga blir regionsansvariga för att alla medlemmar i deras lokala grupper i deras region, blir verifierade och att det görs en bakgrundskoll.

Först tänkte jag att varje person måste bli rekommenderad av en redan existerande medlem. Det är det bästa alternativet men jag tror det blir för långsam tillväxt på denna rörelse då. Hellre en kombination av båda alternativ.

Dessutom är det inte en politisk gruppering. Bara svenska män som träffas hemma hos varandra som vänner. Inte olagligt.

Med 10-15 pers som samlas får man också bättre koll på varandra och det blir svårare för någon av de grupper som du nämner att ”förstöra”.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-10-27 kl. 15:09.
Citera
2019-10-27, 15:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Nej tack! Jag talar inte om en politisk samling.

Vad är syftet? Att få vänner? Gå med i en förening och var trevlig, då får man vänner.
Citera
2019-10-27, 15:15
Medlem
Neolitikums avatar
Vi lider alla av sviterna efter "Pax Americana".
När inte ens USA:s president längre vill vara en del av den, WTF?

Vi måste stimulera den debatt som inte finns pga att det inte finns svar.

Det gör vi genom att hitta lösningar som kan genomföras inom systemet, men som har en effekt mer än en revolution.
Liberalerna använder sig av Think Tanks.
Se tex miljörörelsen, hundratals organisationer med egentligen samma folk som därmed spelar en majoritet.

Ska man vara med i spelet, så måste man lära sig det.

Detta är just en sådan tanke.
Citera
2019-10-27, 15:24
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Kraven var väl etniska, knappast politiska? I övrigt hatar inte svgerigevänner Sverige, många av dem är däremot missnöjda över alla de utlänningar som parasiterar på vårt samhälle (samt de svenskar som gjort det möjligt). Det är knappast att hata Sverige.

Hur ofta läser man inte ”hoppas det blir inbördeskrig” ”sverige är ett shit hole country” ”hoppas ryssland invaderar sverige” osv. Går såklart att acfärdas som att just dessa inte är sverigevänner.

Men då kommer man till frågan, jag som röstar på sossarna, är jag inte sverigevän då? Jag som älskar sverige?

Hur som helst är hela tråden politisk och en grupp skulle såklart också vara det då kraven är politiska eller rasistiska om man hellre vill det.

Jag är övertygad om att sådana grupper finns i hundratals på tex facebook. Kika där, du hittar säkert nån.
Citera
2019-10-27, 15:35
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men då kommer man till frågan, jag som röstar på sossarna, är jag inte sverigevän då? Jag som älskar sverige?

Ungefär lika mycket vän till landet Sverige som en cancertumör är vän till människokroppen.
Citera
2019-10-27, 15:37
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ungefär lika mycket vän till landet Sverige som en cancertumör är vän till människokroppen.
Det praktiska är att är man vän till sverige så är man, oavsett vilken politik man för så länge man inte aktivt och medvetet gör saker som är uppenbart dåligt för sverige. Då pratar jag inte om saker som du tycker är dåliga utan saker som ÄR dåliga oavsett politisk inriktning.
Citera
2019-10-27, 15:40
Medlem
Tor7s avatar
Citat:

1 krav:

-Bara svenska män

Vad tror ni om detta?

Mycket intressant! Har själv tänk samma tankar. Svensken måste börja organisera sig nu!
Citera
2019-10-27, 15:43
Medlem
Är socialdemokrater välkomna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här