Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 22:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjanorge
tyder på att det varit bråk i bostaden, inte lika med att knivningen skett i bostaden

Tycker jag har hängt med hyffsat i tråden. Har det verkligen framkommit att det var en kniv?

Eftersom det gissas hejvilt så drar jag också iväg ett långskott....

Citera
2019-11-07, 22:17
Medlem
greta-forvetens avatar
Kan vara svartsjuka. Han kanske klottrat på någon annans partner. Knivskärningar med mycket blod brukar vara känslosamma brott. Hat, kärlek eller pengar. Vad annat? Drack han ensam när han festade? Umgicks han med någon annan som festade mycket?
Citera
2019-11-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammamittilivet
Majoriteten av hans vänner arbetar på Tallink Silja... Jobbade han också där? Konstigt att killen inte har några fb-vänner i Sundsvall. Har han skapat fb-profilen för att ev. kollegor ska se vad som hänt honom?

Han har jobbat som kock på en av SILJAbåtarna. I natt hade han lagt till en av mina vänner på FB, hen kände BO knappt..
Citera
2019-11-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Kan vara svartsjuka. Han kanske klottrat på någon annans partner. Knivskärningar med mycket blod brukar vara känslosamma brott. Hat, kärlek eller pengar. Vad annat? Drack han ensam när han festade? Umgicks han med någon annan som festade mycket?

Kan säkert ha skrivit till någon tjej som i sin tur har kille. Men, så mycket att killen söker upp och dödar? Nja. Snarare att någon viftat med kniv för att skada och sen tar det på fel ställe alldeles för grovt. Lätt att dra till sig en kniv om man är i närheten till köket också. Men han kan lika gärna fått ett Playstation vevat mot sig som sedan slagit sönder skallen på honom, vem vet.

Tycker dock att allt man skriver låter så våldsamt. BO var ingen sådan typ av kille öht. Skulle nog hellre backa och be om ursäkt än ens hamna där i första början.
Citera
2019-11-07, 22:23
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det som är väldigt väldigt märkligt/olustigt är att han samma dag både laddar upp ny profilbild och twittrar, fastän han annars verkar vara allt annat än särskilt aktiv. Ett jäkla sammanträffande, även om det inte har något specifikt med just mordet att göra. Bilden är säkert tagen samma kväll dessutom.

Vad gjorde killen efter kl 22 onsdag kväll Sundsvall? Bilden ser helt sjuk ut. Arrangerad.
Citera
2019-11-07, 22:25
Medlem
Hade han suttit inatt, gjort ett sista avsked med folk på sociala medier och sen tagit livet av sig så hade jag köpt ett rent självmord. Inget konstigt och passar in i bilden av honom.

Men. Mord? Kanske ringde han någon, hotade att ta sitt liv, någon kommer dit, bråk uppstår och BO skadar sig själv, varav den som nu kommit dit får panik och drar för att inte åka dit för det? Lååångskott.
Citera
2019-11-07, 22:27
Medlem
greta-forvetens avatar
Låter som att han försökt skaffa sig en ny nät personlighet?
Citera
2019-11-07, 22:30
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tycker jag har hängt med hyffsat i tråden. Har det verkligen framkommit att det var en kniv?

Eftersom det gissas hejvilt så drar jag också iväg ett långskott....

Nej det tror jag inte bara att det varit mycket blod. Ingen dålig gissning enligt mig. Gissar på de samma. Kanske inte är frågan om ett regelrätt mod utan ett bråk som gick illa.
Citera
2019-11-07, 22:32
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Näe syns inget tydligt. Fast det ser ut som polisen som går ut undviker något på backen med tanke på hur han rör sig.

Något finns på trappen utanför skulle jag vilja säga....

https://postimg.cc/PL14DcGT
Citera
2019-11-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Något finns på trappen utanför skulle jag vilja säga....

https://postimg.cc/PL14DcGT

Syns ju även att det runnit blod längs trappstegen.
Citera
2019-11-07, 22:44
Medlem
På bilden från annonsen så ser man flera spritflaskor bredvid tvn. Någon törstig en kan ha sett det och sökt upp honom, fanns väl bara han med det namnet i Sundsvall.
Citera
2019-11-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
På bilden från annonsen så ser man flera spritflaskor bredvid tvn. Någon törstig en kan ha sett det och sökt upp honom, fanns väl bara han med det namnet i Sundsvall.

Haha, men snälla. Håll det vaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in