• 1
  • 2
2019-11-14, 15:07
Medlem
Hur äter ni den för att den skall hålla er mätta tills lunch? Om jag äter havregrynsgröt så blir jag lätt hungrig efter ca 2h. Långt innan lunch. Vad har ni i gröten för att hålla er till lunchstid?
Citera
2019-11-14, 15:13
Medlem
Testa käka med macka eller frukt och sen två glas mjölk innan du kubbar till skolan
Citera
2019-11-14, 15:21
Medlem
Ät något litet på förmiddagen när du får hungerkänslor? Frukt, kvarg eller någon typ av proteinbar?
Citera
2019-11-14, 15:27
Medlem
Jagozars avatar
Pro tip. Ät ägg istället.
Citera
2019-11-14, 15:32
Medlem
AquaRegias avatar
De tider på dygnet du brukar äta utsöndras hormonet ghrelin som signalerar hunger. Brukar du äta mycket till frukost så kommer du att känna dig hungrig ifall du istället äter lite, åtminstone i några dagar.
Citera
2019-11-14, 15:32
Medlem
rutenskuts avatar
Prova att göra gröt på muslimix med nötter, 2dl muslimix + en frukt + 2dl mjölk
Citera
2019-11-14, 16:11
Medlem
Qusimotos avatar
Släng in lite i protein så blir du mättare, samt så har ni väl frukost på jobbet?
Citera
2019-11-14, 16:18
Medlem
Man ska inte gå runt och vara mätt hela tiden.
Citera
2019-11-14, 16:26
Medlem
Wayaheads avatar
Gör dubbel portion för böveln, hur svårt kan det vara?
Citera
2019-11-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur äter ni den för att den skall hålla er mätta tills lunch? Om jag äter havregrynsgröt så blir jag lätt hungrig efter ca 2h. Långt innan lunch. Vad har ni i gröten för att hålla er till lunchstid?
Komplettera havregrynsgröten med protein och fett. Strö lite hackade mandlar eller nötter över gröten, då har du bra fett, ta ett kokt ägg till. Nu har du en superfrukost. Om du inte vill/orkar fixa ett ägg så ta 1 dl Keso eller Kvarg istället, du kan röra ner de hackade mandlarna/nötterna i det i stället.
Det här är en frukost som är lätt att fixa och man brukar inte tröttna på den.
Citera
2019-11-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Komplettera havregrynsgröten med protein och fett. Strö lite hackade mandlar eller nötter över gröten, då har du bra fett, ta ett kokt ägg till. Nu har du en superfrukost. Om du inte vill/orkar fixa ett ägg så ta 1 dl Keso eller Kvarg istället, du kan röra ner de hackade mandlarna/nötterna i det i stället.
Det här är en frukost som är lätt att fixa och man brukar inte tröttna på den.
Är det tillräckligt med fibrer?
Citera
2019-11-14, 17:12
Medlem
Jag brukar ta 1 dl fiberhavregryn (Gyllenhammars) och 1/2 dl havrekli och blanda ihop, sedan ungefär 1 1/2-2 dl vatten och 2 minuter i micron på högsta effekt. Strör ofta över ett par matskedar sesamfrön också, plus äpplemos och lättmjölk. Ett par fiberrika mackor och nybryggt kaffe till så står man sig rätt länge. En mycket bra start på dagen enligt min mening.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in