2020-08-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han lade ut falska spår.
Han åkte med arbetsbilen flera ggr till ån på måndagen för att fejka dumpning. Kanske hade han också bevakning på sopphämtningen (om det var på måndagen,) så den gick utan problem.
Många poliser , helikopter, dykare, m.m sökte i ån och havet med omnejd.

Åklagaren tog aldrig upp å besöken med thisko.
Kanske för han i efterhand förstod att thiskon blåst dom.
Ja det vill åklagaren gärna inte erkänna givetvis. Och det kan nog T stoltsera med inom sig ngr månader , även om han fått livstid tror ja han tänker att han va så smart som lurade en hel poliskår o åklagare! Fast han glömde en viss del..
Citera
2020-08-06, 21:47
Medlem
På sida 212 och 224 i fupen står det än skärbräda i diskhon, konstigt att den just ska va där när det precis skett ett mord med styckning, knivar ligger ju där också men dom undersökte polisen och där hittades lite blod och vävnadsrester men skärbrädan då? kan tycka att dom borde undersökt brädan där borde dom säkert hittat bevis? en slump att den ska stå där precis när det begåtts ett styckmord jo tjena

Någon som vet om skärbrädan har undersökts av polisen?
Citera
2020-08-06, 21:47
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag undrar om det inte är soppåsarna.

https://www.sansac.se/sv/e-handel-pr...ase-9-liter-02

Mått B/bxH 200/150x360 mm
Volym 9 liter
Material Papper
Utförande För matavfall
Förpackning Buntar på pall: 80st/bunt, 22 000st/pall

Men bredden missar med minst 2-4 cm.

Men enligt bilden så kan den ju har kasat runt lite när han slängde ner delarna...

Jag ska kolla lite i badrummet nu. Där fanns en skurhink och en papperskorg.

"Jag kan inte se det ni ser men om ni har rätt betyder det att siffrorna är spegelvända på det okända föremålet för att ha kunnat göra ett rättvänt avtryck på golvet. Tänk stämpel.

Jag tillhör de som ser avtryck från en skurhink som flyttats.
Ett tips, höj ljusstyrkan till max på telefonen/datorn.
Ja det är nog så med det avtrycket.
tod en skurhink i duschen. Men det kan absolut funnits en till, eller en form av hink.
"

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-08-06 kl. 21:51.
Citera
2020-08-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag kollade dem. Men de är ganska dyra.

Vad tror du om en surfplatta då? kankske den här? måttt 24x 16 kanske för att fota eller spela in med det han just gjort och ha som minne? https://www.elgiganten.se/product/da...E&gclsrc=aw.ds
Citera
2020-08-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jag har funderat på exakt samma som du skriver här! 👍 fins liten skogsdunge bakom vaktisens hus, plus han lär spela golf, var? Har T vart med nångång?
Varför vaktisen försökte " hindra" eller störa polisens arbete där och då, enligt soptjejen. Varför vaktisen inte kontaktat polisen om plastpåsarna med Ts namn och blodigt kuddvar, han hade ju tittat i och konstaterat fyndet? Vid det laget den 25/11 visste han med 100% säkerhet att T satt i finkan som misstänkt, vaktisen hade ju öppnat dörren till polisen när Tishko hämtades! Mysko vaktis, btw ägde han hu set på den tiden T fick lägenheten, är det lätt och få lägenhet i Uddevalla?

T undrade vad w gjorde på sunningen.

Det var ju vaktis eller hans fru som hade kopplingar dit. Så vad gjorde w där?

Och.
Fortfarande inte utrett att de påsarna som hittade i soprummet hade T namn på sig och den andra påsen hade vaktis frus namn. Innehållet var kuddvar i dessa..

Man kan undra. Medhjälp eller..??
Citera
2020-08-06, 22:20
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Vad tror du om en surfplatta då? kankske den här? måttt 24x 16 kanske för att fota eller spela in med det han just gjort och ha som minne? https://www.elgiganten.se/product/da...E&gclsrc=aw.ds

Den verkar passa in i stk. Hoppas att polisen kollar in det där.

Jag tror nog att styckade W i 14 delar, tyvärr..

2 ben x 2. 3 leder. 3x2=6
2 armar x 2 . 3 leder. 3x2=6
1 torso 1x1
1 huvud. 1x1
= 14.

Jag tror nog att den där Slisko körde på utanför vanligt mänskligt beteende.
Nu sitter svinet och dessutom flinar och pekar Fuck-fingret till W anhöriga.

FY FAN!!

Nu måste jag sova. Ha en bra dag. Forska vidare och hjälp samhället att nagla svinet i HR!
Citera
2020-08-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
En skärbräda kanske som han använde för att skära huvudet av henne? likt den här? https://www.kitchentime.se/p/skarbra...RoClmMQAvD_BwE

En skärbräda föreslog jag för länge sen. Wilmas mamma vet kanske om de hade en sådan, men det spelar väl mindre roll nu....
Citera
2020-08-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
En skärbräda föreslog jag för länge sen. Wilmas mamma vet kanske om de hade en sådan, men det spelar väl mindre roll nu....

Jag tror på skärbräda eller en surfplatta, surfplattan till att fota eller spela in det han gjorde så la han den, när han gjorde något annat där, man ser att det som legat där har glidit runt lite också om man zoomar in.
Citera
2020-08-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kanske var det saknade vita tvättkorgen..

