Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-11, 13:31
  #805
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Oj, jävlar vilken tjockis! Hon borde ju bli frikänd direkt med tanke på att vittnet sett någon SPRINGA ifrån platsen?!
Vittnen har ju hört dunsar och signalementet var inget att ta fel på. Urs på mig nu var jag elak.
Citera
2019-11-11, 13:33
  #806
Medlem
konfunderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mints99
Det är just så mina tankar kring detta går.
Jag vet ju vem SN är irl, och lärde känna honom via en dejtingsida. Han verkade som sagt väldigt trevlig i början, kanske inte min stil utseende mässigt men helt klart värt en chans tänkte jag. Tills dess att jag började kolla upp saker han sa ,magkänslan sa att allt inte stämde. Och mycket riktigt så var det flera saker som inte riktigt var som han sa och när han dessutom verkade ha ett rejält alkohol problem så sa jag tack och hej.

Är väldigt nyfiken på motivet här, varför . Tror ju inte att han är helt oskyldig i detta. Han måste (antar jag) ha gjort något.
Nu är det några stycken i tråden som iaf sagt att han hade alkoholproblem. Var ju någon som även skrivit att han betett sig illa mot kvinnor. Är det något du tror kan stämma? För det verkar vara fler än du som tror att det är han som gjort något mot henne i så fall.
Citera
2019-11-11, 13:36
  #807
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfunderad
Verkligen. Jag håller med.

Finns några saker att ta i beaktning innan man börjar trasha henne totalt, hon förnekar ju brott och än vet vi ju inte helt säkert vad som hänt. Även om åklagaren står fast vid mord och inte dråp så är det inte alls säkert att det rör sig om att hons planerat att mördat BO. Vi vet inte omständigheterna kring kvällen eller deras relation. Vi vet ingenting mer än att hon är utpekad, han är död. Sen får vi väl se vad som hänt. Jag tror att det är fel att utgå från att det är något vansinnesdåd från hennes sida på en gång.
Ett mord behöver inte vara planerat. Dråp blir rubriceringen om det finns .en massa förmildrande omständigheter.
Citera
2019-11-11, 13:41
  #808
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mints99
Skulle det röra sig om ett riktigt dåligt beteende från SN ,låt säga kvinnomisshandlare eller sexuellt ofredande osv så kan jag förstå att nog är nog. Men är hon skyldig så borde det vara bättre att erkänna och berätta varför för att eventuellt få ett lindrigare straff ..
Man får inte ett lindrigare straff för att man erkänner.
Citera
2019-11-11, 13:41
  #809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konfunderad
Nu är det några stycken i tråden som iaf sagt att han hade alkoholproblem. Var ju någon som även skrivit att han betett sig illa mot kvinnor. Är det något du tror kan stämma? För det verkar vara fler än du som tror att det är han som gjort något mot henne i så fall.

Jag tänker inte säga att det ÄR så. Att han är eller har varit otrevlig med tjejer, han var det inte mot mig. Men det skulle inte förvåna mig. Det är ju oftast något som visar sig längre fram i en relation.

Någon bakåt i tråden beskrev honom som lugn, lite blyg och tillbaka dragen. Att det inte skulle tyda på att han kunde vara en kvinnomisshandlare. Jag skulle vilja påstå tvärtom. Att det mycket väl kan vara tecken på att någon kanske inte är så snäll som det verkar.
Citera
2019-11-11, 13:41
  #810
Medlem
konfunderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ett mord behöver inte vara planerat. Dråp blir rubriceringen om det finns .en massa förmildrande omständigheter.
Misstolkar du med vilje det jag skriver? Jag skriver inte att en mord måste vara planerat, jag skriver att hon inte behöver ha planerat någonting. Att det inte behöver handla om ett vansinnesdåd och att folk ska lugna ner sig med att kommentera hennes utseende och utgå från att hon är en psykfall som flippat och mördat BO.
Citera
2019-11-11, 13:42
  #811
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Åklagaren är av en helt annan uppfattning och redogjorde ett annat händelseförlopp.
Vad säger Åklagaren?
Citera
2019-11-11, 13:45
  #812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konfunderad
Misstolkar du med vilje det jag skriver? Jag skriver inte att en mord måste vara planerat, jag skriver att hon inte behöver ha planerat någonting. Att det inte behöver handla om ett vansinnesdåd och att folk ska lugna ner sig med att kommentera hennes utseende och utgå från att hon är en psykfall som flippat och mördat BO.

