Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-22, 09:45
Medlem
Gratis att läsa till 1035
https://www.st.nu/artikel/efter-mord...rningspersoner
Citera
2019-11-22, 10:03
Medlem
Mordet Skönsmon – Polisen söker fler gärningspersoner
Utredningsarbetet kring mordet i Skönsmon visar på att fler gärningspersoner var inblandade i mordet.

Genom ett omfattande utredningsarbete har Polisen skapat sig en bra bild över händelseförloppet kring mordet i Skönsmon. Arbetet har lett till att Polisen nu söker fler gärningspersoner.

Polisen önskar komma i kontakt med de personer som vet mer om händelsen. För att komma i kontakt med Polisen ring 11414.

Det finns ingen fara för allmänheten då mordet skett inom offrets bekantskapskrets.

Kammaråklagare Jens Göransson finnas tillgänglig för frågor fredag 22 nov mellan kl. 15:00-15:30.
Chef Utredningssektionen Veronica Andersson kommer finnas tillgänglig för frågor under hela fredagen.

Polisen Västernorrland
Citera
2019-11-22, 10:09
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Än så länge så syns dom extra misstänkta inte till i dagboksbladet.
https://docdro.id/0qc8bo2
Citera
2019-11-22, 10:17
Medlem
zzahirs avatar
Man kan jag tycka att grannarna måste sett något. Tex vilka som kommit och gått.
Citera
2019-11-22, 10:18
Medlem
Pratades om någon broder tidigare i tråden. Vem är det?
Citera
2019-11-22, 11:49
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Man kan jag tycka att grannarna måste sett något. Tex vilka som kommit och gått.

Nja, har svårt att hålla med där. Framför allt med tanke på hur det ser ut med boenden där i dagsläget. Alla lägenheter har inte sikt mot porten. Lägenheterna i markplan är ofta tomma. Om man sen lägger till att det förmodligen skedde rätt sent så är det ännu färre som är vakna.
Citera
2019-11-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Än så länge så syns dom extra misstänkta inte till i dagboksbladet.
https://docdro.id/0qc8bo2

Då har dom nog inte blivit delgivna misstanke då. Kan det vara så som påstås tidigare i tråden att det är halvbrorsan dom söker? Men att dom ännu inte hittat honom?
Han kanske är duktig på att gömma sig.
Han är skriven ensam i ett hus i Matfors, men han kanske inte ens bor där.
Citera
2019-11-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Då har dom nog inte blivit delgivna misstanke då. Kan det vara så som påstås tidigare i tråden att det är halvbrorsan dom söker? Men att dom ännu inte hittat honom?
Han kanske är duktig på att gömma sig.
Han är skriven ensam i ett hus i Matfors, men han kanske inte ens bor där.

Eller så kanske de andra misstänkta valt att inte ha någon advokat? Då syns ingen annan än de tidigare häktade i dagboksbladet.
Citera
2019-11-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Eller så kanske de andra misstänkta valt att inte ha någon advokat? Då syns ingen annan än de tidigare häktade i dagboksbladet.

Fast är man misstänkt för delaktighet i ett mord så lär man ju begära advokat? Men vad vet jag.
Citera
2019-11-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Fast är man misstänkt för delaktighet i ett mord så lär man ju begära advokat? Men vad vet jag.

Jo man borde få en automatiskt men ibland händer det att polisen säger så här i förhör: vi ska fixa så du får en advokat inom kort men är det OK om jag bara börjar och ställa några frågor innan? Och sen kan det gå ett dygn eller två innan en advokat är på plats.
Citera
2019-11-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Jo man borde få en automatiskt men ibland händer det att polisen säger så här i förhör: vi ska fixa så du får en advokat inom kort men är det OK om jag bara börjar och ställa några frågor innan? Och sen kan det gå ett dygn eller två innan en advokat är på plats.

Så kan det nog vara. Blir man anhållen får man väl advokat automatiskt iaf.
Citera
2019-11-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mints99
Gissningsvis så har åklagaren inte tillräckligt med bevis för att det ska hålla till fällande dom i tingsrätten. Han behöver mer tid för att få fram mer bevis på vad som hänt.
Det är en bra åklagare, väldigt noga så tippar på att han vill ha mer kött på benen.

Hennes bror är också misstänkt men han är spårlöst borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in