Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-30, 15:38
  #1201
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Mitt möjliga scenario om man lägger ihop de som sagts i tråden så kan de se ut så här:

"Lina åker till SN för att lämna tillbaka något och avsluta vad dom än hade, de blir bråk och SN säger något fel... lina blir jätteledsen och ringer sin bror som umgås med mattias så han blir skitförbannad och ber om skjuts dit och att han ska vänta en bit därifrån, lina skickar sms och ber SN komma ut och prata, SN tror att de är lina som väntar utanför, men i själva verket är de HNB, de uppstår ordväxling lite snabbt och sen tappar HNB humöret och drar upp ett stickvapen och hugger SN ett antal gånger och sen springer han till väntande bil en bit ifrån"

Typ?
Jag tror att du är väldigt nära sanningen i din spekulation!
SN kan i fyllan t.ex. ha uttryckt sig oerhört nedsättande om LE tidigare utseende eller hennes chanser till nya pojkvänner. Allt i ilska efter att ha blivit dumpad.
När HNB hör detta utanför porten så kanske han exploderar över oförrätten emot LE och sticker SN i syfte att markera sin avsky över dennes översittarstil.
Syftet behöver inte ha varit annat än att straffa genom skada ifrån HNB som verkar sakna konsekvenstänkande enligt andra inträffade händelser under rättslig prövning!
Citera
2019-12-01, 02:27
  #1202
Medlem
Skrev detta i inlägg 928 hade eventuellt rett ut vad som kunde tänkas ha hänt.

"Intressant kan vara som så att gm kanske en tjej kontaktat honom genom att ringa. Säger att jag kommer förbi. Bo tar ej med mobilen då han känner sig trygg och springer ner öppnar porten. Då blir han överfallen av en möjligt två personer.. han får panik försöker fly in men hinner inte låsa porten men sen lämnas gm:en . Han hinner låsa sin dörr men förblöder snabbt . Om det vore en ensam tjej känns det som om hon skulle huggit honom i ryggen vid senare tillfälle, för att inte riskera att bli överfallen själv om hon inte är stark eller psykotisk annars tror jag dom var två. En som ringer som han litar på och en annan som kanske den som ringt inte trodde skulle gå så långt. Motiv? Skuld(white trash knarkare) kärleksdrama om det är en tjej inblandad. Övergrepp., finns ivf mycket starkt hat. känner alla varandra? åter igen det är nog ganska sannolikt"



Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag tror att du är väldigt nära sanningen i din spekulation!
SN kan i fyllan t.ex. ha uttryckt sig oerhört nedsättande om LE tidigare utseende eller hennes chanser till nya pojkvänner. Allt i ilska efter att ha blivit dumpad.
När HNB hör detta utanför porten så kanske han exploderar över oförrätten emot LE och sticker SN i syfte att markera sin avsky över dennes översittarstil.
Syftet behöver inte ha varit annat än att straffa genom skada ifrån HNB som verkar sakna konsekvenstänkande enligt andra inträffade händelser under rättslig prövning!
Citera
2019-12-01, 04:08
  #1203
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Skrev detta i inlägg 928 hade eventuellt rett ut vad som kunde tänkas ha hänt.

"Intressant kan vara som så att gm kanske en tjej kontaktat honom genom att ringa. Säger att jag kommer förbi. Bo tar ej med mobilen då han känner sig trygg och springer ner öppnar porten. Då blir han överfallen av en möjligt två personer.. han får panik försöker fly in men hinner inte låsa porten men sen lämnas gm:en . Han hinner låsa sin dörr men förblöder snabbt . Om det vore en ensam tjej känns det som om hon skulle huggit honom i ryggen vid senare tillfälle, för att inte riskera att bli överfallen själv om hon inte är stark eller psykotisk annars tror jag dom var två. En som ringer som han litar på och en annan som kanske den som ringt inte trodde skulle gå så långt. Motiv? Skuld(white trash knarkare) kärleksdrama om det är en tjej inblandad. Övergrepp., finns ivf mycket starkt hat. känner alla varandra? åter igen det är nog ganska sannolikt"

