Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-13, 12:33
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det går väl både att segla åka elbil eller åka tåg från Spanien till Sverige
Nu pratar jag om denna proffsseglare som plockas in. Var befinner hon sig idag, hur tar hon sig till platsen där båten ska avsegla och hur tar hon sig hem från Spanien? Det är ju en människa som inte skulle haft nån anledning att resa, dvs hennes resor i anslutning till denna seglats, är helt och hållet onödig klimatpåverkan enligt Greta. Lev som du lär!
Citera
2019-11-13, 12:36
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nikki Henderson är välkänd profil inom segling. Ägarna verkar vara halv-amatörer.
Tvekar på att Nikki skall segla själv alla pass ? Riktigt tungt i så fall. 22-23 dagar med mycket lite sömn och oförutsägbart väder.

Förra gången så flög ju besättningen på Malizia 2 hem från New York och ett nytt crew flög från
europa för att segla hem skutan.

Denna gång behöver ju bara Nikki flyga från sitt hem i Portsmouth England till USA för att segla tillbaka.
Var befann hon sig när Greta-larmet gick? Har hon flugit in till USA för att segla med Greta? Då kan vi alla kosta på oss en extra onödig flygresa, i enligt med Gretas exempel. Vart ska du ställa din onödiga flygresa? Jag funderar på Paris, kanske.
Citera
2019-11-13, 13:09
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Var befann hon sig när Greta-larmet gick? Har hon flugit in till USA för att segla med Greta? Då kan vi alla kosta på oss en extra onödig flygresa, i enligt med Gretas exempel. Vart ska du ställa din onödiga flygresa? Jag funderar på Paris, kanske.

På hennes twitter kan man se att hon var på ett event i High Wycombe utanför London den 6 Nov
så vi får nog förmoda att hon flög över i helgen eller i början av veckan.

@_NikkiHendersson
Wednesday’s talk was about female empowerment and leadership. Thank you to GXSA for having me and for the brilliant questions. #motivationalspeaker #femaleempowerment #leadership @ Gerrards Cross

På bilden från båten så är Nikki hon med det knullruffsiga håret
OM, verkligen OM, det är så att hon själv skall segla över + resten av gänget som saknar erfarenhet
så är det tufft av henne i November.
Citera
2019-11-13, 16:17
Medlem
Citat:
Nu pratar jag om denna proffsseglare som plockas in. Var befinner hon sig idag, hur tar hon sig till platsen där båten ska avsegla och hur tar hon sig hem från Spanien? Det är ju en människa som inte skulle haft nån anledning att resa, dvs hennes resor i anslutning till denna seglats, är helt och hållet onödig klimatpåverkan enligt Greta. Lev som du lär!

I USA och Kanada åker hon ju runt i en Tesla Model 3, utlånad av Arnold Schwarzenegger. Bara för att du sitter hemma i din garderob så betyder ju inte det att andra kan få kunskap genom att resa

https://www.stuff.co.nz/entertainmen...-get-around-us
Citera
2019-11-13, 16:51
Medlem
uddevs avatar
Hon verkar ju iallafall få tag på ganska rejäla båtar att segla med, först en racer som troligen dom flesta av oss aldrig skulle få sätta sin fot på, och nu en lyxig katamaran på 48 fot. Då är det lätt att klanka ner på andra som möjligen skulle kunna få lift av en förlorad container eller en Vega framförd av någon drömmare utan erfarenhet. Det e lätta att vara kaxig om hur jävla klimatsmart man är när man onte behöver jobba ihop dom där 7 millarna själv till båten. Tycker det e synd att hon fick lift med denna båt, hade gärna sett att hon inte han till mötet. Det är iallafall risk för att Greta och farsgubben kommer få en sjuhelvetes skumpig resa hemåt, enligt vindkartan så är det många röda områden.
Citera
2019-11-13, 16:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/kli...-till-madrid-/

Hur bekvämt kan detta bli? Och hinner hon till Madrid?
Och hon rest sen tillbaka hur?
Dom har ju mest seglat runt i Karibien tidigare, det blir nog lite tuffare över Atlanten. Jag har faktiske kollat på deras YT-kanal innan. Det handlade mest om att Elayna simmade runt i bikini. Men jag har inte sett det på länge, nu har dom ju barn också. Hoppas dom inte släpar med ett litet barn (förutom Greta) över Atlanten vintertid.
Citera
2019-11-13, 17:52
Medlem
jardins avatar
Varför far man inte upp sidan: www.sailing-lavagabonde.com
Datorn säger ngt om fel protokoll!?
Citera
2019-11-13, 17:58
Medlem
Är det inte djävliga höststormar över Atlanten nu?
Citera
2019-11-13, 18:10
Medlem
uddevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Varför far man inte upp sidan: www.sailing-lavagabonde.com
Datorn säger ngt om fel protokoll!?

Funkade efter otaliga försök, kanske e många som e nyfikna på deras sida just nu.
Fattar inte hur två unga jordenruntäventyrare har råd med en sådat jävla fartyg, vad lever dom på?
Tjänar man verkligen sådan enorma summor på youtube videos som visar upp turkost vatten, och bikinibilder?

OnT, nyfiket följer jag vinddatan då ajg har noterat att båten lämnat kajen, det kommer nog att bli en tuff resa och jag undrar verkligen hur förberedda Greta och hennes pappa e på den här resan. Jag hoppas givetvis att allt går bra, men vad jag har förtått i min seglingsokunskap, så kan det vara en tuff resa att segla över atlanten åt det hållet nu.

Finns det något seglar-ess här på forumet som kan säga hur en sådan resa kan vara?
Citera
2019-11-13, 19:00
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Australiensarna gör väl inte detta för att tjäna pengar?
Ja här kom svaret!
https://uvell.se/2019/11/13/det-finn...atisseglatser/
Citera
2019-11-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Beror på, hon reste ju söderut när hon borde rest österut. Och tog hon hela vägen runt syd amerika för att komma till Chile så är det en rätt bra bit och hade hon rest samma sträcka åt rätt håll så hade hon hamnat i Spanien. Synd att hon inte fattar att lite utsläpp faktiskt gynnar henne då tanken är att utsläppen i stort ska minska. Att Släppa ut 100 kg koldioxid för att minska utsläppen totalt med 1000 kg koldioxid är faktiskt en fördel och det borde hon väl kunna räkna ut. Fast nu är ju symbolpolitik viktigare än riktiga resultat och då går det som det går. Hon kan väl paddla i kanot? Kvinnor har korsat Atlanten i roddbåt förut.

Jag tolkade henne, skämtsamt, bokstavligt... Reser man ett halvt varv så spelar det ingen roll åt vilket håll man åker - man hamnar alltid på samma punkt efter ett halvt varv på ett klot. Lite som att skämta med någon som vill åka jorden runt - man kommer ju då komma tillbaka till samma plats man startade, så varför inte bara stå still?
Citera
2019-11-14, 00:01
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
I USA och Kanada åker hon ju runt i en Tesla Model 3, utlånad av Arnold Schwarzenegger. Bara för att du sitter hemma i din garderob så betyder ju inte det att andra kan få kunskap genom att resa

https://www.stuff.co.nz/entertainmen...-get-around-us
Jag sitter inte hemma i min garderob. Jag reser! Och det är ju toppen att flygskam är kastat på soptippen eftersom även Gretas entourage flyger frekvent. Jag & Greta ❤️Flygstolthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in