2019-11-25, 10:48
Medlem
Bara jag som tvivlar att bli drogad på krogen verkligen händer?

Många tjejer som jag känner påstår att de blivit drogade på krogen, men som de beskriver det låter det bara som en praktfylla. Varför skulle någon droga en random person på krogen? Känns som slöseri på bra knark.

Finns det några siffror på hur många som tror de blivit drogade faktiskt haft någon substans i kroppen?

Och vad är det för magisk drog som de isåfall skulle fått i sig? Benso? GHB?
Citera
2019-11-25, 10:55
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag är kille och det hände mig när jag var runt 25 (alltså för typ 25 år sedan) och var på inneställe i Stockholm och började prata med ett flörtigt par. Dom kom med en öl som jag fick, tog en klunk och sen vek nästan bena på mig, allt började snurra och jag kände att jag var påverkad av något konstigt. Dom ledde mig ut ur krogen och sa att vi skulle ta en taxi ihop och dom skulle se till att jag kom hem. Men jag vägrade, tog en annan taxi och åkte direkt till polishuset för att anmäla det, fick sen skjuts av polisen till sjukhus för provtagning m.m.
Citera
2019-11-25, 10:57
Medlem
StefanHeterJags avatar
Ögondroppar snackades det om att date-rape-snubbarna använde, på den tiden.
Citera
2019-11-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag är kille och det hände mig när jag var runt 25 (alltså för typ 25 år sedan) och var på inneställe i Stockholm och började prata med ett flörtigt par. Dom kom med en öl som jag fick, tog en klunk och sen vek nästan bena på mig, allt började snurra och jag kände att jag var påverkad av något konstigt. Dom ledde mig ut ur krogen och sa att vi skulle ta en taxi ihop och dom skulle se till att jag kom hem. Men jag vägrade, tog en annan taxi och åkte direkt till polishuset för att anmäla det, fick sen skjuts av polisen till sjukhus för provtagning m.m.

Låt mig gissa, den provtagningen visade ingenting?
En klunk ur en öl, vilken drog tror du skulle vara så pass stark med den utspädningen att du skulle bli påverkad? Ingen i normala doser.
Citera
2019-11-25, 11:00
Medlem
beardbraids avatar
Det händer nog, men som du säger tror jag också på praktfylla i 90% av påstådda fall. Ett par snabba shots kan göra rätt mycket för en liten tjej som redan är full.
Citera
2019-11-25, 11:10
Medlem
Visst händer detta men flertalet är nog personen själv skuld till. Folk tar värktabletter under veckan och det räcker sen inte att bara låta bli detta när man ska dricka till helgen.

Det tar lång tid att få ur vissa substanser och då räcker det med en mindre mängd alkohol för att få en blackout. Ännu värre om man blandar alkohol, tabletter eller annat.

Har själv varit med om detta att medicin legat kvar i kroppen när jag druckit och fått en blackout!
Citera
2019-11-25, 11:14
Medlem
Nu har jag inte varit ute i svängen på ett tag:
Men åt minstonne på 80talet (När jag var i farten) så fanns det en massa snack om att tjejer blivit drogade.
Men av någon anledning så var det ofte de brudarna hade dragit en flaska vin på förfesten duckit en 4-5 öl och ett antal snappsar på krogen som sen ansetts blivit drogade?
Så jag tror att i många fall handlar det om att hitta på en ursäkt till att man gjort nåt dumt.
Hände mig också några ggr. man satsade lite för häftigt på förfesten sen några öl och så hamnade man i säng med en person man kanske inte hade tänkt sig att vakna med.
Men då kunde man bara skylla på sig själv: Men det är lite typiskt för vissa personer som alldrig vill ta ansvar för sina egna handlingar.
Så jag skulle villja säga att det förekommer nog med droger: Men i många fall handlar det nog om att det är självförvållat.
Har utsatt mig själv för det i ungdommen: Var sjukskriven för en knäskada och tog tunga värktabletter: Polarna kom hem med en Moviebox en platta folköl och några påsar chips.
Blev rejält borta på en halv folköl.
Senast redigerad av SkogsSaab 2019-11-25 kl. 11:16.
Citera
2019-11-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag

Visade provet något?

Du menar väl inte att benen bokstavligen veks sig direkt efter klunken? Oralt intag av substanser tar en bra mycket längre tid på sig för att verka.
Citera
2019-11-25, 11:19
Medlem
elva9tolvs avatar
Det är klart att det finns dom som utnyttjar fenomenet för att bortförklara pinsamma utekvällar och saker dom ångrar.
MEN du ska inte förringa dom som varit med om det på riktigt. Klart som fan det händer titt som tätt.
Slösa på knarket? Nej. Det är ett sätt att våldta, skämma ut/sätta dit nån mm. Du kan få ut så jäkla mycket mer på det om du lyckas än ett litet fjantigt rus för dig själv.

Jag har varit inblandad själv i ett sånt fall. Inte det klassiska våldtäktsfallet, men ett fall där någon ville sätta dit en annan. Det är inte ovanligt. Och att det sker i just på krogen (nattklubbar skulle jag väl vilja säga) säger väl sig självt - Kamouflering.
Citera
2019-11-25, 11:22
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Bara jag som tvivlar att bli drogad på krogen verkligen händer?

Många tjejer som jag känner påstår att de blivit drogade på krogen, men som de beskriver det låter det bara som en praktfylla. Varför skulle någon droga en random person på krogen? Känns som slöseri på bra knark.

Finns det några siffror på hur många som tror de blivit drogade faktiskt haft någon substans i kroppen?

Och vad är det för magisk drog som de isåfall skulle fått i sig? Benso? GHB?

Det var ofta rohypnol/roppar som användes förr, idag används andra medel och nej, det är ingen myt!
Citera
2019-11-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det är klart att det finns dom som utnyttjar fenomenet för att bortförklara pinsamma utekvällar och saker dom ångrar.
MEN du ska inte förringa dom som varit med om det på riktigt. Klart som fan det händer titt som tätt.
Slösa på knarket? Nej. Det är ett sätt att våldta, skämma ut/sätta dit nån mm. Du kan få ut så jäkla mycket mer på det om du lyckas än ett litet fjantigt rus för dig själv.

Jag har varit inblandad själv i ett sånt fall. Inte det klassiska våldtäktsfallet, men ett fall där någon ville sätta dit en annan. Det är inte ovanligt. Och att det sker i just på krogen (nattklubbar skulle jag väl vilja säga) säger väl sig självt - Kamouflering.

Vilka är dessa som det hänt för på riktigt? Har aldrig sett något bevis på detta.

Det enda jag ser är historier som dina som intygar att det hänt, men jag ser aldrig några blod- eller urinprover eller liknande.
Citera
2019-11-25, 11:24
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Vilka är dessa som det hänt för på riktigt? Har aldrig sett något bevis på detta.

Det enda jag ser är historier som dina som intygar att det hänt, men jag ser aldrig några blod- eller urinprover eller liknande.

Vem skulle skicka bevisen till DIG? Haha.. Bevisen tar väl polisen hand om.
Jag har inte ett enda bevis på att något brott nånsin hänt förutom dom brott jag varit inblandad i själv. Ska man ha bevis på allt för att tro på det?
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-25 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in