Kolla mitt inlägg (706) då.. Snarlikt (Förutom att jag diskuterar en annan eventuell GM då, timmar innan tidningar kommit ut att en kvinna var anhållen)

Jag var snabbast! NanananaNAANAA!!
Citera
2019-12-01, 22:18
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Typ, så svensk man kan bli i Sverige, blå ögon, svensk mor och far, båda föräldrar blå ögon.. Ingen i stora kjolar vad jag har sett, bara en allmänt kriminell släkt verkatr det som? Gener eller allmänt dålig uppfostran, vem vet?
Hade bestämt mig att inte skriva nått i den här tråden men nu räcker de. Jag är varken kriminell eller inblandat i det här, jag har aldrig i hela mitt liv ens träffat HNB. Vad jag vet är ingen i min släkt kriminell, förutom HNB då. /NNB
Citera
2019-12-01, 23:22
  #1205
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebeast
Hade bestämt mig att inte skriva nått i den här tråden men nu räcker de. Jag är varken kriminell eller inblandat i det här, jag har aldrig i hela mitt liv ens träffat HNB. Vad jag vet är ingen i min släkt kriminell, förutom HNB då. /NNB

Sedan att du förekommer i straffregistret det är något annat alltså? Lika så HNB.
Just saying..
Citera
2019-12-02, 00:59
  #1206
Medlem
potsabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzdead
Det stämmer att MH är den misstänkte "Gregos"
Angående HNB, så är dem ett gäng i den släkten med samma namn, med en del kusiner i samma åldrar.

Alla är nog chockade som känner MH, jag är relativt nära honom och kan heller inte få ihop det.
Mvh

Gregos?? Att han kunde mörda de trodde ja inte. Fan vilken chock, alltid varit en doft kille enligt mig, men men droger kan göra mycket.
Citera
2019-12-02, 01:46
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Sedan att du förekommer i straffregistret det är något annat alltså? Lika så HNB.
Just saying..

Så du menar att alla som förekommer i straffregistret klassas som kriminell?
Citera
2019-12-02, 04:29
  #1208
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebeast
Hade bestämt mig att inte skriva nått i den här tråden men nu räcker de. Jag är varken kriminell eller inblandat i det här, jag har aldrig i hela mitt liv ens träffat HNB. Vad jag vet är ingen i min släkt kriminell, förutom HNB då. /NNB

Oj varför tar du åt dig då? Detta är Flashback och här spekuleras det, jag har inte skrivit att det är 100% fakta om denna släkt, så anklaga mig åtminstone inte för det och jag har inte skrivit ut hela namn heller, men ändå får man skit!
Har sett tre N. Bö** på lexbase, men det kanske var något så banalt som att fiska utan fiskekort? Vad vet jag? Men denna HNB verkar otroligt farlig och otäck, om hans anhöriga är fina människor är det bara att beklaga. Kanske HNB fick en förlossningskada?
Citera
2019-12-02, 15:17
  #1209
Medlem
Mordet i Skönsmon – Polisen har gripit ytterligare en person

Polisen har idag vid lunchtid gripit ytterligare en person som är misstänkt för mordet i Skönsmon. Kort efter gripandet anhölls personen av åklagare.

Polisen Västernorrland
Citera
2019-12-02, 15:32
  #1210
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoeern
Mordet i Skönsmon – Polisen har gripit ytterligare en person

Polisen har idag vid lunchtid gripit ytterligare en person som är misstänkt för mordet i Skönsmon. Kort efter gripandet anhölls personen av åklagare.

Polisen Västernorrland
Hur många kan egentligen vara inblandade i denna sak? Är det halva sundsvall? Någon av alla måste ju läcka snart annars kanske jag har fel bild ang den staden, jag trodde typ alla skvallrade på varandra där efter olika trådar jag läst, tillsammans med olika historier därifrån?
Citera
2019-12-02, 15:33
  #1211
Medlem
Spänningen stiger.....ser fram mot FUP.....kan bli en riktig soppa det här!
Citera
2019-12-02, 15:57
  #1212
Medlem
Vilken vändning. Nån som har en aning?

Annars får vi väl veta vid en häktningsförhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in