Citat:
Ursprungligen postat av
BlueSwede
Att gömma en kropp kräver cirka en m2.
10 km radie är drygt 314 miljoner kvadratmeter.
Man letar inte "överallt" på en sån stor yta inom rimlig tid.
Man får göra antaganden, t ex max 50-100m från körbar väg, inte i mitten på en sjö, inte under ett hus osv, för att komma ner i ytor man kan rimligen klarar att söka av. Det är fortfarande stora ytor.
Tack för realistisk beskrivning, när man känner det här området är det enerverande att läsa alla tips om typ av ställen som bör sökas efter. Det finns hur många ställen som helst här!
Vad som behövs är kännedom om mgm. Jag är bevandrad i skogarna , är mgm det? Gissar nej. Är mgm med i småkriminella gäng? Sådana har sina gömställen i stan. Har han spelat fotboll, tyckte jag läste det, sök i terräng runt fotbollsplanerna ( de söker som attan runt 1 av dem). Sök runt hans gamla skola, där han lekte som barn. Det är gömslen i de områdena som kommer först upp i minnet på mgm om han har panik.
Att han har medhjälpare på utsidan (av häktet) och tillgång till bil gör att uppgiften att hitta W är som nålen i höstacken.
Jag hoppades på mer initierade upplysningar om mgm:s vardagsliv, det hade kunnat hjälpa.