Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-11-23, 09:46
Medlem
Har för mig att alkohol gör att kroppen skickar maginnehållet vidare till tarmarna mycket snabbare än normalt.

När tarmarna är fulla med osmält mat så bildas jävligt mycket gas.
Särskilt när det är kolhydrater.

Och sen arbetar tarmarna också alldeles för fort, så vattnet i avföringen hinner inte absorberas av tarmarna = diarré
Citera
2019-11-28, 00:49
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Nu är det ett par-tre fyllor sedan jag startade tråden och jag kan konstatera att tipset om att dricka ur glas har om inte rått bot på så åtminstone avhjälpt problemet. Jag har provat både att medvetet dricka allt ur glas och likaså ur burk och faktum är att jag kände betydligt mindre bukspändhet och erfor mindre väderspänningar efter kvällen med glas än efter kvällen med burk.

Men - vetenskapen går ut på att man inte bara ska kunna visa på ett skeende utan även bevisa skeendet genom upprepning. Därför har jag i vetenskapens namn inhandlat nya öl och är som bäst på väg att genomföra experimentet ännu en gång. Får jag samma resultat efter dessa båda ölkvällar så vågar jag påstå att det är vetenskapligt bevisat att väderspänningar i samband med ölfyllor härstammar från hur man intar drycken.

Vad man utstår för vetenskapen.

Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Hundar brukar näppeligen reagera på dessa fenomen, även fotsvett är accepterat till 100% 🤣🤣🤣
Jodå, min dvärgpudel reagerar på skarpa plötsliga ljud som inträffar mitt i nattens mörker. Han sätter sig käpprätt upp i sängen (vi sover tillsammans) och tittar sig yrvaket omkring.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2019-11-28 kl. 00:51.
Citera
2019-11-28, 00:54
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nu är det ett par-tre fyllor sedan jag startade tråden och jag kan konstatera att tipset om att dricka ur glas har om inte rått bot på så åtminstone avhjälpt problemet. Jag har provat både att medvetet dricka allt ur glas och likaså ur burk och faktum är att jag kände betydligt mindre bukspändhet och erfor mindre väderspänningar efter kvällen med glas än efter kvällen med burk.

Men - vetenskapen går ut på att man inte bara ska kunna visa på ett skeende utan även bevisa skeendet genom upprepning. Därför har jag i vetenskapens namn inhandlat nya öl och är som bäst på väg att genomföra experimentet ännu en gång. Får jag samma resultat efter dessa båda ölkvällar så vågar jag påstå att det är vetenskapligt bevisat att väderspänningar i samband med ölfyllor härstammar från hur man intar drycken.

Vad man utstår för vetenskapen.

Jodå, min dvärgpudel reagerar på skarpa plötsliga ljud som inträffar mitt i nattens mörker. Han sätter sig käpprätt upp i sängen (vi sover tillsammans) och tittar sig yrvaket omkring.
Denna forskning angående väderspänningar kan ge dig ett Nobelpris om du bara nailar det!!
Citera
2019-12-29, 12:05
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Det är kolsyran garanterat ...
Tror inte det. Dricker alltid bara kolsyrat vatten och jag fiser nästan aldrig.
Däremot rapar jag efter någon minut om jag druckit en hel burk med Ramlösa hastigt efter träning.
Citera
2019-12-29, 18:47
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfettet
Ett välkänt faktum. Dricka mycket öl = full sprutt i mage och tarmar, för mig iaf. Nästan så man funderar på att lägga ner skiten.

Inte så dumt. Skulle man kunna tänka sig att en rejäl ölkväll skulle kunna användas till att "mocka ur systemet" och så att säga rensa upp?
Själv dricker jag väldigt lite öl numera, men man kanske måste ta en 6 pack någon gång i månaden eller så av rena hälsoskäl?
Citera
2020-05-23, 14:07
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
1 liter vin om dagen? mår du bra?
Javisst, en liter vin om dagen funkar. Man vänjer sig vid alkoholen, du borde testa.
Citera
2022-06-04, 21:49
Bannlyst
Citat:
Jag sysslar med lite amatöralkoholism på hobbybasis och dricker starköl flera kvällar i veckan. Alltid stark starköl, gärna sjukommatvåan eller Sofiero Guld och liknande billig öl. På natten efter en sådan öldrickarkväll, och även dagen därpå, sväller min mage upp och jag erfar även kraftiga väderspänningar. Det var givetvis roligt i början men jag börjar undra varför nu när det inte verkar gå bort av sig själv. När jag var yngre hände aldrig detta, det är något som smugit sig på med åren.

