Citat:
Ursprungligen postat av
certinaknox
Gillar att du felciterar, så här skrev jag:
Det i sin tur gör att det de facto inte går att döma någon för mord(utan kropp) fram tills att någon faktiskt dömts (enl. uppdaterad lag) och det bildats ny praxis.
Gällande andra stycket, tredje raden, så har du de facto fel. Det finns inga kända fall, därav måste en kropp hittas (för att säkerställa dödsorsak), annars kan man inte tillämpa lagen tyvärr. Fram tills praxis bildats såklart!
Det krävs särskilda fall för att HD ska ta upp ett fall där praxis redan finns att tillämpa. Du är obildad, erkänn det bara och släpp detta. Du har fel, bevisligen, och kommer få lära dig den hårda vägen genom livet om du fortsätter på samma spår.
Ja, såklart det krävs särskilda skäl. Jag försöker inte hävda att det är varken lätt eller vanligt att bli dömd för mord utan att offrets kropp har hittats. Det enda jag hävdar är att det inte är till 100% omöjligt att bli det. Vilket du själv håller med om.
Och nej, i detta har jag inte "bevisligen fel". Du har tillskrivit mig dina egna argument för att kunna hävda dig själv.
Och vad är grejen med att börja med personliga påhopp? Försök att bete dig som i verkligheten även om det här råkar vara på internet.
Du har några sidor tillbaka kallat folk för "Horunge", för att de inte håller med dig. Det ger inte intrycket av en bildad och intelligent människa. Det ger bara en bild av en ung, arg, osäker människa som än ser världen lite väl svart och vitt.