Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-13, 15:08
  #1297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeaa
*=i, i efternamnet? Någon som känner honom? Tror inte jag vet vem det är, och då vil jag ändå påstå att jag vet vilka dem flesta "ute i kylan" är..

Yes. Jag vet heller inte vem det är. Aldrig hört namnet förut. Men liksom BO tycks han bo i Skönsmon.
Citera
2019-12-13, 15:33
  #1298
Medlem
Vart inte snövit och dom sju små dvärgarna.....men nästan :P kvinnan och dom fyra små pundarna.
Citera
2019-12-13, 15:49
  #1299
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Troligtvis pga mordet igår. Det verkar ha tagit över all uppmärksamhet.
R*smus L*dström heter han som är begärd häktad. Jag har häktningsframställan och ska se om jag också kan få tag i häktningsprotokollet innan dom tar helg.

R*smus it is, häktningsframställan.
https://docdro.id/KcpHnGQ

Det fanns en tid här i världen då jag kunde varje namn på alla pundare här i Sundsvall, det via aktuella brott och kriminalfall här på Flashback forum... ..Men nu med den här häktad, -Vad är vinkeln? Vad hade alla dom hoppats på att uppnå med att döda BO?

-Fan vet.
Citera
2019-12-13, 16:05
  #1300
Medlem
R*smus har en del domar på sig, främst narkotika. Dock har han en våldtäktsdom på sig också, från 2015.
Citera
2019-12-13, 16:29
  #1301
Medlem
Jag är i nära relation till R.L och hoppas verkligen att detta är en situation där han blev ringd för att hjälpa till med något för att det sedan ska ha eskalerat ovetandes för alla eller nästan alla parter.

Han har alltid haft problem med droger men på senare år hållt sig i skick och vare ordentlig, enligt min uppfattning. Våldtäktsdomen är rätt omtalat i sundsvall för om det verkligen var en våldtäkt, men där vet jag inte vad som hände så jag har ingen åsikt.
Citera
2019-12-13, 16:30
  #1302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilt69
R*smus har en del domar på sig, främst narkotika. Dock har han en våldtäktsdom på sig också, från 2015.

Intressant. Har han alltid haft Lidström som efternamn?
Citera
2019-12-13, 16:33
  #1303
Medlem
R*smus häktningsprotokoll var inte färdigställt vid stängning. Jag ber om att få återkomma med det på måndag.
Citera
2019-12-13, 17:20
  #1304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dewasp
Jag är i nära relation till R.L och hoppas verkligen att detta är en situation där han blev ringd för att hjälpa till med något för att det sedan ska ha eskalerat ovetandes för alla eller nästan alla parter.

Han har alltid haft problem med droger men på senare år hållt sig i skick och vare ordentlig, enligt min uppfattning. Våldtäktsdomen är rätt omtalat i sundsvall för om det verkligen var en våldtäkt, men där vet jag inte vad som hände så jag har ingen åsikt.

Det var väl Elo*Ise L*ndin som anmälde honom. Hon sitter häktad för narkotikatillslaget, tillsammans med A*ndreas Grö*dahl.
Verkar anmäla folk för våldtäkt lite då och då, så den domen kan vi kanske bortse ifrån?
Citera
2019-12-13, 18:21
  #1305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mints99
Jag tänker inte säga att det ÄR så. Att han är eller har varit otrevlig med tjejer, han var det inte mot mig. Men det skulle inte förvåna mig. Det är ju oftast något som visar sig längre fram i en relation.

Någon bakåt i tråden beskrev honom som lugn, lite blyg och tillbaka dragen. Att det inte skulle tyda på att han kunde vara en kvinnomisshandlare. Jag skulle vilja påstå tvärtom. Att det mycket väl kan vara tecken på att någon kanske inte är så snäll som det verkar.

Som det brukar vara då. Det är som det sägs i "Alla som inte dansar" av Maskinen:

"Ganska fin och omtänksam
men sansad stil, en våldtäktsman"
Citera
2019-12-13, 19:17
  #1306
Medlem
Förstod direkt när dom gick ut med att det var en kille född 00 som var gripen att det var RL. Har alltid tyckt att han "leker" större än vad han är (som så många andra i denna stad). Enligt mig bara en snorunge som tror att han är större och tuffare än vad han är. Aldrig tyckt om honom
Citera
2019-12-13, 19:26
  #1307
Medlem
Har Rasmus någon Facebook? Eller har den kanske blivit borttagen under tiden han suttit anhållen?
Citera
2019-12-13, 20:05
  #1308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Har Rasmus någon Facebook? Eller har den kanske blivit borttagen under tiden han suttit anhållen?
Verkar som att den är borttagen, hittar ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in