Nu undrar jag varför? Kan det ha med bryggjästen att göra? Jag dricker ändå en fyra-sex burkar vid varje tillfälle. Eller kan det ha att göra med att jag med åren börjat bli glutenintolerant? Jag äter nämligen väldigt sällan bröd så jag har inget att jämföra med där. Pasta äter jag i och för sig, men jag upplever inte att det yttrar sig på samma ljudliga vis som efter en ölafton.

Några tankar och idéer? Det är inte så illa att jag tänker sluta med mina trivsamma små samkväm på egen hand, i värsta fall får jag lära mig leva med det, men det kunde likväl vara intressant att veta?

Och nej, jag tänker heller inte prata med läkaren. Läkarvetenskapen har tyvärr en väldigt styvmoderlig syn på levnadsglädje och läkaren vill helst att man ska tillbringa all vaken tid i löparspåret och enbart äta selleri hela livet för att "leva hälsosamt". Därför vänder jag mig hellre till andra vällustingar här på Flashback.

Läste i annan tråd att du äter en gång per dygn, och då ca 2.5kg mat .

Det är klart att du har problem med magen därför.

Börja ät som normala människor, och drick inte öl mer än 1 kväll i veckan.
Citera
2022-06-05, 03:57
Medlem
trottwells avatar
På apoteket finns tabletter som är effektiva mot gaser i magen, dessa innehåller dimetikon.
Det kan vara lönt att prova.
Citera
2022-06-05, 16:05
Medlem
Citat:
Jag sysslar med lite amatöralkoholism på hobbybasis och dricker starköl flera kvällar i veckan. Alltid stark starköl, gärna sjukommatvåan eller Sofiero Guld och liknande billig öl. På natten efter en sådan öldrickarkväll, och även dagen därpå, sväller min mage upp och jag erfar även kraftiga väderspänningar. Det var givetvis roligt i början men jag börjar undra varför nu när det inte verkar gå bort av sig själv. När jag var yngre hände aldrig detta, det är något som smugit sig på med åren.

Nu undrar jag varför? Kan det ha med bryggjästen att göra? Jag dricker ändå en fyra-sex burkar vid varje tillfälle. Eller kan det ha att göra med att jag med åren börjat bli glutenintolerant? Jag äter nämligen väldigt sällan bröd så jag har inget att jämföra med där. Pasta äter jag i och för sig, men jag upplever inte att det yttrar sig på samma ljudliga vis som efter en ölafton.

Några tankar och idéer? Det är inte så illa att jag tänker sluta med mina trivsamma små samkväm på egen hand, i värsta fall får jag lära mig leva med det, men det kunde likväl vara intressant att veta?

Och nej, jag tänker heller inte prata med läkaren. Läkarvetenskapen har tyvärr en väldigt styvmoderlig syn på levnadsglädje och läkaren vill helst att man ska tillbringa all vaken tid i löparspåret och enbart äta selleri hela livet för att "leva hälsosamt". Därför vänder jag mig hellre till andra vällustingar här på Flashback.

Jag har haft samma fundering. Amatör som man är har man såklart ingen aning om varför det sprutar vatten ur rumpan när man regelbundet spöar sina organ.

Jag har gjort en grundlig läkarundersökning och det är inga som helst fel på mig. Det enda jag inte lyfte då var att jag dricker kopiösa mängder öl. Jag underdrev antalet enheter med 1/5 och dem påpekade att det kan vara därför jag har problem med magen och att jag borde trappa ned.

Vilka puckon, det var bara att byta till vin så blev kottarna fasta som cement. Man får även se till att skippa bakispizzan. En återställare är lättare för magen. Om du råkar få i dig några bira så brukar även en fernet göra susen. Är man för hungrig så kan jag rekommendera någon centralstimulerande substans för att dämpa känslorna.

Andra väljer ju även att var snäll mot kroppen. Jag har hört att det är så man får ett långt och lyckligt liv med krämiga små fiberkottar.

Lycka till
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in