Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Jag sysslar med lite amatöralkoholism på hobbybasis och dricker starköl flera kvällar i veckan. Alltid stark starköl, gärna sjukommatvåan eller Sofiero Guld och liknande billig öl. På natten efter en sådan öldrickarkväll, och även dagen därpå, sväller min mage upp och jag erfar även kraftiga väderspänningar. Det var givetvis roligt i början men jag börjar undra varför nu när det inte verkar gå bort av sig själv. När jag var yngre hände aldrig detta, det är något som smugit sig på med åren.
Nu undrar jag varför? Kan det ha med bryggjästen att göra? Jag dricker ändå en fyra-sex burkar vid varje tillfälle. Eller kan det ha att göra med att jag med åren börjat bli glutenintolerant? Jag äter nämligen väldigt sällan bröd så jag har inget att jämföra med där. Pasta äter jag i och för sig, men jag upplever inte att det yttrar sig på samma ljudliga vis som efter en ölafton.
Några tankar och idéer? Det är inte så illa att jag tänker sluta med mina trivsamma små samkväm på egen hand, i värsta fall får jag lära mig leva med det, men det kunde likväl vara intressant att veta?
Och nej, jag tänker heller inte prata med läkaren. Läkarvetenskapen har tyvärr en väldigt styvmoderlig syn på levnadsglädje och läkaren vill helst att man ska tillbringa all vaken tid i löparspåret och enbart äta selleri hela livet för att "leva hälsosamt". Därför vänder jag mig hellre till andra vällustingar här på Flashback.
Jag har haft samma fundering. Amatör som man är har man såklart ingen aning om varför det sprutar vatten ur rumpan när man regelbundet spöar sina organ.
Jag har gjort en grundlig läkarundersökning och det är inga som helst fel på mig. Det enda jag inte lyfte då var att jag dricker kopiösa mängder öl. Jag underdrev antalet enheter med 1/5 och dem påpekade att det kan vara därför jag har problem med magen och att jag borde trappa ned.
Vilka puckon, det var bara att byta till vin så blev kottarna fasta som cement. Man får även se till att skippa bakispizzan. En återställare är lättare för magen. Om du råkar få i dig några bira så brukar även en fernet göra susen. Är man för hungrig så kan jag rekommendera någon centralstimulerande substans för att dämpa känslorna.
Andra väljer ju även att var snäll mot kroppen. Jag har hört att det är så man får ett långt och lyckligt liv med krämiga små fiberkottar.
Lycka till