Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-30, 04:22
  #1189
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är de syskonen mgm romer eller vilket folkslag?
Typ, så svensk man kan bli i Sverige, blå ögon, svensk mor och far, båda föräldrar blå ögon.. Ingen i stora kjolar vad jag har sett, bara en allmänt kriminell släkt verkatr det som? Gener eller allmänt dålig uppfostran, vem vet?
Citera
2019-11-30, 08:25
  #1190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Typ, så svensk man kan bli i Sverige, blå ögon, svensk mor och far, båda föräldrar blå ögon.. Ingen i stora kjolar vad jag har sett, bara en allmänt kriminell släkt verkatr det som? Gener eller allmänt dålig uppfostran, vem vet?
Ta reda på fakta innan du uttalar dig
Citera
2019-11-30, 08:36
  #1191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Nån som har häktningsprotokoll?

Häktningsprotokollen var inte färdigställda vid stängning igår. Ska göra ett nytt försök att få ut dom på måndag.
Citera
2019-11-30, 08:48
  #1192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivia31
Ta reda på fakta innan du uttalar dig

Ja men fakta är att dom är SVENSKAR och inte ROMER..
Citera
2019-11-30, 09:18
  #1193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzdead
Det stämmer att MH är den misstänkte "Gregos"
Angående HNB, så är dem ett gäng i den släkten med samma namn, med en del kusiner i samma åldrar.

Alla är nog chockade som känner MH, jag är relativt nära honom och kan heller inte få ihop det.
Mvh

Fast bara för att han är häktad, betyder de inte att han har gjort något våldsamt, ni som vet/känner han, har han körkort?

Mitt möjliga scenario om man lägger ihop de som sagts i tråden så kan de se ut så här:

"Lina åker till SN för att lämna tillbaka något och avsluta vad dom än hade, de blir bråk och SN säger något fel... lina blir jätteledsen och ringer sin bror som umgås med mattias så han blir skitförbannad och ber om skjuts dit och att han ska vänta en bit därifrån, lina skickar sms och ber SN komma ut och prata, SN tror att de är lina som väntar utanför, men i själva verket är de HNB, de uppstår ordväxling lite snabbt och sen tappar HNB humöret och drar upp ett stickvapen och hugger SN ett antal gånger och sen springer han till väntande bil en bit ifrån"

Typ?
Citera
2019-11-30, 11:08
  #1194
Medlem
johnnyknyckares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivia31
Ta reda på fakta innan du uttalar dig


Tycker det känns väldigt nära sanningen jag... Bristen på fakta är väl att hela släkten inte är kriminella men bortsett från det är resterande hämtat från verkligheten.
Citera
2019-11-30, 12:11
  #1195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Fast bara för att han är häktad, betyder de inte att han har gjort något våldsamt, ni som vet/känner han, har han körkort?

Mitt möjliga scenario om man lägger ihop de som sagts i tråden så kan de se ut så här:

"Lina åker till SN för att lämna tillbaka något och avsluta vad dom än hade, de blir bråk och SN säger något fel... lina blir jätteledsen och ringer sin bror som umgås med mattias så han blir skitförbannad och ber om skjuts dit och att han ska vänta en bit därifrån, lina skickar sms och ber SN komma ut och prata, SN tror att de är lina som väntar utanför, men i själva verket är de HNB, de uppstår ordväxling lite snabbt och sen tappar HNB humöret och drar upp ett stickvapen och hugger SN ett antal gånger och sen springer han till väntande bil en bit ifrån"

Typ?

Låter som ett möjligt scenario. MH är nog inte inblandad i själva konflikten
Citera
2019-11-30, 12:28
  #1196
Medlem
konfunderads avatar
Jag tror inte heller att MH varit inblandad i själva konflikten, i alla fall om man ska tro på det som går via ryktesvägen. Jag tror inte heller att L*na har hållit i någon kniv. Hon kanske var där, kanske inte. Men det som troligtvis har hänt är väl att HNB velat "skrämma" BO pga. att han (om man nu ska utgå från vad artikeln säger och vad andra kvinnor skrivit) inte låtit hans syster vara eller för att han helt enkelt bara betett sig olämpligt. Sen någonstans där mitt i allt spårade det ur och han knivhögg BO. Tanken var nog inte att mörda honom från början, men skrämma honom. MH kanske rent av bara hjälpt honom dra till Norge när HNB berättat vad som hänt, vilket iofs också är brottsligt.
Citera
2019-11-30, 13:03
  #1197
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Fast bara för att han är häktad, betyder de inte att han har gjort något våldsamt, ni som vet/känner han, har han körkort?

Mitt möjliga scenario om man lägger ihop de som sagts i tråden så kan de se ut så här:

"Lina åker till SN för att lämna tillbaka något och avsluta vad dom än hade, de blir bråk och SN säger något fel... lina blir jätteledsen och ringer sin bror som umgås med mattias så han blir skitförbannad och ber om skjuts dit och att han ska vänta en bit därifrån, lina skickar sms och ber SN komma ut och prata, SN tror att de är lina som väntar utanför, men i själva verket är de HNB, de uppstår ordväxling lite snabbt och sen tappar HNB humöret och drar upp ett stickvapen och hugger SN ett antal gånger och sen springer han till väntande bil en bit ifrån"

Typ?
Detta trormjag med, vi har haft ganska liknande scenarion som gissningar tidigt i tråden, och jag tror som du att det ligger ganska nära sanningen. Exakt vem som hållit i kniven kanske är svårare att gissa sig till, men absolut något i just den stilen!
Citera
2019-11-30, 13:12
  #1198
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyknyckare
Tycker det känns väldigt nära sanningen jag... Bristen på fakta är väl att hela släkten inte är kriminella men bortsett från det är resterande hämtat från verkligheten.
Fast jag har inte ens skrivit att alla i släkten är kriminell och så använde jag ett frågetecken med, tydligen räckte inte det.
Citera
2019-11-30, 13:43
  #1199
Medlem
johnnyknyckares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast jag har inte ens skrivit att alla i släkten är kriminell och så använde jag ett frågetecken med, tydligen räckte inte det.

Haha. Det var inte någon form av attack...
Citera
2019-11-30, 14:55
  #1200
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyknyckare
Haha. Det var inte någon form av attack...
Nej då inte du, men den som tyckte jag skulle ta reda på fakta! Den fakta jag har sett är att åtminstone denna HNB, verkar riktigt sjuk i huvudet. Föräldrarna kan verkligen inte vara stolt över denna son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in