Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-15, 13:24
  #13
Medlem
blue-rats avatar
Dåligt att man ska behöva bli datageni för att kunna begå brott. Å andra sidan så banar man ju vägen för ett internet som är fritt på riktigt... så man får väl se det positiva i den uppgiften... så att meningsmotståndare i andra länder kan kommunicera och så.

Vad finns för exempel på att någon åkt dit pga Wickr? Fattar inte hur det har gått till.
Citera
2019-12-15, 13:48
  #14
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Hört flera som åkt fast på wickr.. inte lika säkert som förut, undrar dock hur fan om kan torska om man har så att medelanderna tas bort efter 20sec tillexempel

Det nya är ju encro lurar som är uppkopplade till satelit då kan inte polisen spåra dom telefonerna på något sett vad jag har förstått.. räcker bara att en person har en encro lur för att det ska vara säkert.
Man har pissigt eller inget lösenord och får sen mobilen plockad ur handen på en när den är upplåst.
Citera
2019-12-15, 16:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Hört flera som åkt fast på wickr.. inte lika säkert som förut, undrar dock hur fan om kan torska om man har så att medelanderna tas bort efter 20sec tillexempel

Det nya är ju encro lurar som är uppkopplade till satelit då kan inte polisen spåra dom telefonerna på något sett vad jag har förstått.. räcker bara att en person har en encro lur för att det ska vara säkert.

Man måste ha encro för att kunna prata med andra som har encro.. lurarna kostar 15 lax. Sen är det högst oklart om encro fortfarande är säkert eller ej.
Citera
2019-12-15, 16:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue-rat
Dåligt att man ska behöva bli datageni för att kunna begå brott. Å andra sidan så banar man ju vägen för ett internet som är fritt på riktigt... så man får väl se det positiva i den uppgiften... så att meningsmotståndare i andra länder kan kommunicera och så.

Vad finns för exempel på att någon åkt dit pga Wickr? Fattar inte hur det har gått till.

Läs min tidigare kommentar, jag bifogade en bild saxad från en fup där just dom hänvisar till att dom knäckt hans wickr.
Citera
2019-12-15, 18:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabgubbe
Läs min tidigare kommentar, jag bifogade en bild saxad från en fup där just dom hänvisar till att dom knäckt hans wickr.

Hade han inställt att man måste logga in på wickr varje gång den trycks ned eller man låser telefonen?
Citera
2019-12-15, 18:47
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMo_D
Ej säkert

och kryptering är inte säkert länge till med tanke på kvantumdatorer från vad jag hört

Jasså, har de börjat sälja kvantdatorer på ICA? Jag måste förbi och kolla.
Citera
2019-12-15, 19:00
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Nej. Antagligen hade personen i fråga bara pissigt lösenord för att öppna appen.

Nja, det står faktiskt "Med hjälp av ny teknik." Givetvis har underrättelsetjänster världen över staber av välavlönad och högutbildad personal som inget annat gör än sysslar med dessa frågor. Vi har ju terrorismen och terrorister att bekämpa med alla till buds stående medel.

Jag vet inte vad något som heter wickr är för något och vilken nytta som finns med de programraderna men jag är relativt säker på att den aktuella programvaruutvecklaren med största sannolikhet har fått besök från CIA eller motsvarande så var "hemligheterna" lösta på ett för alla positivt sätt.

Lev inte i en fantasivärld där du tror att du kan undgå upptäckt på vilket nät de än månde vara. Vi skriver trots allt snart 2020 och inte 1995.
Citera
2019-12-15, 19:07
  #20
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harsettdetmesta
Lev inte i en fantasivärld där du tror att du kan undgå upptäckt på vilket nät de än månde vara. Vi skriver trots allt snart 2020 och inte 1995.
Starka ord från någon som inte ens orkar googla vad Wickr är för något..

Sen tycker jag det är lite roligt att du sätter = mellan NSA och vanliga svenska polisen. Tills vi får mer detaljer är det foliehatt att illuminati låser upp din mobil med utomjordisk teknologi.
Citera
2019-12-15, 19:15
  #21
Medlem
Det vore praktiskt ifall någon talangfull Flashbackare med tillräcklig teknisk insyn i ämnet kunde komma in och besvara våra frågor.
Citera
2019-12-15, 19:22
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar

Sen tycker jag det är lite roligt att du sätter = mellan NSA och vanliga svenska polisen.

Du tror inte att det finns ett välutvecklat samarbete och informationsutbyte mellan underrättelsetjänster världen över med tanke på den globala terrorismen, narkotikasmuggling och hur pengar flyttas omkring mellan olika konton? Att det sedan förmodligen finns överskottsinformation på mindre allvarligare saker är säkert ingenting som det tackas nej till inom polisiära kretsar. Vi har nog bara sett början än och väl är väl det.

Sedan får mindre begåvat folk svamla om foliehattar och illuminati hit och dit. Möjligt att de finner någon tröst i det. Jag vet inte och bryr mig egentligen inte heller om folks psykiska tillstånd.
Citera
2019-12-15, 19:32
  #23
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harsettdetmesta
Du tror inte att det finns ett välutvecklat samarbete och informationsutbyte mellan underrättelsetjänster världen över med tanke på den globala terrorismen, narkotikasmuggling och hur pengar flyttas omkring mellan olika konton? Att det sedan förmodligen finns överskottsinformation på mindre allvarligare saker är säkert ingenting som det tackas nej till inom polisiära kretsar. Vi har nog bara sett början än och väl är väl det.
När det gäller grov terrorism och liknande? Ja, det finns samarbeten. men när det gäller försäljning av knarkabis på förorterna i Stockholm kan du ju glömma att de får hjälp av NSA eller liknande. Att tro något annat är ju science fiction. Finns ju skäl till att WhatsApp och liknande fått skit för att de inte har backdoors av diverse regeringar/poliser världen över.

Citat:
Sedan får mindre begåvat folk svamla om foliehattar och illuminati hit och dit. Möjligt att de finner någon tröst i det. Jag vet inte och bryr mig egentligen inte heller om folks psykiska tillstånd.
Som sagt, att tro att Wickr blir hackat av svenska polisen är foliehatteri när det inte finns någon som helst bevis som pekar på motsatsen.
Citera
2019-12-15, 19:32
  #24
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabgubbe
Det vore praktiskt ifall någon talangfull Flashbackare med tillräcklig teknisk insyn i ämnet kunde komma in och besvara våra frågor.
Släng upp hela FUP:en så hittas säkert svar där i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback