Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 19:16
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Måste hur som helst ha varit riktigt obehagligt att uppleva en sådan här sak på så nära håll. Ja det låter märkligt att inte fler grannar reagerat. Vid etttiden på natten ligger ju många och sover. Folk borde ju väckts av skriken kan man tycka.
Jag är på semester just nu så jag har inte behövt uppleva detta idag. Men imorgon kommer jag tillbaka till Sundsvall. Kan rapportera mer då.
Citera
2019-11-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Jag är på semester just nu så jag har inte behövt uppleva detta idag. Men imorgon kommer jag tillbaka till Sundsvall. Kan rapportera mer då.
Ingen orsak.
Citera
2019-11-07, 19:19
Medlem
Teori:

Stefan 30, ligger hemma och slappar i soffan efter att precis kommit hem från 14 dagars arbete på Tallink Silja. Efter 14-dagars tjat från kollegorna är det dags att göra ett Facebook-konto. Stefan lägger upp profilbild, börjat adda gamla vänner osv osv. Stefan ser att Facebook har nånting som heter Marketplace. Stefan får för sig att lägga ut sin gamla TV som han länge tänkt sälja, men inte fått tummen ur. Stefan får hugg på sitt inlägg och en person bokar in tid för att köpa TVn. Personen blir sen hem till Stefan (0030-0130 hördes det ju massa skrik osv) och Stefan släpper godtroget in GM när denne anländer. Personen i fråga har hela tiden tänkt att råna Stefan (på sin profilbild ser Stefan rätt harmlös ut, vad skulle han kunna göra liksom?). GM drar kniv och säger åt Stefan att han antingen ska ha TVn gratis eller kanske råna han på något annat. Stefan säger ifrån, tumult uppstår, allting slutar med att Stefan blir knivhuggen tills döds. Även GM skadar sig under tumultet (blodet i trappuppgången?) GM får panik, detta var ju inte alls tanken. Han försöker i sin förvirring att hjälpa Stefan, blodar ner sig själv ännu mer (blodet i trappuppgången?) men inser att Stefan är/kommer dö. GM springer därifrån.

Case closed - NEXT!
Citera
2019-11-07, 19:23
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolverineBlues
Teori:

Stefan 30, ligger hemma och slappar i soffan efter att precis kommit hem från 14 dagars arbete på Tallink Silja. Efter 14-dagars tjat från kollegorna är det dags att göra ett Facebook-konto. Stefan lägger upp profilbild, börjat adda gamla vänner osv osv. Stefan ser att Facebook har nånting som heter Marketplace. Stefan får för sig att lägga ut sin gamla TV som han länge tänkt sälja, men inte fått tummen ur. Stefan får hugg på sitt inlägg och en person bokar in tid för att köpa TVn. Personen blir sen hem till Stefan (0030-0130 hördes det ju massa skrik osv) och Stefan släpper godtroget in GM när denne anländer. Personen i fråga har hela tiden tänkt att råna Stefan (på sin profilbild ser Stefan rätt harmlös ut, vad skulle han kunna göra liksom?). GM drar kniv och säger åt Stefan att han antingen ska ha TVn gratis eller kanske råna han på något annat. Stefan säger ifrån, tumult uppstår, allting slutar med att Stefan blir knivhuggen tills döds. Även GM skadar sig under tumultet (blodet i trappuppgången?) GM får panik, detta var ju inte alls tanken. Han försöker i sin förvirring att hjälpa Stefan, blodar ner sig själv ännu mer (blodet i trappuppgången?) men inser att Stefan är/kommer dö. GM springer därifrån.

Case closed - NEXT!
Bra teori som någon, dock tror jag inte att någon går med på att göra affärer för 350kr kl 12 på natten....BO verkar ju inte ha dåligt ställt, äger sin lägenhet bland annat...och verkar inte behöva ett fix omedelbart.
Citera
2019-11-07, 19:24
Medlem
Citat:
Teori:

Case closed - NEXT!
Ungefär något sådant tror jag också, kan man se om någon har svarat på annonsen? Jag har inte fejjan så jag vet inte hur det ser ut. På vissa ser man hur många som har svarat.
Citera
2019-11-07, 19:25
Medlem
halaltarzans avatar
Här finns film från andra hållet där man ser blodspåren och hur det har runnit nerför trappen....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ade-obehagligt
Citera
2019-11-07, 19:25
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Teori:

Case closed - NEXT!

Det är typ vad jag med skrivit i tidigare inlägg. Jag tror det är fullkomligt tänkbart att det gick till så!
I så fall saknas nog bo's telefon med, då gm säkert är så dum att den tror att polisen inte kan kolla bo's sms eller samtalshistorik med tanke på den i så fall, förmodade bristande tankeförmågan hos gm?
Senast redigerad av Mongoglad 2019-11-07 kl. 19:35.
Citera
2019-11-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Bra teori som någon, dock tror jag inte att någon går med på att göra affärer för 350kr kl 12 på natten....BO verkar ju inte ha dåligt ställt, äger sin lägenhet bland annat...och verkar inte behöva ett fix omedelbart.
Kanske bytte mot alkohol?
Citera
2019-11-07, 19:28
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

Lägenheterna här kostar idag för en 2:a 650 - 800. Han flyttade dit för två år sen då priserna var lägre. https://mrkoll.se/person/pa-vaningar...aQdYQadYQacYfr

Minns inte så mycket av mitt besök i hans lgh. Han verkade vara som vilken ungkarl som helst. Inget som stack ut egentligen. Det jag vet mest om honom är att han är storrökare.
Citera
2019-11-07, 19:28
Medlem
dekanmis avatar
BO var rätt svinig mot kvinnor och mytoman, så det är garanterat ett bråk som spårat ur.
Citera
2019-11-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
BO var rätt svinig mot kvinnor och mytoman, så det är garanterat ett bråk som spårat ur.

Nu blev det lite mer intressant, kände du BO?
Citera
2019-11-07, 19:30
Medlem
TuvaLies avatar
Ingen som ligger bakom honom på bilden iaf. Han ligger ned och vänder huvudet mot telefonen.. hans egen arm man ser.
bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in