Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-01, 18:34
  #1
Medlem
Hej satt och funderade på hur säkert wickr faktiskt är. De flesta använder det men hör fler och fler som säger att det inte är säkert, att till exempel polisen kan få tillbaka gamla raderade meddelanden?
Citera
2019-12-01, 18:46
  #2
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprisun19
Hej satt och funderade på hur säkert wickr faktiskt är. De flesta använder det men hör fler och fler som säger att det inte är säkert, att till exempel polisen kan få tillbaka gamla raderade meddelanden?
Tror inte att de kan få tillbaka gamla meddelanden, möjligtvis att ett väldigt få tal med den kompetensen kan göra det? Jag vet inte men förr eller senare lär väl wickrs kryptering tas igenom rätt fort.

Den största risken är väl att bli tagen med applikationen öppen, vet att det var ett fall där polisen gjorde just detta vilket ledde till en dom för beställningsmord, mordförsök osv.
Citera
2019-12-01, 22:28
  #3
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Den största risken är väl att bli tagen med applikationen öppen, vet att det var ett fall där polisen gjorde just detta vilket ledde till en dom för beställningsmord, mordförsök osv.

Exakt. Settings > Privacy & Safety > Require Authentication. Annars riskerar man indirekt självgol. Det borde heller inte behöva nämnas att det är ditt lösenord och inte något fingeravtryck som ska användas för att låsa upp appen.

Jag har för mig att Wickr är closed source så det är lite svårt att uttala sig om de rent tekniska aspekterna. Någon som kan dela med sig av lite FUP:ar där Wickr varit av vikt för bevisning alternativt lett till nedlagda åtal pga eventuell utebliven bevisning ?
Citera
2019-12-01, 22:57
  #4
Medlem
Hej,
jag har en kompis som håller på med braja och benzo,
från de han har sagt till mig så är Wickr väldigt säkert och han har aldrig haft problem med farbror blå
Citera
2019-12-02, 01:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Tror inte att de kan få tillbaka gamla meddelanden, möjligtvis att ett väldigt få tal med den kompetensen kan göra det? Jag vet inte men förr eller senare lär väl wickrs kryptering tas igenom rätt fort.

Den största risken är väl att bli tagen med applikationen öppen, vet att det var ett fall där polisen gjorde just detta vilket ledde till en dom för beställningsmord, mordförsök osv.


Om du säljer knark och polisen tar din mobil när du är inne på wickr, vad händer med mig då? Kan dom spåra min ip eller nåt via wickr?
Citera
2019-12-08, 21:47
  #6
Medlem
DeMo_Ds avatar
Ej säkert

och kryptering är inte säkert länge till med tanke på kvantumdatorer från vad jag hört
Citera
2019-12-09, 00:13
  #7
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMo_D
Ej säkert

och kryptering är inte säkert länge till med tanke på kvantumdatorer från vad jag hört
Citation needed.

Signaturen stämmer ju bra för dig iaf.
Citera
2019-12-09, 02:02
  #8
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Om du säljer knark och polisen tar din mobil när du är inne på wickr, vad händer med mig då? Kan dom spåra min ip eller nåt via wickr?
Vad som händer är att dom måste kunna koppla din telefon (troligen med kontantkort) till dig för att det ska kunna skada dig, kan bli svårt.
Tas du med mobilen i hand och wickr igång så är nog rätt körd.
Citera
2019-12-14, 22:41
  #9
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/201912...3.175.215.jpeg Fick den här skickad till mig. Betyder detta att wickr är kört?
Citera
2019-12-15, 00:21
  #10
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabgubbe
http://www.bilddump.se/bilder/201912...3.175.215.jpeg Fick den här skickad till mig. Betyder detta att wickr är kört?
Nej. Antagligen hade personen i fråga bara pissigt lösenord för att öppna appen.
Citera
2019-12-15, 01:16
  #11
Medlem
blue-rats avatar
Tycker Wickr i sig verkar säkert. Och de andra krypterade tjänsterna som finns är OK om man använder sin egen krypteringsnyckel. Att folk åker fast är ren slöhet. Själv så stänger jag inte min Wickr mellan varven.

Det pissiga med Wickr är att man inte kan radera adresser man använt. Ser inte så bra ut att man har haft kontakt med Tramadoljanne, även om meddelandena är borta.
Citera
2019-12-15, 12:44
  #12
Avstängd
blazeDds avatar
Hört flera som åkt fast på wickr.. inte lika säkert som förut, undrar dock hur fan om kan torska om man har så att medelanderna tas bort efter 20sec tillexempel

Det nya är ju encro lurar som är uppkopplade till satelit då kan inte polisen spåra dom telefonerna på något sett vad jag har förstått.. räcker bara att en person har en encro lur för att det ska vara säkert.
__________________
Senast redigerad av blazeDd 2019-12-15 kl. 12:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback