Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 15:38
  #133
Medlem
potsabaras avatar
Men alltså motiv till att mörda denna herre?
Måste ju nästan bara något sorts fylletjafs som urartat?
Är han infödd sundsvallsbo?
Citera
2019-11-07, 15:38
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Är det JZ som du syftar på så är han född 88.

Det var honom jag syftade på. Får be om ursäkt!
Citera
2019-11-07, 15:39
  #135
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
vem försvann?

Ingen aning, kände att det kunde vara värt att nämna. Någon här kanske har koll på det?

Tycker det känns märkligt att unfrienda någon så direkt efter dennes bortgång?
Mord innanför hemmet såhär brukar ju oftast vara någon personen känner, så kan ju vara noterbart.
Citera
2019-11-07, 15:40
  #136
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lfcofc
Såg nu att BO följer en person på Facebook som bor i samma lägenhetshus, behöver absolut inte ha något med saken att göra men lite intressant ändå..

Ja. Tänka dig. En svensk som känner en av sina grannar! Vi som alltid står och tittar i kikhålet så att kusten är klar innan vi går ut i trapphuset för att undvika all möjlig social kontakt. Riktigt suspekt. Möjligtvis har grannen tvingat sig in i lägenheten och tvingat BO att följa denne på facebook.



Citat:
Ursprungligen postat av JohnDoes
Sannolikt en efterfest som urartat och BO av okänd anledning tog med sig fel man eller kvinna hem på efterfest 🤷‍♂️
Baserat på det som sagts tidigare att han är väldigt ensam av sig, och för det mesta umgås med sin familj så låter det inte som att han varit ute och festat. Han satt och twittrade om vitlökssmör och trocadero igår kväll. Laddade upp en bild när han låg och chillade i soffan. Känns mer troligt att någon försökt råna honom.. Någon som vet vem han är. Han tydligen var den blygare ensamma, snälla typen. Vissa människor tar den chansen att utnyttja deras svagheter. Skrämma dem. De kanske inte var redo på att han skulle försvara sig själv.
Citera
2019-11-07, 15:40
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Jag kan inte släppa tanken på att det ser ut som att någon ligger bakom honom, ställningen känns helt onaturlig, speciellt när han ser så ledsen ut.


Brukar mest läsa inlägg men kollade med på bilden och ser ut som nån ligger bakom honom.
Annars skulle inte armen hamna så långt bak om man ser var hans ansikte /hals/axeln är 🧐
Citera
2019-11-07, 15:42
  #138
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Brukar mest läsa inlägg men kollade med på bilden och ser ut som nån ligger bakom honom.
Annars skulle inte armen hamna så långt bak om man ser var hans ansikte /hals/axeln är 🧐

Höj ljusstyrkan, och du ser att han ligger i en soffa på rygg, med bakhuvudet mot soffkudden.
Citera
2019-11-07, 15:43
  #139
Medlem
Det finns 2 på samma adress födda -88 och endast en förekommer i brottsregistret (SN).

Polisen sa att mannen inte var känd av polisen sedan tidigare (JZ finns ej på lexbase).
Citera
2019-11-07, 15:46
  #140
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haineko
Det finns 2 på samma adress födda -88 och endast en förekommer i brottsregistret (SN).

Polisen sa att mannen inte var känd av polisen sedan tidigare (JZ finns ej på lexbase).

Rattonykterhet har jag för mig det var. Står någonstans bak i tråden. Det var ingenting värre än så iallafall.
Citera
2019-11-07, 15:47
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Ja. Tänka dig. En svensk som känner en av sina grannar! Vi som alltid står och tittar i kikhålet så att kusten är klar innan vi går ut i trapphuset för att undvika all möjlig social kontakt. Riktigt suspekt. Möjligtvis har grannen tvingat sig in i lägenheten och tvingat BO att följa denne på facebook.



Baserat på det som sagts tidigare att han är väldigt ensam av sig, och för det mesta umgås med sin familj så låter det inte som att han varit ute och festat. Han satt och twittrade om vitlökssmör och trocadero igår kväll. Laddade upp en bild när han låg och chillade i soffan. Känns mer troligt att någon försökt råna honom.. Någon som vet vem han är. Han tydligen var den blygare ensamma, snälla typen. Vissa människor tar den chansen att utnyttja deras svagheter. Skrämma dem. De kanske inte var redo på att han skulle försvara sig själv.
Syftade ju mest på att dom är lika gamla! Klart som fan att man kan vara vän/känna sina grannar men det jag menar är att om du känner varandra kan dom ju mycket väl ha umgåtts under natten?
Citera
2019-11-07, 15:47
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Rattonykterhet har jag för mig det var. Står någonstans bak i tråden. Det var ingenting värre än så iallafall.

Precis, det var det. När man är "känd för polisen" - räknas rattfylla till det? Är oinsatt.
Citera
2019-11-07, 15:49
  #143
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haineko
Det finns 2 på samma adress födda -88 och endast en förekommer i brottsregistret (SN).

Polisen sa att mannen inte var känd av polisen sedan tidigare (JZ finns ej på lexbase).

SN är BO
Citera
2019-11-07, 15:51
  #144
Medlem
Varför skulle det vara någon i hans trappuppgång? Otroligt märkligt att man i så fall skulle springa därifrån om man bor i samma trapphus?
Fan va folk hakar upp sig på fel saker 😂🤦‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in