Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-22, 14:57
Medlem
Till er som inte väljer att kalla er själva för feminister

Varför? Är ni ens medvetna om den egentliga betydelsen och hur kan ni inte ställa er bakom den?

Jag är själv feminist men jag är inte extrem på något sätt. Jag tror bara på jämlikhet.
Citera
2019-11-22, 15:05
Medlem
Det handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter OCH skyldigheter som män. Och det ställer många kvinnor inte upp på. Därför kan man inte vara feminist. Var dig själv.
Citera
2019-11-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter OCH skyldigheter som män. Och det ställer många kvinnor inte upp på. Därför kan man inte vara feminist. Var dig själv.

Jag håller med om det du säger men jag förstår inte på vilket sätt feminism inte lever upp till det. Bara för att vissa väljer att förvränga feminism så betyder det ju inte att den egentliga betydelsen inte stämmer. Jag är mig själv och en del av mig själv är tron på det du sa. Att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Det är feministiskt.
Citera
2019-11-22, 15:08
Medlem
Jag kallar mig inte feminist då rörelsen är så pass splittrad. Jag tycker det är bättre att stå för jämställdhet, vilket är en princip, en självklarhet och inte i en ideologi. Det är självklart för en normalt fungerande människa att män och kvinnor ska behandlas lika och ges samma möjligheter.
Citera
2019-11-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejalindstr

Varför? Är ni ens medvetna om den egentliga betydelsen och hur kan ni inte ställa er bakom den?

Jag är själv feminist men jag är inte extrem på något sätt. Jag tror bara på jämlikhet.

Vad betyder ordet feminist? Feminism har liksom HBTQ och miljö kapats av vänstern. Vad betyder alla människors lika värde? Var Hitler och Stalin lika mycket värda som en av de judar och oliktänkande dom tog livet av? Om det sker ett terrordåd i Sverige blir det landssorg om 100 personer sprängs i Irak rycker vi på axlarna
Senast redigerad av femtaliess 2019-11-22 kl. 15:10. Anledning: tillägg
Citera
2019-11-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dukeen
Jag kallar mig inte feminist då rörelsen är så pass splittrad. Jag tycker det är bättre att stå för jämställdhet, vilket är en princip, en självklarhet och inte i en ideologi. Det är självklart för en normalt fungerande människa att män och kvinnor ska behandlas lika och ges samma möjligheter.

Och om det finns ett ord för det så kan man ju använda det. Kanske kan användandet av ordet hos personer som inte är extrema bidra till att det blir mindre splittrat. Att det speglar just det som det var tänkt att det skulle göra från början.
Citera
2019-11-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Vad betyder ordet feminist? Feminism har liksom HBTQ och miljö kapats av vänstern. Vad betyder alla människors lika värde? Var Hitler och Stalin lika mycket värda som en av de judar och oliktänkande dom tog livet av? Om det sker ett terrordåd i Sverige blir det landssorg om 100 personer sprängs i Irak rycker vi på axlarna

Jag tror på att de som sårar är påverkade på ett dåligt sätt eller sårade själva. Jag tror på alla människors lika värde. För vi alla föds rena.
Citera
2019-11-22, 15:12
Bannlyst
Citat:

Feminister verkar mest bry sig om att skicka dickpics till sig själva.
Därför är jag inte feminist.
Citera
2019-11-22, 15:14
Medlem
kristofferGs avatar
Eftersom jag inte är feminist så kallar jag mig självklart inte för feminist. Jag kallar mig inte för något jag inte är.
Citera
2019-11-22, 15:17
Medlem
SaboMuggades avatar
För jag tror inte på patriarkatet.
Beskriv gärna vilka fördelar brevbäraren Stefan har gentemot genusvetaren My.

Liberal betyder frihetlig men frihetlig innebär inte att man är liberal.
Kommunism betyder gemensam men gemenskap betyder inte kommunism.

Det riktiga patriarkatet (även om kvinnor ingår i det) riktar feminister aldrig/sällan kritik emot.
Centralbanker,Världsbanken,tankesmedjor såsom PNAC eller Trilateral Commission,WJC osv.
Senast redigerad av SaboMuggade 2019-11-22 kl. 15:24.
Citera
2019-11-22, 15:17
Medlem
Antivalents avatar
För jag vill inte bli indragen i någon ism eller grupp.
Jag är herre i eget hus, skrattar åt mig själv och skrattar åt alla som inte gör detsamma.
Citera
2019-11-22, 15:18
Medlem
Citat:
Jag tror på att de som sårar är påverkade på ett dåligt sätt eller sårade själva. Jag tror på alla människors lika värde. För vi alla föds rena.
Så en IS-terrorist är lika mycket värda som någon i din familj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in