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Kolla även vidare på vad @Caticorn säger tidigare i tråden.

"Hörredu... jag vill minnas att jag sett W med en vit tvättkorg.
Det var när jag bodde där och hade tvätt tid. Då stod hon i tvättstugan när jag skulle ladda om för andra omgången.

Hon trodde jag tagit hennes tvätt tid, det visade sej att hon tagit fel på dag och att hon skulle tvätta dagen efter.

Vi skrattade åt det och hon tog tag i en full tvättkorg och jag kände att jag tyckte synd om henne för den var överfull, konka den från källaren och alla dessa trappor. Och minns att den var vit."

"När det gäller den där tvättkorgen. Hm...
De flesta har väl en tvättkorg.
Var tog den vägen?
Jag vet inte. Har inte sett den vita tvättkorgen sedan jag såg W med den i tvättstugan.

Jag har kollat alla bilderna i Fupen men ser ingen tvättkorg i Lgh eller bilder från vinden.
Ska stå en svart tvättkorg i sovrummet.

Luktade den illa?
Stod den på vinden, tvättstugan eller på balkongen.
Tvättkorgen? Den såg jag bara då när jag träffade henne i tvättstugan, inte efter.
Det andra tipset är inringt och undersökt minst två gånger. Det tipset har inget med tvättkorgen å göra samt att det ringdes in tidigare denna månaden. Jag får enligt polis inte yttra mej om vad det är för tips jag ringt in om tidigare denna månaden i samband med att jag varit i huset.

Jag ser inga bilder tagna från balkongen i Fupen.
Inte från balkongen kanske, men från väggen där balkongen är finns det bilder.

Berätta gärna lite mer och ring till Timmersjö för detta tycker jag är ganska intressant.
Vet inte vad mer jag kan berätta mer än att allt jag skriver är inringt samt att jag idag la till ytterligare två tips. Ett från december (inringt i december) och ett från igår.
"
Vaddå, tvätta han kläder mitt i natten eller !
Citera
2020-08-06, 22:44
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Det var sympatisk skrivet...men du måste förstå.."vissa" "sk" människor" från andra "främmande kulturer"har inte respekt,för andra orena ..så som de ofta påtalar så tyvärr,ledsen...En AR.B kan aldrig ha fel erkänna misstag..då erkänner man svaghet..förlorar sin "manlighet"

Jag tillhör den skara människor som inte fördömer människor som onda pga deras etnicitet!
Jag tror och hoppas FORTFARANDE att Tishkos pappa kan vara den person som får honom att berätta!
Kanske har jag fel, men min vädjan till pappan är för att Wilma’s nära och kära ska kunna få någon form av sinnesro...
Hur hemsk sanningen än må vara så måste det oavsett vara bättre för dom närmsta att få svar på alla frågor och få veta var resten/resterna av Wilma har dumpats 😓.
Citera
2020-08-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
T undrade vad w gjorde på sunningen.

Det var ju vaktis eller hans fru som hade kopplingar dit. Så vad gjorde w där?

Och.
Fortfarande inte utrett att de påsarna som hittade i soprummet hade T namn på sig och den andra påsen hade vaktis frus namn. Innehållet var kuddvar i dessa..

Man kan undra. Medhjälp eller..??

Njaa...? Har för mig att den andra påsen tillhörde en ung tjej som bor alldeles nära platsen där polisen plockade upp den flaxande T. på mordkvällen?
Dessutom bor vaktisen relativt nära T. inte väl nära till Sunningen alls, har jag fel info från vännen google map?
Citera
2020-08-06, 23:26
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Hata slumpen. I mitt inlägg här den 24/7 nr 48921 fick jag det till att TS besökt området Förmansvägen - Nitaregatan ( gatan skulle det ju vara - ej vägen ) flera ggr den 18/11. Jag har sett att andra placerar besöken med bil mer västerut ( Bohusgården ). Följande kan man ju fundera lite på: 1. I domen sid 29-30 står det att vaktmästaren är nere i soprummet 08.00 måndagen den 18/11 och ser två större påsar i en av de tre stora soptunnorna. FUP sid 801 lite virrigt - står om tisdag 2. Soptunnorna töms måndagar 12.30 enligt FUP renhållningspersonalen. 3. Vid tömning 12.30 måndagen den 25/11 hittas två stora påsar och en mindre plastpåse. Om det är samma påsar måste TS ha flyttat ut dessa mellan 08.00 och 12.30 den 18/11 och lagt in dessa i behållaren efter tömningen och mellan 12.30 den 18/11 och 10.00 den 19/11 då han ej var frihetsberövad. Eller så har det blivit feltolkat ? Enligt FUP sid 809-810 och sid 812-813 renhållningspersonalen finner dessa vaktmästaren lite halvudda. Kollade var vaktmästaren bor och hamnade i det område som jag fick det till att TS besökt 18/11. Hur väl kände TS vaktmästaren ? Hata slumpen.
18/11 fastskötaren Steve att det låg 2 stora plastpåsar låg i ena tunnan av 3. (Han var där vid 8.00) Han försökte trycka ned det men åkte upp igen, madrass el dyl säger han. Hemtjänst bil röd var parkerad där på baksidan 8-8.30 ca och kl 11.30 igen. Han såg aldrig Tishko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in