Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 14:54
  #97
Medlem
Kyrktornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad menar du att detta skulle ha med det aktuella fallet att göra?
Pengar till skuld? Ev Köparen är gm?
Citera
2019-11-07, 14:56
  #98
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haineko
Den avlidne personen är nu identifierad och anhöriga är underrättade. Det rör sig om en man i 30-årsåldern, hemmahörande i Sundsvall. Mannen är inte känd av polis sedan tidigare.

Polisens arbete fortsätter, bland annat med fortsatt teknisk undersökning.

Polisen är intresserad av tips eller iakttagelser som kan sättas i samband med händelsen. Under natten, mellan 00:30 och 01:30, har vittne hört skrik som verkar komma från den aktuella adressen och en person har setts springa från platsen.

Så det var som vi befarade.. Hoppas det gick ganska fort och han typ skars i pulsådern.. Då slapp han iallafall smärtan pga adrenalinet. Hoppas för hans bästa att han inte var för duktig på att slåss, och att detta "skrik" som nämns inte var ett låångt pågående skrik
Citera
2019-11-07, 14:56
  #99
Medlem
Kan det vara så att någon spanat på hemnet, sett grannens annons på den där fräscha nyrenoverade markplansläggan, gjort inbrott & blivit påkommen av BO - det blir bråk och han knivhöggs till döds?

Vill minnas att lägenheten åkte upp på hemnet igår eftermiddag, ägaren är krögare och förmodas jobba kväll.
Citera
2019-11-07, 14:56
  #100
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlentySpoiled
St*ff*
*: e

N*sl*nd
1*:ä
2*:u

Han har lagt ut en 42" tv på marketplace, sök med hans namn på marketplace så får ni upp annonsen som lagts upp 22:11.

Så nu har vi ett fönster mellan 22:11 till ca 01:30 då skriken hördes och någon sprang.
Citera
2019-11-07, 14:57
  #101
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Lite väl extremt att ta någon av daga för något sånt kan jag tycka. Nej, detta är ett skumt fall.


Jag menar att BO börjar att sälja av saker för att få ihop till någon påstådd eller verklig skuld.

Men jobbar han på båtarna till Tallin, så kan det ju kanske vara relaterat till det? Någon hämnd?
Citera
2019-11-07, 15:00
  #102
Medlem
hortaxis avatar
Herregud var långt ni söker. Ibland är det enkelt. Fyllebråk som urartar.
Citera
2019-11-07, 15:00
  #103
Medlem
Spekuleras i tråden om att BO:s lägenhet var till salu och jag motsäger inte detta om det är bekräftat.

Men vem fan skulle vilja bo i den lägenheten nu när ev spekulanter vet att det begåtts ett mord i den?
__________________
Senast redigerad av Azdz 2019-11-07 kl. 15:04.
Citera
2019-11-07, 15:01
  #104
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Spekuleras i tråden om att BO:s lägenhet var till salu och jag motsäger inte detta om det är bekräftat.

Men vem fan skulle vilja bo i den lägenheten nu när ev spekulanter vet att begåtts ett mord i den?
En annan lägenhet som var till salu.
Citera
2019-11-07, 15:01
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag menar att BO börjar att sälja av saker för att få ihop till någon påstådd eller verklig skuld.

Men jobbar han på båtarna till Tallin, så kan det ju kanske vara relaterat till det? Någon hämnd?
Jag tror förvisso polisen, samt boende, i närheten, grannar osv vet mer om detta än vi andra.

Men om han bragts om livet för en gammal skuld för sin gamla tv, då har vi nog ett riktigt psykfall att ha och göra med.
Citera
2019-11-07, 15:03
  #106
Medlem
hortaxis avatar
ST sänder live https://www.st.nu/artikel/offret-pa-...a-fran-platsen
Citera
2019-11-07, 15:03
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
En annan lägenhet som var till salu.
Aha sorry, trodde det var BO:S lgh eftersom någon skrev att den lagt ut en gammal tv till försäljning. Total förvirring.
Citera
2019-11-07, 15:05
  #108
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Herregud var långt ni söker. Ibland är det enkelt. Fyllebråk som urartar.

Taxfreesprit/smuggelsprit och fest? Han verkade ju inte umgås med så många så det borde ju gå fort att hitta personen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in