Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grey.suggan
Om han får livsstid så är han väl ute efter 8 år och han ångrar ingenting, det är normalt i hans hemland. Blir han utvisad så är det ingen big deal där han kommer ifrån. Men utvisa aset och ta inte in fler från mellanöstern, asiater och afrikaner funkar bra. Men de från mellanösten vill inte lära sig nåt.

ja hoppas han får livstid. Tyvärr kan väl bevis frågan bli lite svår när fler är inblandade.
Vem gjorde vad?
Bättre sätta dem på livstid allihop. Och då ska det verkligen vara livstid inte tidsbestämt efter några år.

Tyvärr har dem ju vart för länge i Sverige för att utvisas.
Tror dem kan vänta sig mycket spö i fängelset. Som Ikea mördaren får.
Citera
2019-11-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man blir lite bestört av att tänka på elförbrukningen i hans lägenhet, som steg med 30kwh på lördagen. Det skriker ju verktyg om det nu...
Har inte läst allt i tråden. Vem kommer med uppgiften angående elförbrukningen?

Ganska starkt bevismaterial som polisen har gått ut med??
Senast redigerad av Springerom 2019-11-29 kl. 17:43.
Citera
2019-11-29, 17:41
Medlem
SoZRandoms avatar
Vad är det för snack om elförbrukning? Hör bara folk nämna elförbrukning titt som tätt utan något mer relevant
Citera
2019-11-29, 17:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
vilka är dom tre skrotarna?

Kolla på mina inlägg tidigare så ser du.
Du måste jobba lite för att få fram info och inte enbart skrika efter att få info på tallriken!
Annars finns det en ganska bra sökfunktion.

Jag vill inte vara elak mot dig, men du måste jobba!
Citera
2019-11-29, 17:42
Medlem
Purgees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man blir lite bestört av att tänka på elförbrukningen i hans lägenhet, som steg med 30kwh på lördagen. Det skriker ju verktyg om det nu...

Om det nu är sant det med elförbrukningen så borde någon granne hört verktygen, lägenheter överlag brukar vara rätt lyhörda om det inte är nyproduktion. Känns inte så troligt att de styckat kroppen med en tigersåg även om det nu så kan vara fallet. Vinkelslip är troligare och alla vet ju hur mycket en vinkelslip låter, speciellt i en lägenhet även om där är möbler. Jag hoppas de kollat på pappans jobb ifall där saknas verktyg, till hans lycka kanske det är överlag dålig koll på verktygen där. Skulle dock inte bli förvånad ifall det ligger en vinkelslip på botten någonstans och rostar just nu.

Annars är det väl bara att begära in filmer från järnaffärer, inte omöjligt att någon släkting storhandlat. Nu tar ju lyckligtvis inte många affärer emot kontanter längre vilket gör det ännu enklare att knyta någon till ett köp. Jag hoppas polisen reder ut denna tragiska historia.
Citera
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Gillar att du felciterar, så här skrev jag:
Det i sin tur gör att det de facto inte går att döma någon för mord(utan kropp) fram tills att någon faktiskt dömts (enl. uppdaterad lag) och det bildats ny praxis.
Gällande andra stycket, tredje raden, så har du de facto fel. Det finns inga kända fall, därav måste en kropp hittas (för att säkerställa dödsorsak), annars kan man inte tillämpa lagen tyvärr. Fram tills praxis bildats såklart!

Det krävs särskilda fall för att HD ska ta upp ett fall där praxis redan finns att tillämpa. Du är obildad, erkänn det bara och släpp detta. Du har fel, bevisligen, och kommer få lära dig den hårda vägen genom livet om du fortsätter på samma spår.
Ja, såklart det krävs särskilda skäl. Jag försöker inte hävda att det är varken lätt eller vanligt att bli dömd för mord utan att offrets kropp har hittats. Det enda jag hävdar är att det inte är till 100% omöjligt att bli det. Vilket du själv håller med om.
Och nej, i detta har jag inte "bevisligen fel". Du har tillskrivit mig dina egna argument för att kunna hävda dig själv.

Och vad är grejen med att börja med personliga påhopp? Försök att bete dig som i verkligheten även om det här råkar vara på internet.
Du har några sidor tillbaka kallat folk för "Horunge", för att de inte håller med dig. Det ger inte intrycket av en bildad och intelligent människa. Det ger bara en bild av en ung, arg, osäker människa som än ser världen lite väl svart och vitt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
enda sättet man får dödförklara ngn med 100% säkerhet utan att vara läkare är om huvudet är avlägsnat från kroppen. så torso eller huvud hittat. med största sannolikhet huvud då de identifierat såpass fort.
Hon kan ju haft en tatuering på den hittade kroppsdelen tänker jag,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
enda sättet man får dödförklara ngn med 100% säkerhet utan att vara läkare är om huvudet är avlägsnat från kroppen. så torso eller huvud hittat. med största sannolikhet huvud då de identifierat såpass fort.
Det var som fan. Du menar att DNA inte räcker alltså?
Citera
2019-11-29, 17:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Lane utanför Uddevalla ligger inte på Orust och det var troligen där kroppsdelen hittades.

FÖR 22 MINUTER SEDAN
En av frivilligorganisationerna, FIKK, har fått besked av polisen att de ska fortsätta sökandet i Lane, utanför Uddevalla.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7347756
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ok tack för info. Har letat polisavspärrningar runt i stan men inget hittat. Lane ligger strax norrom, vägen mot Färgelanda.
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Vet inte vad dem heter, sök i tråden så kanske du hittar namnen!

Men en var i Färgelanda och en ovanför Glimmingen och sedan på Orust
Ni som är inne på bilskrotar... finns det någon i Lane där FIKK har sökt i dag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Omöjligt att säga vilken kroppsdel som är funnen. Man klarar sig inte länge utan en hel eller del av arm/ben om man inte får akut sjukvård. DNA-analyser, direkta tecken på identitet (ansikte, ev nagellack, tatueringar, födelsemärken m m), tecken på död (s k likfläckar uppstår inom 30 min på hela kroppen) och det enkla faktum att landet inte direkt kryllar av nyligen styckade kroppar gör att det går rätt fort att konstatera vem kroppsdelen tillhör och säga att personen är död.

Undrar vad som gjort att pappan nu blivit häktad igen på sannolika skäl.

Misstänker också att åtalet kommer att sluta i Mord alternativt dråp + brott mot griftefriden.
Citerar mig själv eftersom det fortsätter diskuteras hur de lyckats identifiera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Rykten går att Wilma anmält T's pappa för våldtäkt för ett par veckor sedan.

Detta är ju oerhört tragiskt om denna information stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Men vad som framkommit från vittnen, att man hörde dunsar i trapphuset under natten och såg billjus, så tror jag han tog ner kroppen i ett stycke till ett fordon och gjorde styckningen senare, antagligen för att försvåra att hitta kroppen men också för att sprida delarna. Alternativt så är dunsarna från en väska modell större, därav dunsarna.
Varför i hela friden skulle man stycka en kropp för styckandets skull, kan inte se någon annan andledning att stycka en att göra det lättare för transport, eller är det något jag missar här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in