Vi vet ju ingenting om MGM egentligen.
Men blir man utsatt för något så kan man mycket väl ta till mer våld än vad som behövs.
Chock , vansinnesdåd eller vad som.

Skulle det komma fram att han gjort något riktigt olämpligt så är inte jag den som kommer tycka att det är tråkigt att han dog.

Sen är det såklart tråkigt för hans anhöriga.
Men en del människor borde inte finnas.
(Då tänker jag inte på BO utan rent allmänt)
Citera
2019-11-11, 13:49
  #813
Medlem
konfunderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mints99
Jag tänker inte säga att det ÄR så. Att han är eller har varit otrevlig med tjejer, han var det inte mot mig. Men det skulle inte förvåna mig. Det är ju oftast något som visar sig längre fram i en relation.

Någon bakåt i tråden beskrev honom som lugn, lite blyg och tillbaka dragen. Att det inte skulle tyda på att han kunde vara en kvinnomisshandlare. Jag skulle vilja påstå tvärtom. Att det mycket väl kan vara tecken på att någon kanske inte är så snäll som det verkar.
Jag tänker också så. De flesta kvinnomisshandlare har det väl knappat skrivet i pannan. Många gånger när någon blivit dömd för att pucklat på frugan har ju omgivningen inte fattat någonting och beskriver mannen som trevlig, lugn, snäll osv. Sen framgår det ju inte att han misshandlat kvinnor iofs, för den som skrev inlägget verkar inte vilja svara mer (kanske inte vill avslöja för mycket här vilket man kan förstå). Står ju bara att han behandlat kvinnor illa och trakasserat någon en längre tid. Vad det innebär vet vi ju inte egentligen, men man kan ju utgå från att det är något allvarligt eftersom personen tror att SN gjort något som fått LE att försvara sig. Men helt otroligt tror jag inte att det är att någon som verkar hålla sig mest för sig själv faktiskt också kanske har lite baksidor omgivningen inte känner till...

Men vi får väl se vad som framkommer i ett senare skede. Jag har iaf svårt att se att det skulle vara något oprovocerat vansinnesdåd.
Citera
2019-11-11, 13:53
  #814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konfunderad
Jag tänker också så. De flesta kvinnomisshandlare har det väl knappat skrivet i pannan. Många gånger när någon blivit dömd för att pucklat på frugan har ju omgivningen inte fattat någonting och beskriver mannen som trevlig, lugn, snäll osv. Sen framgår det ju inte att han misshandlat kvinnor iofs, för den som skrev inlägget verkar inte vilja svara mer (kanske inte vill avslöja för mycket här vilket man kan förstå). Står ju bara att han behandlat kvinnor illa och trakasserat någon en längre tid. Vad det innebär vet vi ju inte egentligen, men man kan ju utgå från att det är något allvarligt eftersom personen tror att SN gjort något som fått LE att försvara sig. Men helt otroligt tror jag inte att det är att någon som verkar hålla sig mest för sig själv faktiskt också kanske har lite baksidor omgivningen inte känner till...

Men vi får väl se vad som framkommer i ett senare skede. Jag har iaf svårt att se att det skulle vara något oprovocerat vansinnesdåd.

Ja precis så.

Om jag går till mig själv så skulle det inte förvåna mig om han är /var ett svin.
Jag har en tedens att endast träffa sådana män,men har lärt mig att kolla upp folk ordentligt. Vilket också gjorde att jag inte ville fortsätta i någon relation med SN.

Spännande att se hur det går...
Citera
2019-11-11, 13:59
  #815
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/201911...85.44.184.jpeg

Bild på den misstänkte mördaren l*na er*ksson
Citera
2019-11-11, 14:04
  #816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evalena99
http://www.bilddump.se/bilder/201911...85.44.184.jpeg

Bild på den misstänkte mördaren l*na er*ksson

Fast nu har hon tappat minst 70 kg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in