Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-20, 14:30
Moderator
OYs avatar
Någon som har pejl på vid vilken sjö en kvinna väcktes av sin hund mitt i natten mellan torsdagen och fredagen?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sett till Google Maps så ligger det vid en sjö samt en trafikerad rastplats modell större, Laxbutiken verkar ha en restaurang enl yttre fasad på huset.....

Sett till sjön är det gräs ned till vattnet så rött bra plats att gömma en kropp!
Ok ,tack för bra förklaring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jojo. Men sen vet man ju inte hur den ser ut och vilka djur som varit på den. Måste ju binda MGM till brottet, så varje timme e avgörande

Bidningen går nog fint, de har ju kläderna, man är väldigt skicklig på den biten. Bara man har kroppen och kan bevisa att hon faktiskt är avliden.
Citera
2019-11-20, 14:31
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Vad om styvmamman har något med försvinnandet att göra?
Inte ett skit skulle jag säga!
Citera
2019-11-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Detta tjatade jag om igår. Jag hoppas och antar att de har anledning att leta i Ljungskile, men det känns långsökt.

Jag kan inte släppa Stadsfjället.

Jag tänker ju så att skulle ja gömma något jag verkligen inte vill att nån skall hitta. Då hade ja ju gömt det i ett område jag själv känner väl till .

Tycker det var så konstigt att FIKK inte hade riktat in sig på det .
Citera
2019-11-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Bidningen går nog fint, de har ju kläderna, man är väldigt skicklig på den biten. Bara man har kroppen och kan bevisa att hon faktiskt är avliden.

Ja precis, men börjar bli lite orolig
Citera
2019-11-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
börjar bli lite orolig

Behövs nog inte. Detta är ett enkelt fall skulle jag säga.
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är Restaurangen avspärrad? Du får nog vara lite mer berättande i dina inlägg för att slippa hundra följdfrågor.

Nej, jag är inte vid Laxbutiken nu och kan inte rapportera live. Hade gärna åkt dit om jag inte legat däckad i feber..

Det är kort och gott en restaurang där man äter företrädelsevis fiskrätter. En del bussresor går dit med daglediga pensionärer. Visst, de har got mat! Har ätit där några gånger.

Nej, jag bor inte i dessa trakter.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Inte ett skit skulle jag säga!

Hur kan ni veta det så här tidigt in i fallet?
Man ska aldrig låsa sig fast vid en MGM i början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Hur svårt ska det vara att knäcka pojkvännen?
Pojkvännen verkar inte ha några nerver av stål.
Räcker med att titta på han. Så allt tror jag hänger på hur länge polisen ska dalt och vara snälla mot MGM.

Har du insyn i utredningen? Annars kan du inte riktigt veta om det daltas eller inte. Expressen uppger att de börjat söka på nytt ställe efter uppgifter från pojkvännen så något händer i alla fall.
Citera
2019-11-20, 14:34
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Kan du berätta vad Laxbutiken är, ett område eller en affär?
https://goo.gl/maps/6WhJh8mESLnijnN18
Laxbutiken är en välbesökt affär och restaurang som ligger vid havet. Tillsammans med rastplats och Shell bensinstation och 7eleven
Nedanför är det gångbana och vass och svår terräng ca 50-100 meter ut mot havet. Går ofta mycket folk på helgen Det är förmodligen detta område som är avspärrat.

Det brukar vara så att när polisen ringat in ungefär vart de skall leta så ringer boende i området in på allt som ser misstänkt ut. Men med drönare borde det inte behöva spärras av tills de bekräftat att de hittat något.
Senast redigerad av Hetsmongo 2019-11-20 kl. 14:43.
Citera
2019-11-20, 14:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är inte det där med eld en trådsanning och inget annat? Finns ingen källa som uppgivit att någon brand eller eld skulle ha varit inblandad. Tvärtom så har styvmamman skrivit att de hittat hennes skor, hade de varit delvis brända hade hon nog skrivit det.

Nej. Fakta.

Två brandplatser har påträffats. Vid den ena har brandskadade skor och glasögon hittats.

En pälsjacka/kappa har också påträffats (liknade den hon bar vid försvinnandet)

Källa: https://www.expressen.se/gt/wilma-an...17-forsvunnen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in