• 1
  • 2
2019-12-03, 22:18
Medlem
BuckshotBills avatar
SVT play fungerar inte med PS4 webbläsare och tycker att man ska uppgradera. Det går ju inte vad jag förstår, det är väl bara sånt som kommer med systemuppdateringar som släpps ibland. Någon som har samma problem (det borde ju samtliga PS4 ägare ha)? Vad göra?
Citera
2019-12-03, 22:27
Medlem
swebarbs avatar
ja vem använder webbläsaren i en konsoll? det fattar du väl att det lär inte funka så bra.. rätt värdelöst är det..
Citera
2019-12-03, 22:29
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
SVT play fungerar inte med PS4 webbläsare och tycker att man ska uppgradera. Det går ju inte vad jag förstår, det är väl bara sånt som kommer med systemuppdateringar som släpps ibland. Någon som har samma problem (det borde ju samtliga PS4 ägare ha)? Vad göra?
Har inte märkt av det då jag inte kollar svt play på min ps4.
Men det är väl bara att njuta av situationen, du slipper propagandan.

Det är inte så mycket du kan göra åt det annat än att använda en annan lösning.
Om du inte har en smart-tv (vilket jag utgår ifrån) så kan du t.ex. använda chromecast.
Citera
2019-12-03, 22:29
Medlem
Turbografx-16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja vem använder webbläsaren i en konsoll? det fattar du väl att det lär inte funka så bra.. rätt värdelöst är det..

Många tv-apparater och konsoler har inte alla appar för alla tjänster och då förväntas man använda webbläsaren. PS4 har bara app för youtube, netflix och några andra streamingtjänster samt rebull tv.
Citera
2019-12-03, 22:41
Medlem
Flufffens avatar
Webbläsaren i PS stödjer inte Flash på gott och ont. Jag har en Chromecast i Tvn som jag växlar över till när jag ska streama något från datorn/mobilen till Tv. Kan då streama SVT Play från mobil till Chromecast hur lätt som helst. En Chromecast kostar ca 350kr.
Citera
2019-12-03, 22:47
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:

Den stödjer väl HTML5? SVT använder det.

Kan du gå in Som en mobil användare? Precis som att du i din mobiltelefon kan välja datoranpassad webbplats.
Citera
2019-12-04, 10:32
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Den stödjer väl HTML5? SVT använder det.

Kan du gå in Som en mobil användare? Precis som att du i din mobiltelefon kan välja datoranpassad webbplats.
Vet inte, jag ska prova. Det har fungerat att se på SVT play genom PS4 tidigare (oftast, ibland inte) men nu har det lagt av igen.
Citera
2019-12-06, 03:21
Medlem
Citat:

Vissa av dessa playtjänster behöver en del extra lull-lull som inte finns i vissa webbläsare. Tex codecs osv. Man rekommenderas att ladda ner VLC Media Player, men den finns ännu inte för PS4, men det är visst någon sådan på gång (snart):

https://www.tweaktown.com/news/64547...ps4/index.html
Citera
2022-11-11, 19:24
Medlem
Finns det inget sätt alls att kolla SVTPlay på PS4 fortfarande?
Citera
2022-11-12, 04:01
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo-trevlig
Finns det inget sätt alls att kolla SVTPlay på PS4 fortfarande?

Tror inte det. Men du kan köra igång SVT play appen i din smartphone och sedan casta skärmen till din tv.
Citera
2022-11-12, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Tror inte det. Men du kan köra igång SVT play appen i din smartphone och sedan casta skärmen till din tv.

Har inte Chromecast, men har PS4 någon sådan app kanske?
Citera
2022-11-12, 05:02
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo-trevlig
Har inte Chromecast, men har PS4 någon sådan app kanske?

Du behöver inte chromecast. Funktionen borde finnas i din tv. Min samsung tv är köpt 2014 och jag kan koppla den till min Sony mobil från 2017.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in