2023-03-08, 21:39
Medlem
Exakt24 mste akta s de inte hamnar i sng med nazister. Alla rrelser som gjort det har tynat ut och frsvunnit.

Men att bygga en databas med extremister har Expo gjort i rtionden. Ge dem nt bita i. Det finns folk med extrema vnstersikter verallt, som gr allt de kan fr att stnga ute och tysta alla de ser som "hgerextrema".

Problemet r att eftersom vnstern har makten mste man vara jvligt frsiktigt. Om en person till hger blir misshandlad r det lite "ja men han hade sig sjlv skylla" eller s ignorerar man personens kopplingar, men hnder det ngon till vnster, eller s att det p annat stt kan kopplas till ngon "hgerextrem" s drar medierna stort p den s kallade kopplingen (dr de ocks alltid ska frska hitta en koppling till SD).
Citera
2023-03-12, 13:33
Medlem
nosheoldwomans avatar
Nu har aktivisten Vergara (EXPO och Tidningen Syre) brjat frflja och trakassera journalisten Christian p Exakt24:
https://exakt24.se/journalisten-dani...kontaktforbud/
Det r obehagligt att en 40-rig man hotar med granskningar om man tackar nej till frfrgningar om nattligt umgnge.
Citera
2023-03-12, 22:06
Medlem
hxagoons avatar
Lite frvirrande nu p Twitter nr @exakt24-kontot r tomt och heter svepet.nu, @svepetnu heter insikt24 och @insikt24 heter insikt24.

Vilket tw-konto r fr Exakt24 egentligen?
Citera
2023-07-20, 11:18
Medlem
Hoppas saker har klarnat nu efter att vi har lanserat vr "Omni fr alternativmedia"! svepet.nu r fortfarande i beta och vi jobbar nu bland annat en del "under huven" med att frbttra vr "AI" (kanske lite glorifierande term nnu) som ska kunna anvndas fr att ge beskaren rtt material vid rtt tillflle och p rtt plats.
Citera
2023-07-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist
Hoppas saker har klarnat nu efter att vi har lanserat vr "Omni fr alternativmedia"! svepet.nu r fortfarande i beta och vi jobbar nu bland annat en del "under huven" med att frbttra vr "AI" (kanske lite glorifierande term nnu) som ska kunna anvndas fr att ge beskaren rtt material vid rtt tillflle och p rtt plats.

En imponerande sida, men jag tror tyvrr designen inte r optimal, eftersom det r fr mycket saker titta p, fr mycket scrollande upp och ner osv.

Jag kollar hellre en sida som Fria Tider en gng i timmen fr att se om det dykt upp ngot nytt n behver scrolla runt p en sida dr uppdateringar kan hamna lite varstans.
Det r samma sak jag gr p ex. SVT.se och Expressen. Jag gr aldrig in i deras menyer utan kollar alltid bara huvudsidan efter senaste.

Det r kanske bara min sikt men jag ville i alla fall ge den.
Citera
2023-07-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist
Bra initiativ! Varfr inte starta en ny trd hr p medier och journalistik? D kan du f lite respons av flashbackare.
Citera
2023-07-21, 20:30
Medlem
urress avatar
Ngon som vet om alternativmedia som frekvent lnkar till trovrdiga kllor som socialstyrelsen och statistiska centralbyrn frekvent och inte bara sina egenskrivna texter?
Citera
2023-07-23, 17:08
Medlem
Carexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Missa inte programmet om sprngningen p stermalm, och d srskilt intervjun med gubben som har de rtta svaren p alla frgor han fr...

https://youtu.be/liyGWj2JcWo

"Videoklippet r inte lngre tillgngligt eftersom det YouTube-konto som r associerat med videoklippet har avslutats"
Citera
2024-01-15, 15:46
https://www.journalisten.se/nyheter/...-pa-samma-mote

Vid Mediernas Etiknmnds senaste sammantrde flldes Insikt24 sammanlagt sju gnger. Det r frstliga publiceringar, sger Medieombudsmannen Caspar Opitz.

En politisk aktivist och skribent p vnsterkanten stmdes av den s kallade Frtalsombudsmannen Christian Peterson. I en artikel frn rttegngen som fljde namngavs sex personer som var p plats av sajten Insikt24. Mediernas etiknmnd klandrar nu sajten i sex separata beslut fr varje namnpublicering. Dessutom flls sajten fr en publicering om den politiska aktivisten, som enligt nmnden innehll allvarliga pstenden som saknade belgg och som aktivisten inte ftt mjlighet att bemta.

...

Insikt24 r en systersajt till Exakt24, som under frra ret lmnade det medieetiska systemet. Insikt24 r dock fortfarande ansluten till systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in