2019-11-09, 16:18
Medlem
Jag är ett pucko!
Bakgrund:
Jag kör med trådlös mus till min Mac eftersom styrplattan fick sig en knäck från en tappad ölflaska. Då flaskan slog av en flisa i ett av hörnen av plattan så började den att vänsterklicka konstant. Jag stängde då av klickfunktionen o använder plattan bara för att flytta muspekaren ngn gång.

Nutid: Igår när jag kom hem hade det kommit upp en ruta som frågade ang bluetooth till den trådlösa musen. Man skulle välja mellan ”tillåt inte” o ”tillåt” Jag min stora klant klickar ”tillåt inte” av misstag. Detta resulterar nu i att musen har ”frusit” å jag kan bara styra pekaren med plattan men inte klicka så jag kan inte slå på bluetooth igen.

Finns det ngt jag kan göra för att få igång det igen? Förutom då att bita i det sura äpplet o åka o köpa en sladdmus med USB?
Citera
2019-11-09, 16:48
Medlem
NewsFlashss avatar
Detta funkade förr:

1. CMD + mellanslag för att få fram Spotlight

2. Skriv "Bluetooth File Exchange" och tryck på return

3. Tryck return igen för att välja knappen för att slå på BT.

Ifall detta inte fungerar försök med följande:

I. Se till att alla BT-enheter du vill kunna använda är påslagna och har tillräckligt med batteri

II. Koppla ur allt förutom strömkabeln från din dator

III. Reboota med HW-knapp på baksidan av datorn

Då skall BT-enheter anslutas automatiskt

Lycka till
Citera
2019-11-09, 16:54
Medlem
Rassas avatar
Om tangentbordet funkar så kan man slå Cmd-mellanslag för att få upp Spotlight. Sök efter ”Systeminställningar” och öppna det med Enter. Skriv ”Bluetooth” i sökrutan och tryck Enter för att öppna. Tryck Tab för att markera av/på knappen och tryck Enter för att slå på Bluetooth.

Edit: om det är en stationär dator borde det räcka med att stänga av den, dra ur tangentbordet och starta den igen. Då söker Macen automatiskt efter blåtandstillbehör vid uppstart.
Senast redigerad av Rassa 2019-11-09 kl. 17:10.
Citera
2019-11-09, 23:15
Medlem
Tack NewsFlashs & Rassa
Nu fungerar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in