Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-12-04, 13:15
Medlem
Varför min förra tråd togs bort vet jag inte. Undrar bara varför ni som inte äter frukost inte gör det?
är det bättre?
nyttigare?
bättre för ekonomin?
vad har ni för anledning?
vet att jag själv inte skulle kunna klara mig utan mat fram till lunch. eller klara kan jag men inte kunna koncentrera mig på nått
Citera
2019-12-04, 13:16
Medlem
Luxuss avatar
För att frukost är äckligt och man vill hinna röra lite på sig innan. Brunch e perfekt
Citera
2019-12-04, 13:21
Medlem
qvarne2s avatar
personligen är jag bara inte hungrig på morgonen. Blir illamående av tanken att trycka i mig massa frukost. Sedan vid lunchtid då jävlar drar man en redig lunch
Citera
2019-12-04, 13:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Varför min förra tråd togs bort vet jag inte. Undrar bara varför ni som inte äter frukost inte gör det?
är det bättre?
nyttigare?
bättre för ekonomin?
vet att jag själv inte skulle kunna klara mig utan mat fram till lunch. eller klara kan jag men inte kunna koncentrera mig på nått
Mår dåligt om jag äter frukost så det blir bara snus och kaffe
Citera
2019-12-04, 13:24
Medlem
Antivalents avatar
Räknas kaffe och bulle på pressbyrån som frukost?
Citera
2019-12-04, 13:50
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Räknas kaffe och bulle på pressbyrån som frukost?

Absolut, och inte bara som fruckost utan fruckost för en konung!
Citera
2019-12-04, 13:52
Medlem
Frukost och lunch är för barn och kvinnor.

"Hungern" du känner är bakterierna som lever i din mages kemiska signaler.
Citera
2019-12-04, 14:06
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
är det bättre?
nyttigare?
bättre för ekonomin?

Dels är jag inte speciellt hungrig på morgonen, dels klarar jag mig utmärkt utan mat fram till lunch, dels tar det ganska lång tid att äta en frukost värd namnet (medräknat framdukning, ätning och bortplockning).

Summa summarum är väl alltså att jag inte är sugen och inte behöver det, så varför då tvinga i sig frukost?

På helgen äter jag frukost eftersom man då går upp lite senare och det är en trevlig stund på ett helt annat sätt än på en vardag.

Jag tror att du skulle klara dig utmärkt utan frukost, men att det skulle ta ett par veckor för dig att vänja dig. Men om du inte har något emot att äta frukost, varför då försöka vänja sig av med vanan?
Citera
2019-12-04, 14:31
Medlem
Äter ibland, och ibland inte frukost. Jag upplever min mage som lugnare om den får lite längre vila.
Citera
2019-12-04, 14:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag går ner i vikt och använder mig av periodisk fasta så försöker att inte äta mellan 20:00 - 12:00. Har även dragit ner på portionerna när jag väl äter.
Har än så länge gått ner ca 20 kilo och ska nu även dra in på frukosten på helger för att få de sista fem att ryka också. Har märkt att det gör stor skillnad då jag alltid går upp 1-2 kilon på helgen och går sen ner detsamma i veckan igen när jag inte äter frukost.

Nu blir det hårdkörning fram till jul.
Citera
2019-12-04, 14:36
Medlem
Frukost är överskattat och tar mycket tid på morgonen, tid som med fördel läggs på sömn.
Många tror att man blir hungrig innan lunch om man hoppar över frukosten men kroppen vänjer sig på ett par dagar. Faktum är att om jag äter frukost nuförtiden så blir jag hungrigare vid lunch än om jag inte äter.
Citera
2019-12-04, 15:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
är det bättre?
nyttigare?
bättre för ekonomin?

Är aldrig hungrig på morgnarna. Upp 05.30, äter frukost på jobbet 09.30. Först då är man lite hungrig. Bara rent svart kaffe innan.

Har definitivt inget med ekonomi att göra. Ekonomi har aldrig styrt vad jag äter eller dricker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in