Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-03-17, 02:52
Medlem
http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...?version=68593

"Expressens fotbollsreporter Olof Lundh tvingas sluta på sin tjänst efter att ha utfört jobb åt en person som han skulle bevaka.

Expressens chefredaktör Otto Sjöberg och redaktionschef Per-Anders Broberg skriver i ett mejl som skickades till personalen tidigare i dag:

"Vi ser mycket allvarligt på den uppkomna situationen och har därför informerat Olof om att han inte kan fortsätta som fotbollsskribent."

Olof Lundh kommer att flyttas till ett annat jobb på Expressen, ännu inte bestämt till vilket.

- Jag har begått ett fel och berättat det för redaktionsledningen som beslutade om åtgärden, säger Olof Lundh."

Vad tycker ni om detta? Är det rätt att han blev kickad från sportredaktionen?

Borde inte Hans Linné bli sparkad också. Han är ju enligt Robert Laul (http://www.aftonbladet.se/blogg/laul/) nära Zlatans agent vilket är rätt tydligt eftersom han ju också skriver rövslickarartiklar om Zlatan jämt.
Citera
2006-03-17, 09:10
Medlem
East Clintwoods avatar
Inget förvånar när det gäller Bajenbladet och Sexpressen längre. Jag är inte upprörd, inte förvånad, bara något förbryllad över att Sexpressens ledning visar civilkurage. Ett problem är att kuraget verkar ha uppkommit först efter ett antal år efter "incidenterna" och efter att Olof själv berättat om det.

Signalsystem, någon?
Citera
2006-03-17, 10:13
Medlem
Vad har han utfört för jobb? Skrivit PR-artiklar utanför Expressen om nån spelare. Nåt för Bois?

Varit chaufför?

Vad får man göra, var går gränsen?
Citera
2006-03-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Vad har han utfört för jobb? Skrivit PR-artiklar utanför Expressen om nån spelare. Nåt för Bois?

Varit chaufför?

Vad får man göra, var går gränsen?

Enligt honom själv har han översatt texter på en hemsida åt fotbollsagenten Kent Carlzon mellan 2000-2004. Troligtvis har han haft fingrarna än djupare i Carlzons syltburk...
Citera
2006-03-17, 11:12
Medlem
gunnarks avatar
om dom skall gå efter måttot att man inte skall vara partisk eller skriva subjektivt i tidningen så kan dom lägga ner skitidningarna Aftonbladet och Expressen
för värre rövslickeri än vad som står i dom,det får man leta efter
Citera
2006-03-17, 21:50
Medlem
mishimas avatar
Brukar vara ovanligt när en tidning eller TV-kanal agerar mot att någon av sina anställda extraknäcker utanför sin vanliga arbetsplats. Hur många journalister är det inte som agerar moderator, konfrencier, utfrågare, reklamskrivare eller medietränare. Bra att någon för en gångs skull agerar...
Citera
2006-03-17, 23:07
Medlem
ReNus avatar
Även fast jag anser att Olof Lundh är en riktigt dålig fotbollsjournalist och en i många avseenden ganska dryg och vidrig person så tror jag att denna lilla såpa kommer innebära att sveriges sämsta journalist/krönikör i alla kategorier, Hans Linné, kommer få mer utrymme i Expressen.
Och det är inte en utveckling som ReNu finner särskilt positiv.

Annars tycker jag att det är konstigt att ingen på Expressenredaktionen visste om vad Lundh har pysslat med under alla dessa år.

.
Citera
2006-03-18, 09:23
Medlem
Paul_Stanelys avatar
Är det bara jag som gillade Lundh och tycker det är synd att han är avpolleterad? Jag tyckte han hade skön touch på sina krönikor och sin blogg. Någon som vet som ska täcka upp för honom nu? Olsson repar sig från att varit inne i väggen och lär ju inte orka med mer skrivande än det han redan gör och Linné är ju hur trist som helst. Vad finns bakom dom i fotbollsleden på redaktionen?
Citera
2006-03-18, 11:12
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Har han brutit mot deras regler är det klart han ska få gå. Samma sak gäller oss övriga på våra jobb.

Sen att snacka om PK-pressen hela tiden funkar inte.

Det är väl bra att dom börjar någonstans?

Tyckte också han var bra. Men om han inte sköter sitt jobb på rätt sätt så...
Citera
2006-03-18, 11:39
Medlem
Paul_Stanelys avatar
Det borde finnas djupare samröre än att han har gjort översättningar till carlzons hemsida som gör att han får kicken. Någon som känner till något om detta?
Citera
2006-03-18, 13:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul_Stanely
Det borde finnas djupare samröre än att han har gjort översättningar till carlzons hemsida som gör att han får kicken. Någon som känner till något om detta?

Tja, jag har en känsla av att Expressen har tagit åt sig på kritiken sportjournalisterna i allmänhet fick från ledarsidan i senaste numret av Journalisten.

http://www.journalisten.se/ledare.aspx
Citera
2006-03-23, 11:36
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul_Stanely
Enligt AB idag så handlade det om att Olof tagit mutor från Carlzon för att skriva om de spelare han hade under sina vingar. Så det verkar som om handen varit riktigt långt nere i Carlzons syltburk...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in