Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 09:34
Medlem
Nu är det poliser vid Runnevattnet. Såg ingen båt dock.

Edit: Drönare och hund. Ligger fö en liten roddbåt på land.
Senast redigerad av Kidrauhl 2019-11-23 kl. 09:43. Anledning: Tilläg
Citera
2019-11-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja, han verkar inte ha gjort sig nåt större besvär än att kopiera en länk. Trots att han visste att den han älskade och levde tillsammans med varit försvunnen i flera dagar. Det är minst sagt konstigt. Sånt beteende kan bara betyda att han vet mer om hennes försvinnande, som polis och åklagare har konstaterat. Om hans far hjälpt honom kan de ha grävt ner henne var som helst. En vattengrav är också möjlig.
Eller eldat upp.
Citera
2019-11-23, 09:40
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Kanske för att han är jäkligt rädd för dom han är skyldig pengar?
Vad syftar du på då?
Citera
2019-11-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Willma hoppade av gymnasiet vad jag läst till mig. Studiebidrag dras in.
Vad gjorde hon på dagarna?
Hur fick hon pengar att överleva?
Hade hon några intressen?
Hon sökte arbete med något... 24 7 (läste något i tråden tidigare)

Ja och om det inte är annorlunda i Uddevalla så lär hon inte få socialbidrag/bostadsbidrag heller då hon är under 18, en kompis barn fick inget bidrag fast hon va 20 och skulle tvingas lämna lägenheten då hon va utan jobb utan föräldrarna fick betala hyra och mat.

Ja sökte väl jobb som barnvakt men om hon fick napp är oklart, även om hon fått något jobb så är de bara nån gång då och då kan jag tänka. Men pojkvännen kanske tjänade så bra på sin timanställning hos hemtjänsten så han försörjde henne.
Citera
2019-11-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Vad är det för iakttagelser som gjorts där? Har MGM någon känd koppling dit?

Läs här:

https://www.expressen.se/gt/krim/pol...acka-hittades/

Vassbovägen, Kolbengtserödsjön.
Ca 15-20 minuters bilfärd från MGM bostad om man ska tro Google Maps.

Vet inte om han har koppling dit.
Citera
2019-11-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Kanske för att han är jäkligt rädd för dom han är skyldig pengar?

Jävligt konstigt beteende då, borde väl varit orolig och funderat vart hon va istället för kaxig och ointresserad som styvmamman uttalade sig i tidningen om, nja den historien går fet bort.
Citera
2019-11-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Att hon är isolerad, grundrar ni på att inga vänner till henne skriver på forumet eller att hon hoppat av gymnasiet eller både och?

Ifall det stämmer att hon hoppat av gymnasiet så hoppas jag verkligen att hennes föräldrar tagit ett snack med henne, gymnasielärarna har självklart kontakt med föräldrarna. Fastän avhopp får tjejen fortfarande bo hos MGM för föräldrarna. Här har föräldrarna ett stort ansvar, det kanske dom med tagit och det finns naturliga val till att W hoppat av, om hon nu gjort det.

Men ärligt talat.. jag sitter och tänker tillbaka på min tid jag hade ett destruktivt förhållande med en pojkvän som var allt annat än snäll. Vi höll ihop från jag var ca 14-17 tillochfrån. Jag bodde hos honom, hoppade av gymnasiet andra året och man kan tro jag hade en skit uppväxt och ej närvarande föräldrar.. vilket absolut inte stämmer! Jag hade bästa uppväxten och väldigt närvarande föräldrar. Men ärligt talat, jag var 17 år (skulle fylla 18 någon månad efter) och vad skulle de göra? Tvinga mig gå i skolan? Nej, ej skolplikt på gymnasiet. Låsa in mig? Nej, funkar inte så. Det som dock skiljer åt är att mina föräldrar hade saknat mig efter 1 dag, vi hördes av varje dag fastän jag bodde hos pojkvännen och det hade verkligen varit konstigt om jag ej svarade på en dag. Vilket är väldigt konstigt gällande Wilmas fall att det gick så pass många dagar utan att hon saknades. Plus att även fast jag hade bästa föräldrarna som gjorde (gör) allt så vågade jag inte berätta vilken skit pojkvän jag egentligen hade, för jag hoppades alltid på att han skulle förändras och med facit i handen x antal år senare är jag så jävla glad att jag bröt med honom innan det var försent! Med allt detta sagt... vad tycker ni föräldrarna skulle göra i Wilmas fall??
Citera
2019-11-23, 09:55
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Nu är det poliser vid Runnevattnet. Såg ingen båt dock.

Edit: Drönare och hund. Ligger fö en liten roddbåt på land.

Det har letats i det området. Kan det ha hittats något intressant där av sökare? Lite fynd har ju ändå lämnats till polisen.
Citera
2019-11-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag hoppas du skämtar? Eftersökshundar är inte ens i närheten av vad en likhund är. Det är som att säga "kom så går vi o plockar äpplen - där är ett päronträd"

Jag tror de hittar henne....så småningom.
Varför tror du inte att de gör det/var finns hon?
Som någon påpekade i tråden kan hundar känna liklukt på långt håll, och det har hänt att vanliga husdjur, dvs otränade hundar, har hittat lik när de varit ute och gått i skog och mark.
Citera
2019-11-23, 09:56
Medlem
vatchas avatar
Är det någon här som har en stark teori om var han kan ha gömt henne? Ska ut och leta, men känner att jag vill ge mig ut själv och söka av områden som en så länge inte blivit sökta.
Tänker främst norr om dalaberg i skogarna.
Citera
2019-11-23, 09:59
Medlem
ulfebs avatar
Fy fan för Sverige idag.
Sänder mina tankar till Wilmas familj.
Hoppas ni får ett avslut på allt inom snar framtid.
Jag bara ber att hon hittas vid liv !!!! 😔
Citera
2019-11-23, 10:00
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Men ärligt talat.. jag sitter och tänker tillbaka på min tid jag hade ett destruktivt förhållande med en pojkvän som var allt annat än snäll. Vi höll ihop från jag var ca 14-17 tillochfrån. Jag bodde hos honom, hoppade av gymnasiet andra året och man kan tro jag hade en skit uppväxt och ej närvarande föräldrar.. vilket absolut inte stämmer! Jag hade bästa uppväxten och väldigt närvarande föräldrar. Men ärligt talat, jag var 17 år (skulle fylla 18 någon månad efter) och vad skulle de göra? Tvinga mig gå i skolan? Nej, ej skolplikt på gymnasiet. Låsa in mig? Nej, funkar inte så. Det som dock skiljer åt är att mina föräldrar hade saknat mig efter 1 dag, vi hördes av varje dag fastän jag bodde hos pojkvännen och det hade verkligen varit konstigt om jag ej svarade på en dag. Vilket är väldigt konstigt gällande Wilmas fall att det gick så pass många dagar utan att hon saknades. Plus att även fast jag hade bästa föräldrarna som gjorde (gör) allt så vågade jag inte berätta vilken skit pojkvän jag egentligen hade, för jag hoppades alltid på att han skulle förändras och med facit i handen x antal år senare är jag så jävla glad att jag bröt med honom innan det var försent! Med allt detta sagt... vad tycker ni föräldrarna skulle göra i Wilmas fall??
Bra att du tog dig ur skithögen!
Det är ju just nu försent för Wilmas föräldrar att göra något. Vi kan väl i alla fall hoppas på att de varnade henne för att umgås med kurder och andra klanfolk..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in