Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-03, 09:52
Medlem
Vault-Boys avatar
Hej gnget,

Ett projekt har startats av Fredrik Geniet Sderholm fr att kra podcast/morgonradio i stil med Alla Mina Kamrater.

Han beskriver sitt projekt som fljande:
Citat:
Jag (Fredrik Sderholm) har lnge nrt en drm om att snda morgonradio och fick mjligheten att testa detta nr jag vikarierade i Morgonpasset i P3 sommaren 2019. Det var otroligt roligt men jag strde mig p tv saker: Vissa mnen/vinklar fick inte tas upp och de (oftast) usla ltar som tvunget skulle spelas stup i kvarten pajade flowet.

I mitt morgonprogram "Gott Snack" r inga mnen eller vardagsbetraktelser fr kontroversiella eller obekvma och musik spelas sllan och i s fall bara ltar av osignade artister som frtjnar att n ut till en strre publik. I "Gott snack" blandas den mysiga interaktionen med lyssnarna frn Ring P1 med uppsluppenheten och expertgsten frn Morgonpasset med samtidssatiren frn Tankesmedjan med Howard Sterns tramsiga och lustfyllda upptg. Det bsta frn alla radiovrldar i en tajt morgonshow mn-fredag 07:00 - 09:00.

S vad tror ni om projektet?
Hller det?
Kan han ratta detta?
Behvs detta?
Citera
2019-12-03, 10:00
Medlem
MonkMans avatar
Vart skulle man lyssna pa detta? Skulle det slppas som en podd da eller? Da maste han ju klippa in musik o redigera varje dag. Det tror inte jag han kommer palla. Han kommer skert bara orka en vecka, sen sjlvdr det. Men hoppas, han r rtt skoj och det r ju inte srskillt svart att vara bttre n Svensk Morgonradio. Jag skulle lyssna.
Senast redigerad av MonkMan 2019-12-03 kl. 10:03.
Citera
2019-12-03, 10:21
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Vart skulle man lyssna pa detta? Skulle det slppas som en podd da eller? Da maste han ju klippa in musik o redigera varje dag. Det tror inte jag han kommer palla. Han kommer skert bara orka en vecka, sen sjlvdr det. Men hoppas, han r rtt skoj och det r ju inte srskillt svart att vara bttre n Svensk Morgonradio. Jag skulle lyssna.

Som han framfrt det sjlv p sitt Instagram-konto s r det ju i stil med AMK, som snder via mixlr.com frutom sina podd-versioner av programmet.
S misstnker att Geniet kommer kra samma vg. Analog radio och dess rttigheter fr FM-band har jag svrt att se honom gra kp/budgivning p.

Hller med dig i att det r vldigt mycket som mste gras bakom sndningen fr att f till det och r tveksam till att han kommer palla det.
Men det terstr vl och se....
Citera
2019-12-03, 10:25
Medlem
nej han e en riktigt vidrig och sliskig typ, s undviker detta absolut
Citera
2019-12-03, 10:35
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
nej han e en riktigt vidrig och sliskig typ, s undviker detta absolut

Ja, han la ut detta i sina storys.

Den blivande konkurrentens ledare svarade med:
Citat:
Kokainskallar br inte gra morgonradio. Consistency r nyckelordet, och dr kokainet blser in, blser consistency ut. Han tar sig extremt mycket vatten ver huvet.
Citera
2019-12-03, 10:58
Medlem
Halte Haralds avatar
Jag tror det blir krigt fr honom att i lngden lyckas med detta d hans fljarskara r begrnsad. Han r p sin Instagram otrevlig & arrogant och otroligt insnad i sig sjlv. Men har alltid upplevt det som en fin linje som han lika grna kunnat vnda till det bttre genom att helt enkelt bara vara lite trevligare. Men detta grundar sig frmodligen i hans sjlvhat fr att han gillar att packa bajs. Jag kommer absolut fortstta flja honom i projektet men om han fortstter med sin pissiga attityd istllet fr att visa upp sina bra sidor kommer det inte bli lnglivat.
Citera
2019-12-03, 12:10
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Ja, det borde ju kunna bli bttre n AMK iaf som varit stendd ett tag .Men ngra r dr och skndar liket likt frbannat
Citera
2019-12-04, 14:41
Medlem
Vault-Boys avatar
Nu finns det tydligen en grsrotsfinansiering (roligare ord n Crowdfunding) fr att dra ihop 50 000kr som behvs fr att starta.
Tydligen blev den frsta upplggningen av projektet p grsrotsfinansiering-sajten nekad fr en niv av engngsdonation en vinlunch med hans morsa nekad p grund av att alkohol inte fr ses som en belning enligt den sajten.

Detta r utver de mnatliga donationer som ocks nskas.

Frgan r om 50K rcker fr att starta upp?
Citera
2019-12-05, 01:40
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy

Rcker vl med nstan hur lite pengar som helst? T.ex. ondigt att brnna 16000 p 4st mickar s dr i brjan, nr det finns fullgoda fr en tusing, nr pengarna rullar in kan man uppgradera om det verkligen behvs.

$549/mn p Patreon nu iaf.
ver 10kkr p Kickstarter.

Hoppas det gr bra, hller tummarna
Citera
2019-12-06, 05:19
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy
Nu finns det tydligen en grsrotsfinansiering (roligare ord n Crowdfunding) fr att dra ihop 50 000kr som behvs fr att starta.
Tydligen blev den frsta upplggningen av projektet p grsrotsfinansiering-sajten nekad fr en niv av engngsdonation en vinlunch med hans morsa nekad p grund av att alkohol inte fr ses som en belning enligt den sajten.

Detta r utver de mnatliga donationer som ocks nskas.

Prata med dig sjlv - geniet. Slj kattjveln!
Citera
2019-12-06, 15:40
Medlem
MonkMans avatar
50 lax allts? Ok. Jag har en polare som gr pod och han tjnar runt 15 tusen i mnaden p Patreon och inte fan anvnder han nn flashig utrustning som kostar 50.000 kr. Han har ok utrustning som han alltid klagar och gnller ver. Den kostar absolut inte 50k, snarare 10. Han har kpt Ok micar och inspelning men det r ju inte dr man brjar. Brja snd skiten bara med piss-ljud och sen se om folk vill donera om det r tillrckligt bra. Jag skiter totalt i ljudet om snacket r gott nog.
Citera
2019-12-06, 22:38
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
50 lax allts? Ok. Jag har en polare som gr pod och han tjnar runt 15 tusen i mnaden p Patreon och inte fan anvnder han nn flashig utrustning som kostar 50.000 kr. Han har ok utrustning som han alltid klagar och gnller ver. Den kostar absolut inte 50k, snarare 10. Han har kpt Ok micar och inspelning men det r ju inte dr man brjar. Brja snd skiten bara med piss-ljud och sen se om folk vill donera om det r tillrckligt bra. Jag skiter totalt i ljudet om snacket r gott nog.

Jo, absolut. Hller helt och hllet med om att man kan starta upp frn noll och frtjna sig bttre utrustning osv.
Men tanken r vl att kra en morgon-radio la AMK med centralt belgen studio och dess tillhrande hga hyra. S han vill vl skra upp detta fr ett antal mnader.
Han lyckas ju d och d tigga till sig pengar frn sina fljare fr inkp av droger (nr han var knarkig) och senast en bil fr 20K.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in