Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-11, 11:42
Medlem
GaltJohns avatar
Domaren sa nu medhjälp till mord. Återkommer med mer
Citera
2019-11-11, 11:45
Medlem
konfunderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Håller med. Folk kan lägga ner sin dåliga attityd och sluta gå på personangrepp. Känner henne inte alls men hon verkar ha gjort en jävla resa
Verkligen. Jag håller med.

Finns några saker att ta i beaktning innan man börjar trasha henne totalt, hon förnekar ju brott och än vet vi ju inte helt säkert vad som hänt. Även om åklagaren står fast vid mord och inte dråp så är det inte alls säkert att det rör sig om att hons planerat att mördat BO. Vi vet inte omständigheterna kring kvällen eller deras relation. Vi vet ingenting mer än att hon är utpekad, han är död. Sen får vi väl se vad som hänt. Jag tror att det är fel att utgå från att det är något vansinnesdåd från hennes sida på en gång.
Citera
2019-11-11, 11:45
Medlem
GaltJohns avatar
https://www.st.nu/artikel/just-nu-mi...d?referrer=app
Citera
2019-11-11, 11:46
Medlem
konfunderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Domaren sa nu medhjälp till mord. Återkommer med mer
Det var ju intressant. Då finns det alltså fler MGM än L.E.
Citera
2019-11-11, 11:49
Medlem
Vad jag vet ska han ha blivit knivhuggen i sängen..Och inte utomhus.
Citera
2019-11-11, 11:51
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mints99
Vad jag vet ska han ha blivit knivhuggen i sängen..Och inte utomhus.
Åklagaren är av en helt annan uppfattning och redogjorde ett annat händelseförlopp.
Citera
2019-11-11, 11:51
Medlem
Är ytligt bekant med LE då jag och hon hängt en del i samma grupper på Facebook och även om jag inte har haft kontakt med henne på tre år så förvånar detta mig väldigt mycket. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om hon sedan visar sig vara oskyldig. Hon var med i många stödgrupper för personer med olika former av psykisk ohälsa. Jag och hon har haft många telefonsamtal när jag mådde dåligt för ett antal år sedan och då har hon varit den som stöttat.

Någon som känner henne bättre, som märkt av om hon ändrats mycket som person sista åren (förutom viktnedgången)? Hon är nämligen den sista jag skulle tro var kapabel till något sådant här.

Nu försvarar jag inte henne om hon är skyldig, då har hon förbrukat sin existensrätt, men jag skulle inte bli förvånad om så inte är fallet, med tanke på den bilden jag har av henne från 2012-2016...oavsett så lär utredningen ge oss svar förr eller senare!
Citera
2019-11-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konfunderad
Verkligen. Jag håller med.

Finns några saker att ta i beaktning innan man börjar trasha henne totalt, hon förnekar ju brott och än vet vi ju inte helt säkert vad som hänt. Även om åklagaren står fast vid mord och inte dråp så är det inte alls säkert att det rör sig om att hons planerat att mördat BO. Vi vet inte omständigheterna kring kvällen eller deras relation. Vi vet ingenting mer än att hon är utpekad, han är död. Sen får vi väl se vad som hänt. Jag tror att det är fel att utgå från att det är något vansinnesdåd från hennes sida på en gång.

Skulle det röra sig om ett riktigt dåligt beteende från SN ,låt säga kvinnomisshandlare eller sexuellt ofredande osv så kan jag förstå att nog är nog. Men är hon skyldig så borde det vara bättre att erkänna och berätta varför för att eventuellt få ett lindrigare straff ..
Citera
2019-11-11, 11:57
Medlem
konfunderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mints99
Skulle det röra sig om ett riktigt dåligt beteende från SN ,låt säga kvinnomisshandlare eller sexuellt ofredande osv så kan jag förstå att nog är nog. Men är hon skyldig så borde det vara bättre att erkänna och berätta varför för att eventuellt få ett lindrigare straff ..
Vi vet ju inte vad som hänt. Nu när det är medhjälp till mord så kan man ju utgå från att någon annan är inblandad (konstigt vore det ju annars) och hon kanske helt enkelt inte vetat vad hon gett sig in på och vad som skulle hända. Sen kanske det är svårt att tänka helt klart i situationen

Hur som helst så lär det som sagt framgå senare vad som hänt och varför. Jag menar bara på att personerna i tråden som sitter och bashar henne och hennes utseende med nedvärderande kommentarer borde lugna ner sig lite. För än vet vi ju inte helt säkert vad som hänt. Hon är inte dömd för något än, saker kan förändras.
Citera
2019-11-11, 11:58
Medlem
GaltJohns avatar
Har inte mer info från tingsrätten nu. Advokaten smet undan journalisterna.
Citera
2019-11-11, 11:59
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
https://www.st.nu/artikel/just-nu-mi...d?referrer=app

Mord eller medhjälp till mord, hur ska dom ha det?
Citera
2019-11-11, 12:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Åklagaren är av en helt annan uppfattning och redogjorde ett annat händelseförlopp.

Vad var det för händelseförlopp som åklagaren redogjorde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in